Logo MojaObčina.si
JUTRI
16°C
1°C
SOB.
17°C
7°C
Oceni objavo

Montessori vrtec - kaj je dobro vedeti o nas

»Zakaj v Montessori vrtec?« me sprašujejo prijatelji, znanci, starši otrok. Kaj je drugače v Montessori skupini? Na srečanjih s starši, predavanjih zanje in individualnih pogovornih urah smo že delno predstavili naše delo v skupini. Da si otroci sami izbirajo dejavnosti tako, da drug drugega ne motijo, morajo biti le-te skrbno pripravljene.
Igralnica je razdeljena na šest osnovnih področij: vsakdanje življenje, zaznavanje, jezik, matematika, kozmična vzgoja (biologija, geografija, botanika) in umetnost (glasbena, likovna). Posebno poudarjeno je tudi področje gibanja, ki je prepleteno z vsemi dejavnostmi, ki potekajo preko celega dneva (znotraj in zunaj vrtca).

Otroci lahko pri posameznem področju izbirajo med dejavnostmi in materiali (razvojnimi pripomočki), ki jih je oblikovala Maria Montessori in se še danes oblikujejo. Le-ti pomagajo pri razvoju zbranosti, koordinacije, samostojnosti, socializacije in občutka za red. Okolje otroku omogoča, da razvija občutek za druge na naraven in neprisiljen način.V igralnici so materiali na nizkih policah, da jih otroci lahko dosežejo in se tako čutijo sposobne, da dejavnost opravijo sami. Okolje je urejeno tako, da ima vsaka stvar v njem svoje mesto. Materiali so urejeni dosledno po skupini in zaporedju glede na težavnost. Otrok po končanem delu uredi okolje tako, da je pripravljeno in urejeno za drugega. Otrok, ki dela z materialom, svoje delo zaključi, ko je material urejen na pladnju ali na polici tako, kot ga je dobil. Vsak material ima svoje mesto v igralnici. Tak red otroku omogoča občutek varnosti in občutek za red.

Otrok potrebuje resnični svet, resnično okolje. Da se ohrani realno okolje, kjer ne morejo imeti vsi istočasno iste stvari, je v igralnici samo po en vzorec materiala. Pravljice, ki jih prebiramo, so sprva realistične z vsebino in glavnimi junaki, ki so njemu blizu. Šele potem, ko otrok razume in loči, kaj je resnično in kaj ne, otroku ponudimo domišljijske pravljice. Otrok vsrkava okolje, ki ga obdaja, zato mora biti ta prostor lep, urejen in mora vsebovati elemente umetnosti in glasbe. Predstavljanje materialov poteka v tišini. S tem se otrok lažje skoncentrira na sam potek dogajanja, da ga bo potem lažje ponovil. S tem otroka ne omejujemo v njegovi kreativnosti, ampak mu pokažemo le eno izmed poti, s katero bo lahko uspešno končal svoje delo. Otrok bo po uspešno zaključenem delu srečen. Njegovi uspehi mu vlivajo samozavest, da stvari zmore narediti sam. Otrok tako postaja vedno bolj samostojen.V tem okolju se obnašamo kot v knjižnici, kar pomeni, da govorimo tiho in pazimo, da oseb ne motimo pri delu.Otrok ima nenavadno občutljivost in duševne zmožnosti za učenje iz okolice, ki so drugačne od odraslega tako po kakovosti, kakor po kapaciteti ('srkajoči um').

Pri našem delu je vodilo otrok, ki ima globoko ljubezen in potrebo po smislu. »Ustavi se, naredi s spoštovanjem in počasi.«

KK

Oglejte si tudi