Turistična zveza občine Sevnica je pripravila predavanje o strateškem načrtovanju turizma, pri čemer je beseda tekla tudi o Posavju. Predaval nam je Nejc Pozvek s Fakultete za turizem Univerze v Mariboru. Začel je z osnovnimi izhodišči o strateškem načrtovanju v turizmu, predstavil zgodovino strateških dokumentov na nacionalni ravni in njihove poudarke od leta 1993 do današnjih dni, ko o turistični viziji govorimo s sloganom o zeleni butičnosti z manj odtisa in večjo vrednostjo za vse. Nadaljeval je z aktualnim stanjen in načrti turistične politike, hkrati pa se dotaknil tudi temeljnih premislekov turizma, ki ni le gospodarska panoga, pač pa širši, družbeni fenomen, ki ima ob tem ogromno učinkov tudi na okolje in prostor.
Sledil je pogled na posavski turizem, tudi z zgodbo priprave strategije razvoja turizma regije Posavje 2025-2030, katere naročnik je bila RRA Posavje v okviru operacije Posavje polno priložnosti 3P 2025. S procesom priprave dokumenta so želeli spodbuditi aktivnosti, uskladiti prioritete in deležnike spodbuditi k skupnem delovanju za isti cilj. Srečali so se na 6 delavnicah v vseh posavskih občinah, se pogovarjali z odločevalci, se srečevali s ponudniki na terenu, dali poseben pomen družbenemu in prostorskemu vidiku, hkrati pa niso pozabili niti na civilni sektor, na društva.
Turistična ponudba regije v prvi vrsti temelji na termalni vodi, podeželje in posavska mesta pa gradijo na gastronomiji, kulturi in aktivnostih na prostem. Ključni izzivi so/bodo predvsem kadri, kakovost, povezanost, mobilnost, podnebje, skupna identiteta, ki je predpogoj za dobro znamko in zgodbo. Trendi v smeri avtentičnosti, trajnosti, koriščenja naravnih danostih, doživetij, kjer so gostje vključeni v dogajanje, so ugodni za destinacije, kot je Posavje. Potencial lokalnih dobavnih verig (z ekološkim pridihom in filozofijo »od vil do vilic«), povezovanja ponudbe in sodobnih pristopov z vključevanjem digitalizacije in umetne inteligence pa je tisti, na katerega velja staviti. Med trgi je, tudi upoštevajoč termalne goste, vse bolj v ospredju Hrvaška in ostale bližnje destinacije.
Naša društva in zveza so podporni steber, ki skrbi za gostoljubje in urejeno krajino ter sodelovanje glede ponudbe in izgleda našega območja. Izpostavil je društvene izzive, ki so pomanjkanje članstva – predvsem mladih, finance in odmaknjenost na rob – nepovezanost z javno in zasebno sfero, kar smo v kasnejši debati in času za vprašanja člani tudi potrdili. Izpostavili smo tudi izzive, ki se pojavljajo ob občinskih razpisih. Sklenili smo, da imamo veliko priložnosti, ki nam bodo dale zagon za nadaljnje delo.
Hvala predavatelju in Fakulteti za turizem UM za zanimivo predstavitev, Občini Sevnica za finančno podporo, gostiteljem iz Boštanja za gostoljubje in uporabo dvorane.
Vir: Turistična zveza občine Sevnica



