Logo MojaObčina.si
JUTRI
24°C
10°C
NED.
26°C
11°C
Oceni objavo

Ne bo več potrebno v Trzin ali Kamnik

Slabo leto dni po odprtju dobrih devet hektarjev velike cone L6 – polovica je namenjena obrtni, druga pa stanovanjsko-poslovni gradnji – aktivnosti v njej bolj ali manj stojijo. Svetla izjema je prvozgrajeni objekt Avtomehanike Kveder, v katerem bodo prebivalci Črnega grabna v kratkem poleg servisne in pralne dejavnosti lahko začeli opravljati tudi tehnične preglede svojih vozil. Z lastnikom podjetja Avtomehanika Kveder Marjanom Kvedrom smo se pogovarjali o izzivih in ambicijah, povezanih z gradnjo.

Gospod Kveder, čas hitro beži in kmalu bo leto dni od odprtja cone. Kako ste zadovoljni s potekom dogodkov?

Pričakoval sem, da se bodo administrativne stvari uredile hitreje; dolgo smo se mučili, da smo dobili gradbeno dovoljenje za vso infrastrukturo. Konec marca in v začetku aprila smo nato vendarle dobili še vsa preostala manjkajoča dovoljenja za začetek zadnjih posegov: urejanja kompletne komunalne opreme zemljišča. Dela naj bi bila končana v tednu, dveh (torej še pred izidom tega Rokovnjača, op. p.), nakar bodo končno izpolnjeni vsi pogoji za pridobitev dokončnega uporabnega dovoljenja in začetek osnovne dejavnosti – tehničnih pregledov vozil. To naj bi se zgodilo nekje v sredini junija.

 

Spodnji prostori so končani. Kaj pa zgoraj, kaj lahko pričakujemo tam in kdaj?

V srednji etaži bomo na eni strani konec maja začeli z opremljanjem kavarne, ki bo sodila v sklop naše dejavnosti, za drugo polovico pa se dogovarjamo z zainteresiranimi investitorji o najemu oz. odkupu prostorov. Poleg kavarne naj bi uredili tudi nekakšno informacijsko točko, kjer bo strankam omogočen dostop do interneta, branje časopisov in podobne reči, hkrati pa bodo na voljo tudi turistične informacije o bližnjih krajih. Skupaj s tem bomo ponudili tudi možnost najema kolesa, da se bodo zainteresirani lahko medtem recimo odpeljali do Gradiškega jezera, pa cervke Sv. Luke v Spodnjih Praprečah ... 

 

Je glede turističnega dela te informacijske točke v karkšni koli obliki vključena tudi občina?

Zaenkrat se še nismo pogovarjali. Smo pa pripravljeni na sodelovanje.

 

Vaša delavnica ima zelo zanimivo lokacijo, neposredno ob dveh uvozih na avtocesto. Pričakujete zato tudi kaj strank iz oddaljenejših krajev?

Ob načrtovanju investicije je bilo ugotovljeno, da kraji od Trojan pa vse tja do Kamniške Bistrice – vključno z Moravško dolino na drugi strani hriba – niso pokriti z dejavnostjo tehničnih pregledov. Naši občani morajo zdaj za to storitev oditi v Trzin, Kamnik ali kam še dlje in tukaj jim želim olajšati delo. To je rdeča nit investicije, je pa seveda že bilo tudi kar nekaj drugih zadev; predvsem pomoči voznikom ob raznih okvarah. Vsem pomagamo po najboljših močeh.

 

Vidite avtocesto tudi kot priložnost, da v naše kraje privabite kakšno podjetje, ki išče poslovne prostore po ugodni ceni tik ob avtocesti?

Vsekakor. Mislim, da bi bilo to v obojestransko zadovoljstvo. V vrhnji etaži so tako ali tako predvidene pisarne.

 

Nam lahko zaupate, koliko vas je stala investicija v objekt, ki ima 1400 m2 neto uporabnih površin?

Ni nobene skrivnosti. Vrednost celotne investicije je prek milijona evrov, od tega je velik delež kreditov, ki pa jih bo treba seveda še poplačati. Za uspešnost investicije je bilo nujno, da smo dobili vsa potrebna dovoljenja, hkrati pa mora zaživeti tudi kavarna. Čim prej pa upam, da bom lahko oddal tudi vse ostale prostore.

 

Poln objekt naj bi nudil prostor za delo 25 ljudem. Pri kakšni številki smo trenutno?

Trenutno so zaposleni trije, bo pa verjetno ta številka do konca maja narasla na deset. Za potrebe tehničnih pregledov bo zagotovo zaposlenih še najmanj pet, verjetno pa sedem ljudi. Potem pa naprej ...

 

Že na začetku ste omenili nekatere težave, s katerimi ste se srečevali pri gradnji. Imate morda kakšen nasvet, da bi bilo teh v prihodnje manj?

Gotovo je velika – največja – ovira nedorečena in neizgrajena komunalna infrastruktura. Sam sem moral vanjo vložiti – založiti za druge – precej več, kot sem dolžan glede na površino, ki jo zaseda novozgrajeni objekt. To je seveda precej podražilo celotno investicijo. Vse skupaj bi bilo veliko lažje, če bi bila zadeva urejena za celotno obrtno cono naenkrat.

 

Bi občina lahko naredila kaj več tudi glede stimuliranja podjetnikov? Veliko je bilo govora o višini nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ) ...

Sam nimam točnih podatkov o cenah po drugih občinah, bi bilo pa morda vredno razmisliti tudi v to smer.

 

Lastniki ostalih parcel v obrtni coni L6 so znani. Še kdo razmišlja o gradnji?

Problem je že omenjena komunalna infrastruktura in s tem povezani stroški. Če bi gradil kdo, ki ima parcelo zraven moje, bi šlo. Če bi gradil dlje stran – L6 se razprostira vse do uvoza v Gradišče – pa bi imel veliko več težav, saj bi moral spet vložiti več, kot je načeloma dolžan glede na velikost parcele. Vem, da trenutno obstaja en investitor, ki bi gradil bolj v vzhodnem delu (v smeri proti Trojanam), a ima zaradi vsega omenjenega kar precejšnje težave in pomisleke.

 

Avtomehanika Kveder je sicer dolgoletni glavni sponzor malonogometne lige v RCU Lukovica. Kako vam je všeč tekmovanje?

Sem velik podpornik športa. To pa zato, ker menim, da je potrebno poskrbeti za zdravje ljudi. Poleg dela človek rabi tudi sprostitev in šport to ponuja – tako telesno kot psihološko. V ta namen sem se skupaj s somišljeniki v KS Rafolče boril za športno igrišče .... Potem je nastalo športno društvo, iz tega pa potem izhaja tudi ta liga. Edino logično je bilo, da jo podprem. Za mlade je to super. Saj veste: žoga je najboljša droga!

Oglejte si tudi