DANES
25°C
11°C
JUTRI
25°C
13°C
Oceni objavo

Od grbin do gozdnih poti: Raznolike možnosti za kolesarje

Občina Log - Dragomer je s svojo ugodno lego odlično izhodišče za kolesarske izlete po osrednji Sloveniji. Pretežno ravninski teren je primeren tudi za rekreativne kolesarje z otroki, ki v zadnjih letih lahko izbirajo med več različnimi kolesarskimi potmi. Kolesarji se lahko po evropsko sofinancirani kolesarski poti ob regionalni cesti, ki poteka od Brezovice pa vse do Logatca, popeljejo proti Cankarjevem mestu ali celo do Ljubljane. Ljubitelji narave bodo navdušeni nad gozdno kolesarsko potjo do Brezij, medtem ko bodo na grbinah ob vrtcu Log - Dragomer uživali ljubitelji pump-tracka. V prihodnosti se za kolesarje obeta še nekaj pozitivnih sprememb. Kot so nam zaupali na Občini bodo v okviru urejanja šolskih poti še naprej širili kolesarsko mrežo, ki bo kolesarje peljala stran od prometnih cest. V bližnji prihodnosti pa naj bi v okviru RRA LUR pridružili in vzpostavili sistem javne izposoje e-koles v Ljubljanski urbani regiji. V Občini Log - Dragomer naj bi dobili tri postajališča, kjer bi si lahko izposodili ali parkirali e-kolo.

Kolesarjenje v Občini Log - Dragomer se v zadnjih letih uveljavlja kot priljubljena rekreacijska dejavnost. V občini Log - Dragomer je bila v zadnjih letih, tudi ob pomoči evropskih sredstev, postavljena mreža urejenih kolesarskih poti, ki omogočajo enostavno in varno vožnjo. Ena od ključnih tras je zagotovo evropsko sofinancirana kolesarska pot ob regionalni cesti, ki povezuje Log - Dragomer s sosednjimi kraji, Skozi občino tako poteka kolesarska povezava ob regionalni cesti  Brezovica - Vrhnika - Logatec. Gre za kolesarski projekt, ki ga je sofinancirala evropska unija in je  del daljinske kolesarske povezave Šentilj–Koper. Kolesarska steza ob regionalki poteka skozi celotno občino, manjka le manjši delček ob bodočem avtocestnem priključku na Lukovici, ki pa bo urejen v prihodnjih mesecih. 

Kolesarska trasa, ki poteka ob regionalki sicer ni enotno urejena. Del kolesarske steze poteka po pločniku, del je od regionalke ločen z varovalno ograjo, del jih je urejenih v obliki enosmernih, del pa dvosmernih kolesarskih stez.. Prav tako celotnega odseka niso zgradili v eni etapi, saj so bili nekateri odseki kolesarske površine v preteklosti že urejeni z državnimi sredstvi. 
Kolesarsko prometno pot ob regionalni cesti večinoma uporabljajo prebivalci občine Log - Dragomer, deloma tudi občine Vrhnika, ki stezo vsakodnevno uporabljajo za vožnjo v službo, šolo, trgovino in za druge vsakodnevne opravke. Ob koncih tedna in v lepem vremenu pa je kolesarska povezava privlačna tudi za rekreativne in turistične vožnje prebivalcev širšega območja (Vrhnika, Brezovica, Ljubljana). Na Občini opažajo, da se je z izgradnjo manjkajočega odseka, od osnovne šole pa vse do Jordanovega kota, kolesarski promet na tem območju bistveno povečal, kar je, kot razmišljajo naši sogovorniki, izjemno pozitivno. 

