Opera zaživi mnogo prej, preden se dvigne zastor in konča
mnogo pozneje, ko je zastor že spuščen. Začne se v naši domišljiji, postane
življenje in ostane del njega tudi po koncu izzvenele zadnje note. Operna
glasba in njeni stvaritelji pripovedujejo zgodbe, ki oživijo preko melodij.
Bogata glasbena zapuščina Krope s svojo barvito umetniško preteklostjo na svoj
način ponuja platformo za izvedbo tovrstnih vokalno-inštrumentalnih del.
Glasbeni abonma, katerega letošnja rdeča nit je Slovenski godalni sekstet, je
svoj premierni koncert doživel v poletnih mesecih, kjer se je predstavilo
osnovno izvajalsko telo godalnega seksteta in srce glasbenega abonmaja. Z
naslednjim koncertom 24. oktobra 2021, ob 18. uri v dvorani Kulturnega doma v Kropi, pa bo ponudil glasbenim sladokuscem preplet
komornega in opernega umetniškega sveta. Komorni zasedbi Slovenskega godalnega
seksteta se bo tokrat na odru pridružila mlada in uspešna slovenska sopranistka
Beti Bratina, s katero bodo zbrani godalci izvedli nekaj Mozartovih arij,
Straussovih samospevov in samospevov slovenskih skladateljev, manjkala pa ne bo
niti tista večna Puccinijeva "O mio babbino caro". Da pa se lepote
operne glasbe lahko pretopijo v čudovito glasbeno delo komorne zakladnice,
govorijo tudi zgodba usodnega zapeljivca Don Juana, katere operna uvertura bo
zazvenela izpod prstov članov Slovenskega godalnega seksteta, prelepi
Intermezzo o nesrečne ljubezni iz Mascagnijeve Cavalerie rusticane in biser
komorne literature Godalni sekstet iz Straussove opere Capriccio, ki se
vsebinsko preko ljubezenskega trikotnika bogate grofice, pesnika in
skladatelja, sprašujejo o temeljnih opernih problematikah: kaj je bilo prej -
glasba ali beseda?
Oceni objavo





