S 15. novembrom morajo imeti vsi jekleni konjički zimske pnevmatike oziroma ustrezno zimsko opremo, ki je za motorna in priklopna vozila v cestnem prometu obvezna do 15. marca prihodnje leto in tudi v zimskih razmerah izven tega obdobja.


Na vožnjo v zimskih razmerah se morajo pripraviti tudi vozniki, saj se pozimi velikokrat soočajo z zahtevnejšimi prometnimi razmerami. Kljub temu, da smo letos imeli zelo topel začetek jeseni, pa nas v zadnjih tednih spremljajo megla, dež in nizke temperature, ki lahko naredijo površino cestišča spolzko, na določenih delih pa celo ledeno.
Zakaj je pomembni uporabljati ustrezne pnevmatike?
Pnevmatike imajo na vozilu zelo pomembno vlogo, saj vplivajo na zaviralni čas, oprijem, obrabo in tudi porabo goriva.
Pri nižjih temperaturah se letna pnevmatika ne uspe dovolj segreti, zato izgublja oprijem z voziščem, kar je zelo nevarno, sploh v težjih razmerah in v ovinkih, kjer bo vozilo z letnimi pnevmatikami prej zdrsnilo. Pri tem pa ne smemo podcenjevati niti zavorne poti, ki je pri letnih pnevmatikah precej daljša. Da zavarujemo sebe in druge v prometu, je obvezna uporaba zimskih pnevmatik, ki so namenjene zimskim razmeram na cesti, nudijo nam boljši oprijem cestišča, zato je tudi naša vožnja varnejša. Veliko vlogo ima tudi globina profila (minimalno 3 mm) ter tlak v pnevmatikah, ki ga je potrebno mesečno preverjati.


Sicer obstajajo tudi celoletne pnevmatike, ki so prilagojene vsem vremenskim razmeram. Celoletne pnevmatike so primernejše za območja, kjer je manj snega, priporočljivo pa jih je uporabljati do temperature maksimalno -3 °C. Na območjih, kjer je več snega in so temperature pod -3 °C se odsvetuje uporabo celoletnih pnevmatik.
S celoletnimi pnevmatikami sicer nekoliko privarčujete in ni se vam potrebno ukvarjati z menjavo letnih in zimskih pnevmatik, vendar pa je pomembno, da na prvo mesto vedno postavite varnost. Preučite zimske razmere v vašem okolju in se nato odločite, ali vam bolj ustrezajo celoletne ali zimske pnevmatike.
Kot pravijo strokovnjaki, je pozimi priporočljivo imeti prave zimske pnevmatike, saj je test pnevmatik pokazal, da celoletne pnevmatike ne dosegajo kvalitete, kakor jo nudijo zimske pnevmatike. Dejstvo je, da morajo celoletne pnevmatike ustrezati zelo velikemu številu zahtev, saj morajo biti prilagojene na vse razmere na cesti (vroč asfalt v poletnih dneh, mrzel v zimskih dneh, sneg, poledica,…). Ravno zaradi tega je se celoletne pnevmatike ne morejo primerjati z zimskimi pnevmatikami, ki so narejene prav za zimske razmere na cestah.
Kako najhitreje ločimo zimske in celoletne pnevmatike
Zagotovo ste na pnevmatikah že opazilo številne oznake, ki pa niso same sebi namen, ampak nam povedo zelo veliko o naših pnevmatikah – dimenzije, nosilnost, datum proizvodnje pnevmatike,…
Na zimskih in celoletnih pnevmatikah pa lahko najdemo tudi oznako M+S, kar pomeni, da so pnevmatike narejene za blato in sneg (angl. mud and snow). Na celoletnih pnevmatikah najdemo samo oznako M+S, medtem ko na zimskih pnevmatikah, najdemo poleg oznake M+S tudi snežinko, kar nam pove, da so pnevmatike prilagojene za zimske razmere na cesti.


Kaj sodi pod zimsko opremo?
V skladu s Pravilnikom o delih in opremi vozil za zimsko opremo motornih vozil štejejo:
Zimska oprema vozil do skupne mase 3,5t:
- 4 zimske pnevmatike z minimalno globino profila 3 mm ali
- 4 letne pnevmatike z minimalno globino profila 3 mm + snežne verige ali verigam enakovredni pripomočki v priboru.
Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.
Zimska oprema vozil skupne mase nad 3,5t:
- 2 zimski pnevmatiki (M+S) na pogonskih kolesih z minimalno globino profila 3 mm + lopata ali
- 4 letne pnevmatike z minimalno globino profila 3 mm + snežne verige ali verigam enakovredni pripomočki v priboru + lopata.
Pogoji za uporabo snežnih verig so izpolnjeni takrat, ko je na vozišču toliko snega, da pnevmatika med vožnjo ne pride v stik s površino vozišča (za pnevmatiko ostaja snežena sled).
Profil pnevmatik
Menjava pnevmatik ni obvezna zgolj pri menjavi letnega časa v zimski čas, ampak moramo pnevmatike zamenjati tudi, če so le-te preveč obrabljene. Da lahko pnevmatike kvalitetno opravljajo svoje delo in nas tako varno pripeljejo na cilj, morajo imeti ustrezno globino profila, ki jo prav tako določa zakon;
- Za letne pnevmatike je minimalni profil 1,6 mm
- Za zimske pnevmatike je minimalni profil 3mm
Kako najlažje preveriti profil v pnevmatikah?


- najpreprostejši način, da preverite profil vaših pnevmatik je z uporabo kovanca za 2 €. Kovanec pokončno vstavimo v glavni kanal pnevmatike in če je stranski (srebrn) rob kovanca viden, pomeni, da je vaš profil že manj kot 4 mm in je zato potrebno razmišljati o novih pnevmatikah.
- vse pnevmatike imajo na dnu glavnih kanalov indikator obrabe. Če je višina profila na enaki višini kot indikator obrabe, potem je čas, da pnevmatike zamenjamo.
- najbolj natančne podatke pa dobimo s pomočjo merilnika globine, ki jih lahko na tržišču najdemo v različnih oblikah. Merilnik porinemo v glavni kanal pnevmatike in iz merilnika lahko razberemo, koliko še manjka do minimalne globine profila.
Med 15. novembrom in 15. marcem prihodnjega leta morajo biti vozila opremljena s predpisano zimsko opremo. Zimska oprema je obvezna tudi izven tega obdobja, v kolikor so zimske razmere še vedno prisotne – če se ob sneženju sneg oprijema vozišča, če je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledena deska) ali poledenelo (poledica).
V zimskih razmerah ne smemo pozabiti niti na vidljivost. Vsa stekla na vozilu moramo očistiti, saj je vožnja z zaledenelimi alo zarošenimi stekli nevarna. Prav tako moramo iz avta odstraniti sneg, led in druge snovi, ki bi jih lahko med vožnjo stresali po vozišču.
Srečno in varno vožnjo!



