Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Bled
DANES
4°C
-1°C
JUTRI
2°C
1°C
Oceni objavo

Pomladno gledališko raziskovanje za mlade – drugi del projekta Kreativa izziva

V okviru projekta Kreativa izziva se je v pomladnih mesecih odvijal že drugi del gledaliških aktivnosti za mlade, ki jih je podprla Občina Bled. Projekt je z gledališkimi delavnicami in dvema izjemnima predstavama v Festivalni dvorani navdušil učence in učiteljice, hkrati pa odprl pomembna vprašanja, ki zadevajo sodobno mladino.

Gledališke delavnice: pravljice kot orodje za ustvarjalnost

Med aprilom in majem je v sodelovanju z Osnovno šolo Bled potekal niz gledaliških delavnic, ki so se osredotočale na dramatizacijo klasičnih pravljic in njihov prenos v sodobni kontekst. Sodelovalo je 72 učencev šestih razredov, delavnice pa sta vodili mentorici Nadia Džamastagič in Katja Ropret Perne.

Cilj delavnic je bil spodbuditi otroke k izražanju lastnih idej in čustev ter jih opolnomočiti za nastopanje in delo v skupini. Učenci so se učili različnih gledaliških tehnik, kot so »vroči stol«, »žive slike«, improvizacija, uprizoritev z rekviziti in uporaba telesnega izraza.

Vsaka skupina je na koncu ustvarila in uprizorila svojo različico znane pravljice, ki so jih izvirno posodobili – s sodobnimi liki, novim okoljem, a ohranjenim sporočilom. Naslovi predstav, kot so Zakleta cesta, Maškare in Rojstnodnevna zabava, pričajo o bogati domišljiji in interpretaciji sodelujočih otrok.

Mentorici sta vsaka po svoje spodbujali samostojno razmišljanje in kreativno izražanje. V povratnih informacijah so učenci največkrat izpostavili, da so pri delavnicah najbolj uživali v skupinskem delu, vživljanju v like ter svobodi telesnega izražanja.

Dve predstavi – dve zrcali sodobnega časa

V torek, 6. maja, so si učenci predmetne stopnje (od 6. do 9. razreda) OŠ Bled ogledali dve izvirni mladinski gledališki predstavi z aktualno tematiko, ki nagovarja ključne izzive, s katerimi se soočajo mladi.

Umetno inteligentni

Predstava gledališke šole OŠ Radovljica z naslovom Umetno inteligentni na duhovit in kritičen način obravnava razmerje med učenci, učitelji in umetno inteligenco. Zgodba prikazuje prihodnost, v kateri umetna inteligenca z imenom UMI vodi celoten šolski sistem – učitelji izginejo, ostanejo le še telefoni. Glavni junak Bine razkriva, kako nevarna je lahko popolna odvisnost od tehnologije. Predstava je sporočilna in hkrati zabavna, kot nalašč za generacijo, ki odrašča z digitalno tehnologijo v žepu.

Trnuljčica v peti – KUD Kamot Zasip

Drugo predstavo z naslovom Trnuljčica v peti je pripravila skupina šestih deklet iz KUD Kamot Zasip pod mentorstvom Gašperja Stojca. Gre za sodobno in avtentično interpretacijo pravljice o Trnuljčici, skozi katero se odpira vprašanje: Kaj, če bi kraljična zaspala za sto let in se zbudila danes? V ospredju je zgodovinska osebnost – prva kraljica Slovencev, Marija Romanska, ki se v predstavi prebuja v današnjo realnost in sooča s sodobnimi izzivi deklet – od zmede glede zunanjega videza do vprašanj identitete, resnice in avtoritete. Predstava na izviren način povezuje zgodovino kraja z aktualnimi temami ter z močno simboliko prinaša zgodbo, ki seže globlje od običajne pravljice.

Dogajanja v okviru projekta Kreativa izziva potrjujejo, da lahko gledališče postane izjemno orodje za vzgojo, izražanje in povezovanje mladih. Veselimo se nadaljevanja projekta in novih ustvarjalnih doživetij.

Pripravila: Meta Vodnjov, KUD Kamot

 

Oglejte si tudi