Logo MojaObčina.si
DANES
18°C
6°C
JUTRI
18°C
4°C
Oceni objavo

Rally Vipavska dolina 2017

V soboto, 22. aprila, se je s podelitvijo pokalov na Lavričevem trgu v Ajdovščini uspešno zaključila že 7. izvedba relija Vipavska dolina, ki ga je letos organiziral klub AK Ajdovščina Motorsport. To je bil letos v naši dolini največji športni dogodek, ki je v naše kraje znova privabil več kot 10.000 obiskovalcev ter poskrbel za odlično promocijo občin Ajdovščina in Vipava.

Zmaga je šla v roke posadki Darko Peljhan - Anja Verbič z avtomobilom Mitsubishi Lancer Evo X, najbolj pa je gledalce navdušila domača posadka Borut Bratina in Lucijan Vovk s šibkejšim avtomobilom Peugeot 208 R2, ki je z noro vožnjo osvojila drugo mesto v skupnem seštevku in hkrati tudi postavila rekordni čas na 9. HP Žablje. Tretje mesto je pripadlo posadki Grega Premrl - Vili Ošlaj s avtomobilom Citroen DS3 R3T.

Sam reli se je sicer začel že v petek, 21. aprila, ob 18h, s ceremonialnim štartom posadk na Lavričevem trgu, nato se je dogajanje preselilo v kompleks C3, kjer je potekal spremljevalni program. Na avtobusni postaji je bilo poskrbljeno za naše najmlajše motoršportne navdušence, ki so se lahko pomerili med seboj v vožnji malih avtomobilčkov po ograjeni progi. Hkrati so se na progo 1. hitrostne preizkušnje, torej super speciala, pred reli posadkami zapeljali oldtimerji s svojimi atraktivnimi osebnimi avtomobili, katere se danes res redko vidi na cestah. Sledila je prva zelo atraktivna vožnja štirih drifterjev, ki so, glede na odziv gledalcev zelo popestrili dogajanje in povečali dozo adrenalina. Za njimi so se gledalcem predstavili ponosni lastniki odlično ohranjenih fičkov, zatem pa še zadnje dejanje spremljevalnega programa in sicer druga daljša adrenalinska vožnja drifterjev po ozkih ulicah centra Ajdovščine.

Vrhunec petkovega večera je bila seveda vožnja v 1. hitrostni preizkušnji vseh tekmovalcev.

V soboto je posadke čakalo še 8 hitrostnih preizkušenj in sicer štiri trase, ki so se prevozile po dvakrat. Dopoldan so se vozniki zapeljali po zelo težko pričakovani trasi HP Predmeja, ki je oživela po dolgih 21. letih ter popolnoma novi trasi HP Bela. 

Rally Vipavska dolina je tudi letos postregel z obilo zanimivega dogajanja, številnimi napetimi boji in preobrati. Začetek sezone je pokazal, da vendarle vsi vozniki niso še dovolj ogreti, saj je od 56 posadk, ki so rally pričele, v cilj prišlo le 31 avtomobilov. Predvsem hitrostna preizkušnja Predmeja je terjala visok davek. Najprej jo je skupil do takrat že za 48 sekund vodilni Rok Turk, kateri je po tehnični okvari in izletu v kamniti zid, moral parkirati svojega razbitega Peugeota 208 T16 R5. Bilo je kar nekaj spektakularnih nesreč, ki pa so se vendarle več ali manj tudi srečno končale. Še najbolj jo je skupila sovoznica v Yugu, Tjaša Medvešek, ki so jo z reševalnim vozilom odpeljali v bolnišnico, vendar brez težjih poškodb in vsi ji želimo čim hitrejše okrevanje. Tudi italijan Claudio De Cecco, z istim avtomobilom kot Turk, je po težavah z motorjem in nekonkurenčnimi časi po polovici relija odstopil.

Za tem je sledilo 2-urni počitek posadk v centru Vipave, kjer je potekal regrouping za popoldanski del relija. V tem času so si lahko vsi mimoidoči od blizu ogledali vse še preživele reli avtomobile oz. specialke.

Popoldanski del je voznike in gledalce popeljal že na bolj znane preizkušnje v okolico Erzelja in znamenitih Žabelj. Kot vedno so je na najbolj znanih rajdah v Sloveniji zbrala velika množica gledalcev iz vse Slovenije in sosednjih držav.

