Trend naraščanja obiska Blejskega gradu iz lanskega se nadaljuje tudi v letošnjem letu, saj se je v primerjavi z istim obdobjem lani (prvih šest mesecev) povečal za 12 odstotkov. V prvih šestih mesecih je Blejski grad obiskalo 55,32 % individualnih gostov, 36,04 % turistov je na ogled prišlo v organiziranih skupinah, 8,64 % obiskovalcev je vnaprej imelo rezervirano mizo v restavraciji.
V tem obdobju je grad skupaj obiskalo 185.692 gostov, od tega 29.958 gostov iz Slovenije in 155.734 gostov iz tujine. Gostje iz Slovenije so tako predstavljali 16,13 %, sledijo gostje iz Koreje (12,89 %), Združenih držav Amerike (9,91 %), Madžarske (6,47 %), Italije (5,07 %), Nemčije (4,83 %), Hrvaške (4,68 %), Velike Britanije (3,70 %) in Poljske (2,11 %). Uspešna je bila doslej tudi sezona poročnih dogodkov, saj se je v prvi polovici leta 2024 na Blejskem gradu poročilo šestnajst parov.
Pospeševanje spletnega nakupa vstopnic kot ena od usmeritev trajnostnega razvoja
Na Blejskem gradu so v lanskem letu uvedli elektronsko prodajo vstopnic (eticketing), kar omogoča rezervacijo turističnega obiska gradu po urah, če bi bilo ob naraščanju obiska v prihodnje to potrebno. Ena od usmeritev v trajnostni razvoj je tudi pospeševanje spletnega nakupa vstopnic. V prvi polovici leta je bilo tako preko spletne strani Blejskega gradu kupljenih 5,50 % vstopnic. S pospeševanjem spletne prodaje vstopnic za obisk Blejskega gradu nameravajo nadaljevati, saj se obisk enakomerno porazdeli preko celega dneva in obiskovalcem omogoča čim boljšo izkušnjo. Posebni ukrepi za upravljanje obiska tako doslej niso bili potrebni. V Zavodu za kulturo Bled tudi s stalno promocijo ponudbe Blejskega gradu na razpršenih trgih vzpodbujajo obisk gostov iz različnih držav.
Ob pripravi tradicionalnih dogodkov in občasnih razstav v zavodu opažajo, da se posledično tudi zato zanimanje za Blejski grad na tržišču veča. Na Blejski grad vabijo in privabijo take umetnike, ki tisočletnemu prostoru s svojimi deli dodajo vrednost. Tudi na ta način podaljšujejo turistično sezono, saj je ob vikendih tudi v nižji sezoni leta obisk gradu enak obisku v poletni sezoni. Poleg tega se s ponudbo Blejskega gradu in dogodkov s področja umetnosti in kulture navezujejo na promocijsko temo slovenskega turizma in Ministrstva za kulturo RS v letošnjem in prihodnjem letu.
Odličen obisk tudi v juliju
Mag. Lea Ferjan, direktorica Zavoda za kulturo Bled: »Do 31. julija se je v primerjavi z lanskim obdobjem obisk Blejskega gradu povečal za 8 %. Do 1. avgusta smo zabeležili 241.643 obiskovalcev. Govorimo lahko o primernem številu obiskovalcev Blejskega gradu, ki se lepo razporedijo čez ves odpiralni čas, kar omogoča prijetno izkušnjo. Obiskovalcem je na voljo stalna ponudba: muzejski del, grajska tiskarna, letošnja novost soba eksperimentov, vinska klet, restavracija, trgovina s spominki. Tematsko raznovrstni in vsebinsko bogati dogodki v organizaciji zavoda ter priprava razstav v Galeriji Stolp in v dvorani nad grajskim muzejem doprinesejo k popestritvi stalne ponudbe na Blejskem gradu in k večjemu zadovoljstvu obiskovalcev. Občasna periodična ponudba je unikatna in blejska, saj predstavlja predvsem ljudi in teme iz lokalnega okolja ter njihovo ustvarjalno pot ter delo, kar je všeč tako domačinom kot tudi domačim in tujim gostom.«
Velik poudarek v zavodu namenjajo vzgojnim vsebinam ter pridobivanju novih virov za izvedbo inovativnih vsebin. »Zavzemamo se za visoke standarde prireditev, v sodelovanju z lokalnimi deležniki na področju kulture ter vzgoje in izobraževanja pa pomembno prispevamo k vzgoji mladih obiskovalcev in bodočih ustvarjalcev kulturnega življenja v kraju«, poudarja mag. Lea Ferjan.
V zavodu že načrtujejo delo v jesenskem času po glavni turistični sezoni
Med drugim oživljajo projekt grajskega dvigala in začenjajo s pripravami na projekt sanacije hišne kanalizacije na relaciji Bledec – Blejski grad. »Jesen bo namenjena pripravam gradu na postavitev nove muzejske razstave v pritličju muzejskega dela, najbolj zahtevna bo obnova lesenih oken pred postavitvijo razstave. Gradbena dela se bodo izvajala tudi na vstopni točki. Grajski zidovi so stari in vedno najdemo kaj, kar kliče po obnovi. V oktobru predvidevamo končanje restavratorsko-konservatorskih del na oltarju sv. Petra in balkona v grajski kapeli, kar pomeni vrnitev eksponatov na svoje mesto. Pripravljamo tudi načrtovane programske vsebine do konca leta, med njimi bodo tudi novosti. Verjamem, da bodo prijetno presenečenje v ponudbi zavoda,« poudarja direktorica Zavoda za kulturo Bled mag. Lea Ferjan.
Zavod za kulturo Bled, foto: Jošt Gantar