Barje s kolesarsko potjo povezano s horjulsko dolino
Za vse, ki imajo radi bolj naravne terene ter kolesarjenje po poteh, ki so odmaknjene od prometnic je odlična izbira kolesarska povezava med Logom in Brezjami. Občina je 1890 metrov dolg odsek kolesarske steze, ki je Ljubljansko barje povezalo s horjulsko dolino, uredila pred približno petimi leti. Projekt je bil skoraj do polovice vrednosti pokrit z evropskimi sredstvi v okviru LAS Barje z zaledjem. Kolesarska pot je na eni strani navezana na že obstoječo državno kolesarsko pot, na drugi strani, pa na že urejeno kolesarsko povezavo, ki poteka po horjulski dolini na območju občin Dobrova – Polhov Gradec in Horjul. »To je najkrajša kolesarska povezava med Ljubljanskim barjem in horjulsko dolino, ki poteka vzporedno in nudi lepo možnost za umirjeno vožnjo s kolesi ali pa sprehod skozi gozd. « pravijo na Občini. Dodajajo, da vsak dodaten meter kolesarskih povezav prebivalce spodbuja k aktivnem preživljanju prostega časa in zdravemu načinu življenja, uporabi kolesa kot prevoznega sredstva v vsakodnevnem prometu ter omogoča razvoj kraja kot kolesarske destinacije, ki bo popestrila turistično ponudbo in prispevala k razvoju trajnostnega turizma.čina izboljšanje kolesarske infrastrukture načrtuje tudi v okviru vzpostavljanja varnih šolskih poti. Cilj projekta je urediti varne površine za pešce in kolesarjem, ki potekajo stran od prometnih cest in po naravi. “Občina izvaja tudi projekt ureditve šolskih poti, ki se izvaja po trasi, ki je plod dela širše delovne skupine in se izvaja po dinamiki, ki je odvisna od finančnih sredstev in pridobljenih soglasij lastnikov zemljišč. Varne šolske poti so izvedene tako, da omogočajo tudi kolesarjenje, vendar so namenjene internim komunikacijskim potem po občini in ne toliko rekreativnemu kolesarjenju,” so nam pojasnili na Občini.


Pump-track steza za ljubitelje vožnje po grbinah
Konec leta 2022 je Občina pri vrtcu v Dragomerju uredila kolesarski poligon oziroma tako imenovani pump track. Razgibana kolesarska proga s klančinami, spusti in poševnimi zavoji omogoča svojevrstno izkušnjo. Poligon je namenjen vsem vozilom s kolesi, običajno pa v tovrstnih parkih srečamo kolesarje. Ti z usklajenim spuščanjem in dviganjem telesa ter obremenjevanjem in razbremenjevanjem omogočajo gibanje brez poganjanja pedal. Nova športna površina v zgodnjih popoldanskih urah privablja družine z majhnimi otroci, ki se po končanem varstvu družijo ob vožnji ter tekanju po poligonu. V popoldanskih in večernih urah pa se tam srečujejo mladi športniki, ki se  z navdušenjem in brezskrbnostjo poženejo po progi. Kot ob tem dodajajo na Občini, so z ureditvijo športnega poligona, ustvarili dodaten prostor za kvalitetno preživljanje prostega časa na prostem. “Pumptrack poligoni imajo izredno pomembno vlogo pri razvoju kolesarskih sposobnosti pri otrocih. S pomočjo tega poligona otroci pridobivajo različne vrline, kot so ravnotežje, hitrost, gibljivost, moč, koordinacija in  natančnost. Poligon je odličen za učenje osnov skakanja, pumpanja in vožnje v zavoje, namenjen je osebam od treh let naprej in zajema širok spekter uporabnikov,” dodajajo naši sogovorniki. Tudi ta projekt so na Občini uresničili s pomočjo sofinaniranja, ki je pokrilo večino projekta. 

Prihodnost Kolesarjenja v občini Log-Dragomer
Občina Log - Dragomer se pripravlja na velik korak na področju spodbujanja trajnostne mobilnosti in kolesarske kulture. V sodelovanju z Ljubljansko urbano regijo načrtujejo projekt vzpostavitve e-kolesarskih postaj ter nadgradnjo kolesarske infrastrukture v okviru Ljubljanske urbane regije.
Načrti vključujejo namestitev 20 električnih koles in 30 priključnih polnilnic, ki bodo na treh lokacijah v občini omogočale preprosto izposojo in uporabo električnih koles. Ta projekt ni le lokalnega pomena, ampak se vklaplja v širšo strategijo razvoja kolesarske infrastrukture v okviru Ljubljanske urbane regije. Cilj projekta je spodbuditi uporabo e-mobilnosti med prebivalci in obiskovalci ter tako prispevati k bolj trajnostnemu načinu prevoza v regiji. 
V občini Log - Dragomer se s trajnimi investicijami v kolesarsko infrastrukturo zavezujejo k boljši mobilnosti, varnosti ter k spodbujanju zdravega načina življenja in trajnostnega turizma. Kolesarjenje postaja ne le način prevoza, ampak tudi ključna sestavina lokalnega življenjskega sloga.


V. L.

1/2





Oglejte si tudi