Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Horjul
DANES
22°C
12°C
JUTRI
21°C
11°C
Oceni objavo

Iz horjulske delavnice v ferrarije in porscheje

Družinsko podjetje Prekom iz Horjula zadnja leta osvaja svet in tudi najzahtevnejše kupce. Njihove avtomobilske sestavne dele namreč uporabljajo v proizvodnji dveh svetovno najbolj prestižnih znamk, Ferrari in Porsche. V čem je ključ uspeha, smo povprašali Boruta Prebila in Nino Kogej, ki sta po odhodu staršev v pokoj prevzela posle podjetja.

Zgodba o uspehu se je začela leta 1978 z obrtno dejavnostjo kovinske galanterije ter z obnovo premonihalnih rok za avtomobile znamke Zastava. Kupci so sprva dvomili o kakovosti obnovljenih rok, a čas je pokazal, da so tako obnovljene roke celo boljše od novih. Uporabljali in testirali so jih vozniki relija, ki so zanje našli same pohvalne besede.
A v drugi polovici osemdesetih let se je svet začel vrteti hitreje kot prej, avtomobilizem je začel doživljati velike spremembe. Temu so se morali prilagoditi tudi v delavnici v Horjulu, kjer so začeli proizvajati končnike za prvo vgradnjo za avtobuse, hkrati pa so razširili program novih in obnovljenih izdelkov za različne avtomobilske znamke. Specializirali so se za proizvodnjo delov podvozja in postali strokovnjaki za to področje.


Novi izzivi
»Konec osemdesetih se je zdelo, da smo nekako zajahali konja, odpirali so se novi trgi v Jugoslaviji, a je ta nato razpadla in začela se je vojna. Izguba jugoslovanskih trgov in prihajajoča globalizacija sta pomenili samo eno: da bomo morali za obstanek tudi mi premakniti meje delovanja izven slovenskih meja,« pravi Borut Prebil, ki je tako rekoč rastel v očetovi delavnici. Kdo bi si takrat lahko razlagal, da bodo ravno te razmere tlakovale pot podjetju k njegovi preobrazbi, ki se zdaj odraža v sodelovanju s prestižnimi znamkami? Pred približno desetimi leti sta vodenje podjetja prevzela Borut in Nina, druga generacija v družini Prebil. Svoje izdelke so tako intenzivneje in tudi uspešno začeli tržiti pod blagovno znamko Prekom.

Izdelki blagovne znamke Prekom po vsem svetu

Globalizacija je prinesla poplavo azijskih izdelkov – tudi na področju avtomobilske industrije, ki se odraža predvsem v nizkih cenah. Tekmovati z njimi ni mogoče, zato so začeli iskati niše, ki ne zahtevajo velikih serij, omogočajo pa veliko dodano vrednost. »Nemški kupec, za katerega smo obnavljali premonihalne roke znamke Porsche, je bil dobra referenca za agresivnejši nastop na tujem trgu. Naši Porschejevi rezervni deli se danes prodajajo po skoraj vsem svetu – v Evropi, Ameriki, Kanadi, Aziji, na Bližnjem vzhodu, v Avstraliji, Južni Afriki,« pojasnjuje Borut in dodaja, da so pred dvema letoma začeli še Ferrarijev program. »Začetki so bili zahtevni, zamudni in dragi – ne nazadnje govorimo o luksuznih avtomobilskih znamkah, a so nam dobre reference s Porschejem in zadovoljstvo naših dolgoletnih poslovnih partnerjev pomagali, da se Ferrarijevi avtodeli pod znamko Prekom prodajajo že v 24 državah po svetu.«

 

Prednost so znanje in izkušnje
»Naša največja prednost je strokovno tehnično znanje, saj se s programom avtodelov ukvarjamo že 37 let. Posel, izdelke in tehnologijo dobro poznamo, sposobni smo jih nadgrajevati in izboljševati. Prednost pred drugimi je tudi, da smo majhni in s tem odzivni, kar je nujno v današnjem času. Ponujamo vrhunsko kakovost, imamo tako rekoč ničelno reklamacijsko stopnjo,« pravi Nina in dodaja, da od kakovosti preprosto ne odstopajo. Serije niso velike, zahtevajo pa zelo veliko poglobljenega znanja, natančnosti in kakovosti, za kar so zahtevni kupci pripravljeni odšteti tudi nekaj več kot sicer.

 

Tudi videz šteje

Večina avtodelov, ki jih proizvajajo, se skriva nekje v podvozju, torej stran od oči javnosti, kar bi lahko pomenilo, da estetika ni v prvem planu. A ne pri Ferrariju in Porscheju. »Res so deli skriti, a ti ljudje, ki imajo denar in so lastniki enega ali več prestižnih vozil, želijo imeti estetsko dodelane tudi tovrstne avtomobilske dele. Zato se moramo v naročene izdelke poglobiti ne samo po funkcionalni in kakovostni plati, marveč igra veliko vlogo tudi estetika, pa čeprav je, kot pravite, očem skrita,« pojasnjuje Borut.

Za uspeh je treba garati

Prodajni program trenutno obsega okoli 300 različnih artiklov. Rezervne dele podvozja lahko stranki naredijo tudi po naročilu oz. skici in jih dodatno nadgradijo glede na specifične potrebe avtomobila in vrsto vožnje (cesta, dirkališče, off-road oz. teren ipd.). »Uspeh ni prišel čez noč, zanj smo garali in veliko vlagali. Učili smo se na izkušnjah in posegali po vedno novih, večjih izzivih, ki so nas na koncu pripeljali v družbo najbolj prestižnih avtomobilskih znamk. Velik poudarek bi dal tudi timskemu delu in motivirani ekipi, s katero ustvarjamo to zgodbo o uspehu,« uspeh Prekoma komentira Borut.

 

Selijo se v Logatec
Trenutni prostori v Horjulu niso več najboljši za razvoj Prekoma, zato so v logaški industrijski coni kupili zemljišče, kjer naj bi v treh do petih letih zrastel nov poslovni prostor. Kot pravi Nina, bi radi ostali v Horjulu, a tako velikega zemljišča, ki bi ustrezal njihovim potrebam, niso našli. Sogovornika pravita, da je lokacija zaradi bližine avtoceste ustreznejša, novi prostori pa bodo omogočali tudi morebitni zagon dela v dveh izmenah.
Prekom danes izvaža okoli 72 % svojih produktov, vizija podjetja pa je, da bi se delež izvoza še povečeval. Ko vam bo naslednjič na cesti pogled zmotil kateri od rohnečih rdečih lepotcev, bodo zelo verjetno prav v njem deli, ki so nastali tako rekoč na vašem domačem pragu – v Horjulski dolini.

 

Gašper Tominc, foto: GT

Oglejte si tudi