Bled - Na področju ravnanja z odpadki v občinah prihaja v tem obdobju do velikih sprememb. Na eni strani so se spremenili oziroma so še v fazi spreminjanja številni državni predpisi, ki urejajo to področje, po drugi strani pa se spreminja tehnologija obdelave odpadkov in s tem povezane storitve. Tako je že v letu 2012 nastopila obveznost obdelave (sortiranja) mešanih komunalnih odpadkov pred odlaganjem na deponijo, prav tako je država predpisala zaračunavanje sredstev finančnega jamstva za odložene odpadke, s katerimi naj bi po prenehanju obratovanja poskrbeli za sanacijo teh odlagališč.
Dodatno obdelavo mešanih komunalnih odpadkov in finančno jamstvo je za gospodinjstva v letu 2012 pokrivala Občina iz proračuna.
Na podlagi Odloka o lokalnih gospodarskih javnih službah je bil za izvajanje obvezne gospodarske javne službe obdelava določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov izbran koncesionar Saubermacher Slovenija d.o.o.. Izvajanje obvezne gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov pa opravlja javno podjetje Infrastruktura Bled d.o.o..
S 1.3.2013 začnejo veljati nove cene ravnanja z odpadki v Občini Bled in Občini Gorje. Na dvig cen komunalnih storitev in s tem posledično višje stroške za uporabnika vpliva predvsem dejstvo, da so bile cene v preteklem obdobju zamrznjene in se tako niso usklajevale s povišanjem dejanskih stroškov (gorivo, energija, material, delo). Prav tako na zvišanje stroškov vpliva dejstvo, da bodo uporabniki začeli plačevati dve novi storitvi, ki sta bili predpisani v lanskem letu: obdelava odpadkov in finančno jamstvo.
Stroški za komunalne storitve, vezane na ravnanje s komunalnimi odpadki, se bodo na povprečno gospodinjstvo (120 l zabojnik, dva odvoza mesečno) podražili za približno štiri evre mesečno.
Simulacija stroškov za 120 l zabojnik glede na število odvozov na mesec od 1.3.2013 dalje in primerjava glede na preteklo obdobje:
Število odvozov
od 1.3.2013 dalje
od 1.5.2012 dalje
do 28.2.2013
do 30.4.2012
1 odvoz/mesec
15,12 EUR
11,67 EUR
* 15,77 EUR
2 odvoza/mesec
16,97 EUR
12,89 EUR
3 odvozi/mesec
18,81 EUR
14,13 EUR
4 odvozi/mesec
20,66 EUR
15,37 EUR
* Do 30.4.2012 je bil obračun ravnanja z odpadki pavšalen, ne glede na število odvozov.
V vzorčnih primerih je že upoštevan DDV.
Glede na to, da je Sklep o cenah storitev ravnanja s komunalnimi odpadki začel veljati 1.3.2013 boste uporabniki nov obračun prejeli na položnicah za mesec marec, ki ga boste prejeli v začetku aprila. Za storitve ravnanja z odpadki bodo na računu prikazane 4 ločene postavke:
- zbiranje komunalnih odpadkov – izvajanje storitev,
- zbiranje komunalnih odpadkov – javna infrastruktura,
- obdelava komunalnih odpadkov,
- odlaganje ostankov predelave.
Zbrane količine odpadkov v letu 2012
Sistem ločenega zbiranja, ki smo ga v preteklih letih uvedli na območju občine Bled in občine Gorje, daje dobre rezultate. Pri uporabnikih je zelo lepo sprejet, kar kažejo tudi zbrane količine komunalnih odpadkov. Količine odloženega ostanka komunalnih odpadkov na deponijo se iz leta v leto močno zmanjšujejo, medtem ko se količine predvsem embalaže povečujejo. Zbrane količine drugih frakcij večinoma ostajajo na isti ravni.
leto
komunalni odpadki (kg)
papir (kg)
steklo (kg)
mešana embalaža (kg)
2010
2.929.600
368.828
277.540
220.580
2011
2.291.500
398.800
319.700
352.290
2012
1.727.790
399.648
361.020
432.940
Odlični rezultati ločenega zbiranja so plod našega skupnega sodelovanja. Zavedamo se, da teh rezultatov brez Vašega sodelovanja ne bi bilo. Delež ločeno zbranih odpadkov nas tako na Gorenjskem kot v Sloveniji uvršča med najuspešnejše slovenske občine.
Delež odloženih komunalnih odpadkov glede na zbrane komunalne odpadke
Zbrani komunalni odpadki 4.083.053 kg
Odloženi komunalni odpadki 1.727.790 kg
% odloženih KO 42%
Delež odloženih komunalnih odpadkov glede na celotno zbrano količino odpadkov
Zbrani odpadki 4.737.218 kg
Odloženi komunalni odpadki 1.727.790 kg
% odloženih KO 36%
Glede na to, da pri obračunu komunalnih storitev, kot prvi v Sloveniji uporabljamo sistem identifikacije števila praznjenj zabojnikov in storitve obdelave in odlaganja odpadkov zaračunavamo po oddani količini, je ločevanje odpadkov postalo stimulativno. Več odpadkov oddate kot ločene odpadke, manj odpadkov je potrebno oddajati v zabojniku za mešane odpadke. Za pravilno razvrščanje odpadkov se lahko poslužujete tudi Priročnika za ravnanje z odpadki, ki ste ga prejeli konec lanskega leta – še vedno namreč velja: Ločujem – var(č)ujem za čist’ čisto.
Infrastruktura Bled