Namen projekta
Glavno poslanstvo projekta je gostom približati Bled in predstaviti vsebine
izven središča kraja v okoliških vaseh z zaledjem, ki nudijo številna
avtentična doživetja. Terenska ekipa informatorjev goste na licu mesta
informira in usmerja na površine, namenjene določenim dejavnostim, ter k
trajnostnemu vedenju na destinaciji.
Najbolj obiskane atrakcije
Gostje največ povprašujejo po informacijah glede obiska glavnih atrakcij, med njimi
so obisk Blejskega jezera z otokom, gradu in soteske Vintgar, želijo pokusiti
tradicionalno kremno rezino in doživeti vožnjo s pletno in fijakerji. Za obisk Pokljuke
in Bohinja, kot dela Triglavskega narodnega parka, iščejo informacije o
dostopnosti z javnim potniškim prometom, med aktivnostmi je največ zanimanja za
poletno sankanje na Straži, Zip line Dolinko, pohodništvo po osamelcih v
iskanju najlepših blejskih razgledov ter za Juliana Hike in Bike Trail.
Trajnostno ravnanje
Informatorji goste na terenu obveščajo tudi o tem, da ima Bled pitno vodo in o
lokacijah pitnikov. Te se ob jezeru nahajajo na Jezerski promenadi, v
Zdraviliškem parku, na Mlinem in v Mali Zaki.
Označbe in ograje na parkovnih ureditvah so bistveno prispevale k spoštovanju zelenih
površin, zato je bilo zaznati manj hoje po travi ter kopanja in poležavanja na
mestih, kjer to ni dovoljeno. Velika večina obiskovalcev opozorila
informatorjev upošteva in se nanje pozitivno odzove.
Zanimanja gostov
Informatorji so bili s strani turistov deležni standardnih vprašanj, kot so lokacije
pešpoti na grad, število kilometrov in časovnica za sprehod okoli jezera,
lokacije javnih sanitarij, usmeritve do cenovno ugodnih restavracij in
ponudnikov s hitro prehrano, cene in lokacije za najem čolnov, priporočila za
ogled v kraju in izven njega ter urnik vožnje brezplačnega avtobusa Bled Bus.
V juliju in avgustu je informacijsko stojnico, umeščeno ob Grajsko kopališče, v
povprečju obiskalo med 250 in 320 obiskovalcev, v septembru pa približno 200.
Povratne
informacije obiskovalcev
Kot poročajo informatorji terenske ekipe, gostje in turistični delavnici iz
drugih držav idejo projekta pozdravljajo, saj se jim zdi zanimiva in pohvale
vredna. Projekt zaznavajo kot pozitiven, saj je njegovo bistvo informiranje in
opozarjanje obiskovalcev v nasprotju z redarsko ekipo. Akcija ima bistven vpliv
na prijetno izkušnjo obiskovalcev ter zaznavanje turistične destinacije, ki
goste sprejme z dobrodošlico in primerno ter prijazno komunikacijo.





