WALDORFSKI VRTEC IN ŠOLA GORENJSKA
Predstavitev
WALDORFSKI VRTEC IN ŠOLA STA DRUGAČNA
V srednjem veku so gradili katedrale brez časovnih okvirov. Gradnja je trajala, kolikor časa je pač trajala. Mnoge od katedral zato še danes niso povsem dokončane. Toda njihovi temelji so trdni in posamezni detajli v njih so izdelani tako čudovito, da se jim ljudje današnjega časa lahko le čudimo.
Tak pristop imamo v waldorfskih vrtcih in šolah pri vzgoji otrok. Brez pritiskov in časovnih omejitev jim pomagamo postavljati trdne temelje, razvijati njihove lastne, čudovite »detajle«.
V današnjem času, se na svetu v enem dnevu zgodi toliko sprememb, kot se jih v srednjem veku ni zgodilo v več letih. Kakšna bo torej prihodnost naših otrok? Kako jih lahko nanjo pripravimo? Le tako, da jih vzgojimo v ustvarjalne, samozavestne, drzne posameznike, ki se ne bodo ustrašili izzivov - in TO POČNEMO V WALDORFSKI ŠOLI.
Matematika današnjim srednješolcem povzroča hude težave, celo stres, kljub temu, da se nivo zahtevnosti iz leta v leto spušča. Zakaj? Težava ni v tem, da bi bili ti mladostniki manj sposobni, kot so bile generacije pred njimi. Za znanje matematike je potrebna vaja! Za vajo je potrebna VOLJA in čas. Otroci so že od malega navajeni, da se vse zgodi zelo hitro, na klic, na klik, ukaz. Stvari so jim dosegljive, še preden zanje zaprosijo. Od kod naj torej črpajo voljo? Voljo je treba gojiti od malih nog in TO POČNEMO V WALDORFSKI ŠOLI.
Se spomnite, kako je knjižni junak Tom Sawyer motiviral svoje prijatelje, da so mu prepleskali ograjo? Tako, da je delo spremenil v umetnost! In tudi to POČNEMO V WALDORFSKI ŠOLI.
*Poučujemo na umetniški način. Ne zato, da bi vzgojili le umetnike, pač pa zato, ker umetnost pomaga pri celostnem razvoju človekove osebnosti.
*Od prvega razreda dalje poučujemo angleški in nemški jezik.
*Od prvega razreda dalje se vsi otroci učijo igrati na flavto.
*Od prvega razreda dalje imamo v učnem programu ročna dela (pletenje). Zato, ker gre spretnost iz prstov v možgane (razvoj obeh možganskih polovic).
V VRTCU NEGUJEMO:
- toplo, domače in mirno razpoloženje v udobnih, prilagojenih prostorih,
- prosto igro ob skrbnem poseganju vzgojiteljice,
- socialno učenje s pravili in mejami,
- igrače iz naravnih materialov za razvoj čutil in spodbujanje domišljije,
- ritmično oblikovan dnevni ritem z dejavnostmi, ki nudijo otroku obliko in tistimi, ki jim puščajo svobodo
UREJEN ŽIVLJENJSKI RITEM DNEVA, TEDNA, LETA DELUJE NA OTROKA ZDRAVILNO!
Otrokom v vrtcu nudimo zdravo, večinoma ekološko pridelano hrano!
Cilj dela v waldorfskem vrtcu je harmoničen razvoj otrokovih telesnih, duševnih in duhovnih sil.
Pri delu upoštevamo naslednja načela, ki ustvarjajo vzdušje varnosti:
- vzor in posnemanje
- ritem in ponavljanje
- upoštevanje razvojnih značilnosti otroka