Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Mokronog-Trebelno
JUTRI
1°C
2°C
čET.
0°C
0°C
Oceni objavo

Koncept lokalne samouprave je dober

Predsednik Združenja občin Slovenije in župan občine Pivka Robert Smrdelj se je odzval na revizijsko poročilo Računskega sodišča RS – Ureditev področja občin. Računsko sodišče opozarja na preveliko razdrobljenosti občin. Predsednik ZOS je ocenil, da je koncept lokalne samouprave v Sloveniji dobro postavljen in da so tudi majhne občine, posebej na območjih, ki so slabše razvita, dober razvojni instrument.

 

Računsko sodišče je namreč v torek, 6. 2. 2012, opozorilo na preveliko razdrobljenost občin in dejstvo, da ima več kot polovica občin manj kot 5000 prebivalcev, čeprav bi to morala biti izjema in ne pravilo. Prav tako so pristojnemu ministrstvu predlagali, naj se loti priprave strategije razvoja lokalne samouprave.

 

Predsednik ZOS je poudaril, da je v ustavi zapisan koncept, ki predvideva občine, ki so blizu ljudem, in pokrajine, ki skrbijo za širši razvoj območij. Ta koncept je dober in koristen, občine pa niso krive, da politika ni sposobna ustanoviti pokrajin. Prepričan je, da je ustanovitev pokrajin ekonomsko upravičena, vse majhne občine pa so nastale v skladu z nekdanjim zakonom, ki je predvideval tudi ustanovitev občin z manj kot 5000 prebivalci.

 

Dodaja, da se mora politika odločiti, ali želimo enakomeren razvoj celotne države ali nameravamo razvijati le večja mestna središča. Če slednje, potem majhnih občin ne potrebujemo, denar in razvoj pa bosta skoncentrirana v večjih središčih. To je sicer bolj racionalno, a hkrati pomeni dodatne stroške mestnih občin zaradi večjega števila ljudi, po drugi strani pa bo denimo na podeželju prišlo do zaraščanja krajine, večje požarne ogroženosti in podobno.

 

Majhne občine so dražje, priznava Smrdelj, a dodaja, da bi težko našli boljši razvojni instrument, kot je občina. Kot ponazarja, je tudi napeljava vodovoda v neko vaško skupnost bistveno dražja kot v naselju oziroma je ob preračunu stroškov cena vode celo dražja, kot če bi jo kupovali v plastenkah. Pa vendar občina poskrbi za to, da tudi v vasi dobijo vodo, posredno to pomeni tudi ohranjanje ljudi v vasi in s tem razvijanje pokrajine.

 

Računsko sodišče je tudi opozorilo, da bi bilo potrebno uvesti več nadzora glede razpolaganja občin z zemljišči ter sankcije, če postopki ne bodo otekali v skladu s predpisi. S sankcijami se predsednik ZOS strinja, glede dodatnega, predhodnega nadzora pa pravi, da je treba uvesti koncept zaupanja in odgovornosti. V prvi fazi je torej treba občinam zaupati, da delajo za dobro ljudi in ni treba dodatno zapletati postopkov s pridobivanjem vseh možnih soglasij, po drugi strani pa morajo pristojni v občinah tudi prevzeti odgovornost.

 

Združenje občin Slovenije

Oglejte si tudi