Na koncu sta najbolj zadovoljna zmagovalca – Darko Peljhan in Anja Verbič (Mitsubishi Lancer EVO X), ki sta do zmage prišla v drugi polovici relija. Po odstopu Turka sta vodstvo suvereno zadržala do konca in se zasluženo prešerno veselila uspeha. »Vesel sem, da je relija konec in da se je za naju tako uspešno razpletel. Imel sem namreč veliko tehničnih težav. Ponagajal mi je menjalnik, pa pedalo sklopke, na koncu je puščala izpušna cev. Reli je bil lep z meni všečno traso. Tudi hitrostna preizkušnja Bela, ki se mi je zdela na popisu še nekoliko nevarna, je bila v dirkaški različici zelo dobra,« je zmago komentiral Peljhan. Predvsem za sovoznico Anjo Verbič je bil uspeh še toliko bolj čustven, saj je bila to njena prva zmaga v državnem prvenstvu.

Tudi drugo in tretje mesto je pripadlo slovenskima posadkama, in sicer Borutu Bratini in Lucijanu Vovku (Peugeot 208 R2)- katera sta bila tudi zmagovalca v Divizij II ter Gregi Premrlu in Viliju Ošlaju (Citroen DS3 R3T). Prav Bratina je največji junak dirke, saj je to zanj največji uspeh v karieri, obenem pa je zmagal tudi v zadnji preizkušnji Velike Žablje in to z rekordnim časom in precej manj zmogljivem avtomobilu kot konkurenca. 

Italijanski posadki Bernd Zanon in Denis Piceno v odličnem in zmogljivem Peugeot 207 S2000, so se stopničke izmuznile šele v zadnji HP in sta končala na skupnem 4. mestu.

Zelo napeto je bilo tudi v diviziji I. Idrijska posadka Jan Mrak-Luka Kuštrin in domačina Rok Jerkič-Kristjan Prelaz (oba MG ZR 105) ter Martin Štucin-Gregor Maver (Škoda Felicia Kit car), ki so reli začeli popolnoma izenačeni. Prvi je iz boja zaradi tehnične okvare izpadel Štucin sicer tudi vodja organizacije samega relija, Jerkič je z odličnimi vožnjami navdušil gledalce in si nabral prednost pred Mrakom, a na zadnji hitrostni preizkušnji, nekaj kilometrov pred ciljem, je njegov MG odpovedal. Mrak je tako slavil pred Boštjanom Logarjem (MG ZR 105) in Luko Kosom (VW polom) »Žal mi je Jerkiča. Sicer sem tudi sam tekmecem na podoben način podaril nekaj zmag, a tako ni lepo končati na vrhu. Jerkič je bil hitrejši in danes bi bil raje drugi,« je po cilju povedal zmagovalec Jan Mrak.

V prvi deseterici relija lahko izpostavimo še posadko Jernej Fakina-Gregor Fakin (Peugeot 208 R2), zmagovalca divizije III Aleša Zrinskega-Roka Vidmarja (BMW M3) in kljub zastarelemu Renault Cliu RS izredno hitrega in vedno atraktivnega Vasjo Miklavčiča. Na šesti HP je Miklavčič postavil celo drugi najhitrejši čas! Do cilja je s svojim Yugom prišla tudi domača posadka Aljaž Bratož - Marko Stopar in zasedla solidno 22. mesto v skupni razvrstitvi ter sta dosegla zmago v Yugo pokalu pred posadko Blaž Benčina - Jordan Čuk.

V odlični vremenski kulisi se je tako uspešno zaključil največji športni dogodek v Vipavski dolini. Ob tej priložnosti se v imenu organizatorja AK Ajdovščina Motorsport želimo zahvaliti vsem, ki ste kakorkoli pripomogli k izvedbi.

Najprej hvala vsem prostovoljcem, članom kluba Ajdovščina Motorsport, redarjem, funkcionarjem, policiji in reševalni službi, voznikom v spremljevalnem programu (oldtimerji, fičkoti, drifterji), reli posadkam, njihovim ekipam in nenazadnje tudi vam, gledalcem, za množičen obisk in podporo. To je največje potrdilo, da je bil ves trud za organizacijo takšne prireditve, vreden.

Seveda izvedba 7. Rally Vipavska dolina ne bi bila mogoča tudi brez pomoči sponzorjev katerim smo organizatorji izjemno hvaležni za izkazano podporo.

Zahvala gre seveda tudi vsem prebivalcem naselij, skozi oz. mimo katerih je potekal reli, za strpnost v teh dveh dneh, za pozitiven odziv na povratek relija v vaš okoliš in razumevanje. Upamo, da zapore cest niso pretirano ovirale vašega vsakdanjega življenja, dostopa do doma ali službe.

Ekipa RACEMARKET.NET, ki je preteklih 6 mesecev z vami prek Facebooka in spletne strani obujala spomine na prejšnje izvedbe, skrbela za obveščanje in odgovore na vaša vprašanja, pa se zahvaljuje za velik odziv na objavljene vsebine, vaše reakcije in delitve - pomoč pri promociji relija.

Do prihodnjič... Hvala!

AK Ajdovščina Motorsport, soavtorji Racemarket.net in Lokalne Ajdovščina - Matjaž Jazbar

Oglejte si tudi