Preoblikovanje narativov o podnebju s pomočjo empatičnega vizualnega pripovedovanja
Dvodnevna delavnica o fotografiji za ohranjanje narave, namenjena preobrazbi in povezovanju
Vodja: Stefano Carini
Kontekst
Sredi ekoloških in družbenih kriz, ki jih trenutno doživljamo v svetu, je vizualno pripovedovanje zgodb močno orodje – ne le za zavedanje, ampak tudi za preobrazbo. Vendar pa prevladujoče zgodbe o podnebni krizi pogosto poudarjajo obup, uničenje in izgubo. Čeprav so nujne, pa te podobe lahko povzročijo utrujenost, odtujenost in celo travmo – kar še krepi občutek nemoči in razdvojenosti. Znanstvene raziskave vedno bolj kažejo, da kronična izpostavljenost dramatičnim ali
negativnim podobam vodi do psihološke paralize, izogibanja novicam in čustvene izčrpanosti. V tem okolju morajo fotografi izbirati med pomembnimi možnostmi: da prikazujejo propad ali pomagajo oblikovati pogoje za odpornost.
Ta delavnica izziva vizualne narative o izkoriščanju in fotografe vabi, da prevzamejo regenerativno vlogo, v kateri pripovedovanje zgodb postane dejanje skrbi, domišljije in posredovanja.
Pregled
Preoblikovanje narativov je tridnevna intenzivna delavnica za fotografe in vizualne pripovedovalce, ki želijo poglobiti svojo prakso, eksperimentirati z narativnimi premiki in na novo zamisliti, kako pritegniti občinstvo v času ekološkega razpada. Udeleženci bodo delali s svojimi obstoječimi portfelji, v okviru katerih bodo ponovno uredili, kurirali in čustveno ponovno uravnotežili svoja dela. Prek vodene refleksije, povratnih informacij drugih udeležencev in skupinskih vaj bodo razvili nove načine gledanja, oblikovanja in pripovedovanja svojih zgodb ter tako oblikovali vizualni jezik, ki spodbuja empatijo, domišljijo in ukrepanje.
Cilji delavnice
Regenerativno pripovedovanje zgodb
Opolnomočiti udeležence, da presežejo krizne podobe in se usmerijo v narative, ki podpirajo ekološko in kulturno odpornost.
Radikalna empatija
Poglobiti čustveno silo vizualnega dela prek pripovedovanja zgodb, ki spodbuja relacijske povezave med človeškimi in nadčloveškimi subjekti.
Dialog in povratne informacije
Ustvariti prostor za sodelovanje, razmišljanje in učenje, kjer si udeleženci izmenjujejo ideje in na novo oblikujejo svoje strategije pripovedovanja.
Inovativnost v narativih
Spodbujati eksperimentiranje in meditativne procese urejanja ter tako odpirati nove poti v fotografiji naravne dediščine.
Podrobnosti o delavnici
- Število udeležencev: 15
- Kotizacija: 200 EUR (160 EUR v predprodaji do 1. oktobra)
- Kaj je vključeno v ceno:
Udeležba na vseh delavnicah
Individualno vodenje in mentorstvo
Osvežitev med sejami (čaj, kava, prigrizki)
Simbolično darilo iz Bohinja - Prijave so mogoče do 5. oktobra 23:59
- Delavnica bo potekala v angleškem jeziku
Struktura
1. DAN — Prizemljitev in refleksija
Dobrodošlica in uvod v predavanje
Preoblikovanje narativov: Psihologija vizualnih narativov
Pregled portfelja in analiza čustvenega tona
Debata: Od ozaveščanja do spodbujanja domišljije
2. DAN — Ponovno oblikovanje narativov in projiciranje v prihodnost
Seje urejanja: Čustveno reprogramiranje in sekvenciranje
Skupinsko delo: Rekonstrukcija in eksperimentiranje z narativi
Povratne informacije med udeleženci in navodila moderatorja
Kuriranje z regenerativnega vidika
Seja za oblikovanje vizije: Delo v prihodnosti kot intervencija
Priprava projektne izjave ali opisnega koncepta
Predstavitev zgodb in individualna kritika
Skupinska refleksija in zaključni krog
Rezultati
Ob koncu delavnice bodo udeleženci:
– ponovno uredili in preoblikovali izbrana dela z uporabo načel regenerativnega pripovedovanja zgodb;
– pridobili orodja za vključevanje upanja, empatije in kulturne odpornosti v svojo vizualno prakso;
– razvili osnutek predloga projekta ali narativnega koncepta za delo v prihodnosti;
– odšli s prenovljenim portfeljem, primernim za uredniške ali razstavne kontekste;
– okrepili samozavest v kuriranju in predstavljanju dela za zagovorniške, uredniške in skupnostne platforme;
– odšli s prenovljenim občutkom smeri in namena v svojem vizualnem pripovedovanju zgodb.
