Na predavanju smo se dotaknili več različnih področij, ki jih je potrebno poznati, preden se lotite priprave zaključnega poročila. Ob tem bi opozorili, da morajo nevladniki oddati dve različni listini:
➤ Letno poročilo na AJPES – društva do konca marca, zasebni zavodi do konca februarja,
➤ Obračun davka od dohodka na FURS do 31. 3. 2020.
Delavnica je trajala več kot tri ure, tako smo za vas pripravili izvleček najbolj zanimivih, koristnih ali drugače pomembnih nasvetov.
✎ Potni stroški naj bodo samo za potne stroške!
✎ V kolikor želite osebam izplačati njihovo delo, jih lahko zaposlite, tudi za le eno uro na teden (namesto izplačevanja višjih potnih stroškov).
✎ Kadar je izdan račun, so vsi s tem povezani stroški ponavadi stroški pridobitne dejavnosti (npr. kadar na sejmu društvo prodaja piškote, potni stroški in stojnica spadajo med stroške pridobitne dejavnosti).
✎ V kolikor vodite enostavno knjigovodstvo, lahko uporabljate tudi Excel.
✎ Za ločevanje med pridobitno in nepridobitno dejavnostjo uporabljajte stroškovno mesto, pa tudi če le v Excelu.
✎ Istovrstne stroške obravnavajte enako – tudi če je računalnik pod 500 EUR, ga lahko štejete med osnovna sredstva.
✎ Urejajte dokumentacijo in račune skozi celo poslovno leto.
✎ Račun, ki je vezan na poslovni dogodek preteklega leta, spada v preteklo leto.
✎ Popis sredstev – tako materialnih kot denarnih – terjatve, obveznosti, blagajna, …
✎ Pravilnik o računovodstvu – obvezen po zakonu, hkrati pa predstavlja pravilnik, na katerega se lahko obrnete, kadar ste v dilemi.
Ugotovili smo tudi, da bi lahko vsi prisostvujoči “osvežili” svoje pravilnike o računovodstvu, ki jih lahko pripravimo tudi na spletni strani CNVOS – Pravilnik o računovodstvu za društva in Pravilnik o računovodstvu za zavode in ustanove.





