1. “Ni res, da imam preveč časa – res pa je, da drugače postavljam
prioritete.”
Res je. Sam sem prostovoljstvo začel z idejo, da želim izboljšati
vsakodnevno mobilnost gibalno oviranih oseb. To ni le družbeni izziv, temveč
tudi osebna zaveza. Ker sem tudi sam na invalidskem vozičku, vem, kako pomembno
je, da okolica razume tvoje potrebe. Še vedno sem zraven, ker vidim napredek –
pa naj bo to pri dostopnosti sami, prilagoditvah vozil ali oz. predvsem pri
vključenosti gibalno oviranih v družbo.
2. “Včasih še sam sebe presenetim – nisem si mislil, da ko je
potrebno, zmorem kaj takšnega.”
Velikokrat se znajdem v situacijah, kjer me preseneti lastna vztrajnost in
pogum – denimo, ko se odpravim v tujo državo obiskat mednarodni sejem
prilagoditev vozil, da zberem informacije za druge. Presenetil sem tudi samega
sebe, ko sem prvič v živo predaval dijakom o mobilnosti invalidov in o
prilagoditvah vozil – njihov odziv mi je pokazal, da lahko z osebnim pristopom
naredim veliko več, kot si včasih mislim.
3. “Odkar sem prostovoljec, uporabljam tudi tisto znanje, za
katerega sploh ne vem, da ga imam.”
V prostovoljstvu sem ugotovil, da imam precej organizacijskih sposobnosti –
od organizacije dogodkov, pisanja prispevkov do komunikacije s predelovalci
vozil doma v tujini. Danes mi to pride prav tudi pri vsakdanjem delu in stikih.
Seveda pa se ves čas učimo, zato je vedno prostor za nadgrajevanje znanja.
4. “Za sestanke in dogovore o delu ni veliko časa – pridemo in že
delamo!”
Moj prostovoljski vsak dan se prične po končani redni službi in pogosto
vključuje urejanje prispevkov za splet, iskanje novosti na področju
prilagoditve vozil, odgovarjanje na vprašanja, ki jih prejmemo na društven
e-naslov in občasno tudi preverjanje dostopnosti turističnih točk. Najbolj me
iz tira spravijo birokratske ovire – tisti »to se pa ne da« odgovori.
5. “Včasih se vprašam, zakaj to sploh delam … ampak naslednji
trenutek to isto že spet počnem.”
Res je, da kdaj zmanjka energije in motivacije – še posebej, ko vidiš, da
bi lahko odločevalci naredili več, pa ne. Ampak potem dobiš sporočilo, da je
nekdo z našo pomočjo uspešno preveslal skozi birokracijo, prišel do lastnega
prilagojenega vozila in je postal mobilen. Takrat pozabiš na vse slabo.
6. “Moja supermoč je, da znam dobro početi več stvari hkrati.”
Moja skrivna veščina je kombinacija tehničnega znanja, lastnih izkušenj in
vztrajnosti. Lahko grem na nek dogodek, dve uri kasneje objavim novico na
spletni strani društva in zvečer že svetujem nekomu glede prilagoditve vozila.
7. “Prostovoljstvo mi je uničilo vikende – ampak ravno zato sem
hvaležen.”
Veliko prostovoljskega dela opravim ravno med vikendi – preizkušam
dostopnost turističnih točk, obiskujem sejme, urejam vsebine. Vendar to zame ni
izguba časa. To je moj doprinos skupnosti in osebno zadovoljstvo, da sem nekaj
dobrega naredil za druge.
8. “Nikoli ne bom pozabil dogodka, ki se mi je še posebno vtisnil v
spomin.”
To bo kar prva javna prireditev Mobilnost brez ovir, ko smo kljub vsemu
stresu, brez izkušenj in v koronskem času uspeli zbrati odlične razstavljavce,
privabiti obiskovalce in ustvariti res dober odziv. Tisti občutek, da si nekaj
postavil na noge iz nič, je neprecenljiv.
9. “Najboljši občutek je, ko ti kdo reče: ‘Hvala, to mi je res
pomagalo.‘”
Ljudje, s katerimi sodelujem – bodisi uporabniki, člani društva ali
razstavljavci – mi pomenijo veliko. To ni le skupnost, je nekaj več – mreža zaupanja,
solidarnosti in prijateljstva.
10. “Prostovoljstvo je, ne da bi to prav posebej načrtoval, postalo
del mene.”
Danes si težko predstavljam, da bi vse to enostavno pustil. Bi se znova
odločil za isto pot? Bi. Ker vidim, kako lahko ena oseba s predanostjo premika
meje.
11. “Moje prostovoljstvo je včasih komedija, drugič tragedija,
večino dni pa španska telenovela.”
Na področju dostopnosti in mobilnosti ni nikoli dolgčas. Okolje je pestro,
odzivi različni. Danes naletiš na osebo, ki razume, da gibalno oviran
samostojni voznik potrebuje »rumene črte« in širše parkirišče za svoj izstop
oz. vstop v vozilo in v nekaj dneh doda povsem novo, pravilno začrtano,
parkirišče; jutri pa naletiš na osebo, ki bi gibalno oviranemu vozniku
enostavno odvzela vozniško dovoljenja in na tak način »rešila« težavo parkirišč
za invalide. Človeški faktor lahko vedno preseneti – pozitivno ali negativno.
12. “Včasih ne morem vsega dela opraviti sam, zato mimogrede
vključim še koga iz okolice.”
Pri tolikšnem obsegu prostovoljskega dela – od svetovanj, pisanja
prispevkov, preverjanja dostopnosti do organizacije dogodkov – je vse težje, da
vse to opravim sam. Verjamem, da z lastnim zgledom spodbudim tudi druge, da se
vključijo in skupaj prispevamo k bolj dostopni družbi.
"Intervju je nastal v sklopu skupne akcije Prostovoljstvo Mreže #ZaNVO, katere del je Regionalni center za NVO Consulta."





