Logo MojaObčina.si
DANES
32°C
16°C
JUTRI
33°C
16°C
Oceni objavo

PREJELI SMO: Prireditev LUKA BLED – kdo pije, kdo plača

Za soboto, 16. septembra je na Bledu napovedana športna prireditev, poimenovana LUKA BLED. Ali gre le za športno prireditev, košarkarski turnir, na kateri se bodo ekipe mladih športnikov iz Slovenije in sosednjih držav pomerile na splavu v zalivu Velike Zake ali gre za enodnevni promocijski dogodek, ki je
namenjen predstavitvi novega modela športnega čevlja znamke Jordan - Luka 2 Lake Bled? Odgovora ne poznam. Iz reklamnega gradiva je razbrati, da je nov model košarkarskega čevlja, ki ga odlikuje slovensko navdihnjena barvna shema in črpa navdih pri slikovitem Blejskem jezeru, Dončićev poklon Bledu in Sloveniji. Na prireditvi bo prisoten tudi Luka Dončić.

In če je poklon izraz občudovanja, zakaj naj bi Bled pokril stroške tega promocijskega dogodka? Ali, če si izposodim misel Oscarja Wilda:“Danes ljudje poznajo ceno vsega, a vrednost ničesar“. Vsekakor organizator dogodka obljublja:

Košarkarski spektakel na gladini Blejskega jezera

Ali bo športna prireditev res spektakularna, tega danes še ne vemo. Brez dvoma pa je spektakularno prizorišče; športno igrišče na pontonu na Blejskem jezeru, ki ga obdaja slikovit ambient Blejskega kota, je spektakel sam po sebi. Toda, ali je košarkarsko igrišče, - košarka je vendarle dvoranski šport - plavajoče na Blejskem jezeru, ki je rezervirano za vodne športe, res primeren ambient?

Odločanje mimo lokalne skupnosti

Prijavitelj dogodka je podjetje Extrem d.o.o v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo (STO), Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport. Občino Bled, Turizmom Bled s partnerji: Grosbasket, Nike, Jordan. V kakšnih oblikah to sodelovanje poteka ostaja odprto vprašanje. Znano pa je, da Bled ni le gostitelj promocijskega dogodka, v soorganizaciji s podjetjem Extrem d.o.o. iz Logatca ga bo tudi sofinanciral. Predviden strošek projekta se ocenjuje na 450.000 EUR + ddv. Z rebalansom proračuna naj bi Občina Bled (na seji OS koncem septembra, torej post festum) zagotovila 35.000 EUR + ddv, kot soorganizator pa je Bled dolžan kriti še stroške WC, najema lokacij, požarne straže, varovanja in hotelskih namestitev za ožjo organizacijsko ekipo. Predviden strošek je ocenjen na 35.000 EUR + ddv. Torej skupaj najmanj 70.000 EUR +ddv proračunskega denarja.

Vsak od sodelujočih pri projektu “LUKA BLED“, gre za klasičen Cross branding (Co-branding), si lahko obeta korist oziroma promocijo svojega produkta, dejavnosti. Vemo, da je Luka Dončić v sodelovanju z STO (I feel Slovenia) ambasador slovenskega turizma.

STO je po navedbi organizatorja eden ključnih partnerjev tega dogodka in je prepričana, da je to edinstvena priložnost za mednarodno promocijo Slovenije. Sprašujem se, zakaj torej STO skupaj s pristojnim ministrstvom promocijskega dogodka ne financira iz državnega proračuna? Vemo, da Luka Dončić sodeluje z legendarno znamko Jordan, katere oblikovalska ekipa je izdelala drugi del njegovega značilnega čevlja. Eno od različic, model Luka2Lake Bled, je barvno navdihnilo prav Blejsko jezero. Ne bodimo skromni, proizvajalec superg si lahko šteje v čast, da mu bomo na Bledu, v avtentičnem okolju na plavajočem košarkarskem igrišču na Blejskem jezeru, omogočili promocijo njegovega novega produkta. Zakaj torej promocijo legendarne znamke plača Bled? Tudi podjetje Extrem si lahko obeta korist, saj je organizacija tovrstnega dogodka na Blejskem jezeru “odličen poligon, da osvojiš nekatera področja“, ki pomagajo priti do primernih referenc.
Pri tem, po oceni direktorja zavoda “verjetno največjem promocijskem dogodku, ki ga je Bled kadarkoli gostil“, gre za vzajemno učinkovanje pri sodelujočih, za utrjevanje prepoznavnosti enega deležnika oziroma blagovne znamke s pomočjo druge. In kakšno posebno korist si od promocijskega dogodka lahko obeta Bled? Izstavljen račun poznamo.

Tako od direktorja javnega zavoda Turizem Bled kot tudi od župana občine Bled se pričakuje, da lokalni skupnosti obrazložita, kdo je predlagatelj promocijskega dogodka in kaj je dejanski predmet promocije; nov model košarkarskega čevlja ali turistična destinacija Bled? Na kakšni pravni podlagi – rebalans proračuna za zagotovitev sredstev za financiranje promocijskega dogodka naj bi se zgodil šele po izvedbi dogodka, torej post festum - s proračunskim denarjem organizirata promocijo tujega izdelka na slovenskem trgu? Ali je direktor zavoda v zadevi sklepal pogodbe v okviru finančnega načrta zavoda ali pa je pridobil predhodno soglasje sveta zavoda k zadolževanju zavoda? Promocijski projekt je bil na junijski seji sveta zavoda za turizem (12.6.2023) predstavljen le mimobežno, na seji občinskega sveta, ki je bila dan kasneje (13.6.2023) pa načrtovanje projekta ni bilo niti omenjeno. Zakaj o promocijskem projektu, ki naj bi se financiral z rebalansom občinskega proračuna ni bila seznanjena lokalna skupnost? Z rebalansom, če bo potrjen, bodo prikrajšane neke druge že načrtovane investicije, dejavnosti, ki so za Bled in za njegove občane pomembnejše kot je v danih okoliščinah promocija košarkarskega čevlja.

Posledice po avgustovskih poplavah, ki so prizadele Slovenijo, so takih razsežnosti, da niso sprožile le vsesplošnega solidarnostnega odziva ljudi, ampak je za zagotavljanje sanacije in obnove na prizadetih območjih, ki bo dolgotrajna, potrebno spreminjati in celo sprejeti nove zakone. Na Bledu pa naj bi z rebalansom proračuna zagotovili pokritje stroškov za promocijo košarkarskega čevlja tujega proizvajalca in promocijo turistične destinacije, ki ječi pod težo prekomernega turizma: kraj ob naraščajočem turističnem obisku izgublja, saj pada raven doživetij, občanom pa se nam slabša kakovost bivanja.

Odločanje o tokratnem rebalansu proračuna za predmetno zadevo ni le finančno vprašanje, glede na znane okoliščine gre tudi za evidentno moralno etično vprašanje.
Bodimo solidarni!

Sonja Dornik



Oglejte si tudi