Komu je delavnica namenjena
Delavnica je namenjena srednje naprednim in naprednim fotografom, ki delujejo na področju ohranjanja narave, socialnega dokumentarnega ustvarjanja ali okoljskega pripovedovanja. Udeleženci morajo s seboj prinesti obstoječa dela, ki jih bodo kritično pregledali in popravili. Delavnica poteka v angleškem jeziku in je odprta za mednarodne udeležence.
Gostujoči govorniki/moderatorji – spletna predstavitev Andrása Zollaija in Maroussie Mbaye:
András Zoltai (Madžarska)
András Zoltai je madžarski dokumentarni fotograf in raziskovalec pri National Geographicu, ki se osredotoča na
družbeno in okoljsko kritična vprašanja. V svojem dolgoročnem projektu »Blue Memoir« preučuje vodne krize
na Madžarskem in razmišlja o fizičnih, družbenih in duhovnih razsežnostih vode v državi brez dostopa do morja. Zoltaijeva mešanica novinarskega in konceptualnega pristopa ponuja poetičen, a kritičen pogled na podnebne spremembe, zaradi česar je njegovo delo zanimiv dodatek k delavnici Preoblikovanje narativov.
Maroussia Mbaye (Senegal/Francija)
Maroussia Mbaye je francosko-senegalska dokumentarna fotografinja z izkušnjami na področju mednarodnega
razvoja, ki je sodelovala z institucijami, kot sta Afriška razvojna banka in Združeni narodi. Njena fotografija se osredotoča na družbene razlike, kompleksnost in pravičnost, s ciljem, da človeško življenje ujame na načine,
ki spreminjajo perspektivo. Mbayejino delo uteleša načela Preoblikovanje narativov in poudarja pomen ohranjanja kulturne dediščine ter spodbujanja socialne pravičnosti skozi pripovedovanje zgodb.
Stefano Carini, ustanovitelj
Stefano Carini je ustanovitelj delavnice Preoblikovanje narativov, mreže, ki z vizualnim pripovedovanjem povezuje
ekologijo, kulturo in odpornost. Kreativni direktor, kurator in pedagog z več kot 15 leti mednarodnih izkušenj je vodil projekte po Evropi in Bližnjem vzhodu, od konfliktnih območij do kulturnih institucij.
Stefano –nekdanji kreativni direktor pri NOOR Images in soustanovitelj DARST Projects – deluje na stičišču pripovedovanja zgodb, zbiranja sredstev in zasnove programov. Njegove razstave, med katerimi sta »Over My Eyes« in »Map of Displacement«, so bile na ogled v prostorih, kot sta DOX Center in Galerija Jakopič.
Trenutno živi v Torinu, kjer se posveča pripovedovanju zgodb o podnebnih spremembah, ponovnemu
pogozdovanju mest in regenerativnim praksam ter sodeluje s skupnostmi, da bi vizualno kulturo uporabili kot orodje za spremembe.

