Kulturna dediščina so znanja, tradicije, prepričanja, običaji kot dobrine, podedovane iz preteklosti. Kurikulum za vrtce (1999) navaja cilj, ki naj bi ga otroci osvojili v povezavi s kulturno dediščino: oblikovanje osnove za dojemanje zgodovinskih sprememb; spoznavanje, da se ljudje, družba in kultura v času spreminjajo.
Dejavnosti, ki so potekale 30. 9. 2016 v vrtcu, so bile za otroke osnova, da so spoznali stare igre, običaj ličkanja (kožuhanja), z njim povezano tradicijo, izraze in prehrano. Otroci so se igrali Abrahama, Rinčke talat, Ristanc, Koutre šivat, ličkali pa so ob glasovih ljudske pesmi, iskali "babo" ter se za "likof" opomogli s koruznimi žganci, zabeljenimi z ocvirki.
Dejavnosti so bile tudi osnova za spoznavanje, kako se kultura v času spreminja. Namreč, žal, otroci niso več deležni prisostvovati tovrstnim kmečkih običajem, ki so včasih ljudi povezovali in spodbujali medsebojno sosedsko (prijateljsko) pomoč.
Maja Toplak Primc, dipl.vzg.



