Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Bled
JUTRI
0°C
1°C
čET.
5°C
0°C
Oceni objavo

Potrjena vizija in cilji nove prometne strategije

Sooblikujmo novo celostno prometno strategijo, ki bo pripomogla k ustvarjanju kakovostnejših pogojev za bivanje v naši občini.

Občina Bled je jeseni pristopila k pripravi nove Občinske celostne prometne strategije (OCPS) Občine Bled. V prvih mesecih so bile izvedene zagonske dejavnosti, oblikovane so bile delovne skupine – ožja, ki jo sestavljajo predstavniki občine, in širša, kamor so bili vključeni ključni deležniki. Kot ena najpomembnejših aktivnosti je bila oblikovanje vizije in opredelitev strateških ciljev. Na osnovi pogovorov s ključnimi deležniki in občino je bila oblikovana vizija ter v nadaljevanju obravnavana na javni razpravi, kamor so bili vabljeni vsi zainteresirani občani. Končno različico je potrdilo tudi vodstvo občine.

Vizija nove OCPS:

»Občina Bled je prostor kakovostnega bivanja, ki temelji na sobivanju lokalnih prebivalcev in trajnostnega turizma. Razvit javni potniški promet ter urejene parkirne površine večinoma zunaj naselja obiskovalcem omogočajo dobro dostopnost in povezljivost z območjem jezerske sklede, kjer urejanje prostora sledi načelom umirjanja prometa. Vzpostavljeni državni razbremenilni cesti zagotavljata pretočnost tranzitnega prometa ter povezanost s podeželjem, Bledu pa prinašata okoljsko razbremenitev in odpirata nove možnosti za uresničevanje ukrepov trajnostne mobilnosti v naselju.«

Omenjeni so sodelovali tudi pri opredeljevanju strateških ciljev. Obveznim, ki jih je določila država, je bil glede na specifiko blejske občine in njenega središča dodan cilj, vezan na turizem. Javnost – splošna in strokovna – je cilje rangirala po prioritetnem vrstnem redu.

Strateški cilji nove OCPS:

1.       Izboljšana kakovost življenja v privlačni, zeleni in povezani skupnosti
2.       Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost
3.       Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci
4.       Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa
5.       Izboljšana dostopnost do osnovnih storitev in aktivnosti
6.       Celovito upravljanje mobilnosti v turizmu (dodatni cilj)
7.       Znižane lokalne emisije onesnaževal in toplogrednih plinov iz prometa
8.       Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo

Vizija in cilji predstavljajo rdečo nit OCPS ter bodo služili kot smerokaz pri oblikovanju ukrepov.

Izdelovalci strategije – Posoški razvojni center in LUZ d. d. – sedaj pripravljajo analizo obstoječega stanja. Doslej so bile izvedene ankete med osnovnošolci in zaposlenimi pri dveh zaposlovalcih, kordonsko štetje prometa ter anketa med splošno javnostjo. Ti so že pokazali delne rezultate, iz katerih lahko izluščimo nekatere ključne izzive, s katerimi se soočajo prebivalci blejske občine.

Kot ključne potrebe so bile doslej izpostavljene: 

Nekateri ključni izzivi:

·         Izrazito slaba pretočnost prometa.
·         Pomanjkljive kolesarske povezave (pomanjkanje ločenih kolesarskih stez) in njihove sklenjenosti.
·         Neustrezna infrastruktura za pešce: manjkajoči ali slabi pločniki, nezadostna prilagojenost osebam z oviranostmi, slaba kakovost, manjkajoči odseki in osvetlitev.
·         Problematika parkiranja: premalo parkirišč predvsem za domačine, neustrezno spremljanje zasedenosti, neurejena parkirišča za avtobuse in avtodome, ob kolesarski stezi.
·         Javni potniški promet: premalo postajališč in linij, slaba povezanost naselij, šibka navezava železniške postaje na mesto, premalo kapacitet za prevoz koles na vlakih.
·         Velik sezonski turistični pritisk in tranzit težkih vozil povzročata zastoje, slabšata varnost.
·         Manko celostnega pristopa: preveč parcialnih rešitev, nedokončana obvoznica, premalo vključevanja javnosti, nejasno vodenje turističnih tokov.

Kot ključne potrebe so bile doslej izpostavljene:

·         izgradnja južne obvoznice za razbremenitev Bleda, 
·         ureditev park & ride sistemov in shuttle prevozov (parkirišča na obrobju v kombinaciji z javnimi prevozi do centra),
·         omejitev turističnega prometa,
·         celostna ureditev kolesarskih, avtobusnih in peš povezav. 

Ker je priprava OCPS vključujoč proces, v katerem lahko sodelujejo vsi, je bil za namene priprave strategije izdelan spletni portal (dostopen je na povezavi https://cps.projekti.si/bled). Na njem lahko pod zavihkom »Označi izziv« vsak občan opozori na prometne ureditve, ki so po njegovem mnenju dobre, in na tiste, ki so neustrezne, ter svojo izbiro dopolni s komentarjem. Prispevki bodo tako pripravljavcem OCPS kot Občini Bled v pomoč pri določanju prioritetnih izzivov in oblikovanju ukrepov v nadaljevanju. Na tem portalu so objavljeni tudi vizija in strateški cilji, v prihodnjih mesecih pa bo pod zavihkom »Predlagaj ukrep« vsakdo lahko predlagal ukrep.

»Veseli me, da so se občanke in občani tako številčno odzvali na vse pozive in aktivnosti v procesu priprave celostne prometne strategije. Projekt Južne razbremenilne ceste, ki je že desetletja Ahilova peta kraja, se nadaljuje, a bo do dokončanja potrebno potrpeti še kar nekaj let. Pri novi prometni strategiji se bomo zato osredotočili na iskanje rešitev, ki bodo imele vpliv na prometno razbremenitev, a jih bomo lahko implementirali neodvisno od državnih projektov. Pri tako pereči tematiki, kot je promet za Bled, pa verjamem, da bo vsak korak v pravo smer sčasoma pripomogel, da bo kraj dostopnejši in bolj prijazen najprej za domačine, saj bo le tako prijazen tudi za naše obiskovalce,« je ob pripravi strategije dejal župan Občine Bled Anton Mežan.

Oglejte si tudi