09DIGGIT, dogodek, ki je obiskovalce seznanil s prihodnostjo dela, marketinga, zabave, tehnologije, denarja, mobilnosti, kozmetike in hrane, je poleg svetovno priznanih predavateljev, najbolj vidnih domačih strokovnjakov, vplivnežev in nagrajencev, obiskalo več kot 1000 ljudi, ki so se v prostorih ljubljanskega Viba filma seznanili s tem, kako nujna je čimprejšnja prilagoditev na novo realnost.
Ni časa za spanje na lovorikah
Dogodek o digitalnih trendih 09DIGGIT jv organizaciji Marketing magazina je poskrbel za popolno pripravo ljudi na jutrišnji dan. Množico obiskovalcev je na odru prvi pozdravil Vladimir Vulić, strateg za digitalno preobrazbo in soustanovitelj črnogorske nevladne organizacije Digitalizuj.Me, ki je opozoril na eno od največjih napak, ki jo lahko danes naredimo v poslu: da ne sledimo oz. se ne prilagajamo spremembam. Da nekaj delamo samo zato, ker smo tako delali od nekdaj, je najbolj nevarna logika, ki se je poslužujemo. Spanja na lovorikah ne podpira niti Matevž Klanjšek, soustanovitelj in glavni produktni direktor pri Celtri. »Kakovostne vsebine včasih skoraj ni več, ampak se ustvarja samo še zato, da se na njen račun prodaja oglaševalski prostor,« je bil kritičen. Čas je, da to spremenimo in marketingu vrnemo blišč, ki si ga zasluži, je zatrdil.
To najlažje naredimo tako, da se trudimo razmišljati drugače in začnemo bolj zavedno sprejemati lastne ideje. Shed Simove, britanski podjetnik, inovator, motivacijski govorec in zabavljač, je do zadnjega kotička napolnjeno dvorano nasmejal in navdušil s svojim predavanjem o inovativnem razmišljanju. »Če je včasih veljala trditev, da je znanje moč, to v času, ko nam je vsakovrstno znanje skoraj na vsakem koraku dostopno na spletu in drugje, ne velja več tako zelo. Zdaj bi lahko ta stavek preoblikovali v: kreativnost je moč. Razmišljajte drugače, glejte izven svoje panoge, pustite, naj vas navdihne nekaj povsem tretjega ... Predvsem pa se zavedajte še enega dejstva – nič ni narobe, če se na svoji poti srečate s kakšnim neuspehom, ti so namreč na poti do uspeha neizogibni,« je dejal.
Slovenci imamo neverjeten potencial inoviranja
Ko razmišljamo o spremembah, ne moremo mimo kriptovalut, ki so finančni svet pred leti obrnile na glavo. Predavanja, namenjena prihodnosti tehnologije in denarja, so se osredotočala na opolnomočenje obiskovalcev z znanjem o kriptovalutah in nezamenljivih žetonih oz. NFT-jih. Matjaž Rakovec, soustanovitelj Goldhorn Crypto, jetehnologijo veriženja podatkovnih blokov (blockchain) primerjal s tako velikima zgodovinskima prelomnicama, kot sta odkritje oz. uporaba elektrike in interneta. Tudi drugi strokovnjaki s tega področja so na govorniškem odru zagotavljali, da bodo kriptovalute že kmalu vplivale na vsa področja – zavarovalništvo, umetnost, šport, proizvodnjo, pa tudi na storitvene dejavnosti. Čas za spremembe je zdaj, jutri bo prepozno. To pa očitno ne bo tako težka naloga, saj smo Slovenci po besedah Aleša Pevca, vodje tehnološko razvojnih projektov v Tehnološkem parku Ljubljana, izjemno inovativni. »Slovenci smo prvi v svetu, ki smo prepoznali pomen NFT-jev v turizmu,« je podal le enega od mnogih primerov, kako osvajamo svet s svojo agilnostjo, inovativnostjo in drznostjo.
Rožnata prihodnost je rezervirana za tiste, ki bodo vanjo stopili s kančem previdnosti
Tudi strokovnjaki, ki so polno dvorano na drugem odru seznanjali s svetom prihodnosti, so bili v njihovih nazorih složni. Rožnata prihodnost je rezervirana za zmagovalce. Novi svet prinaša mnogo prednosti, a tudi pasti. Kljub spodbudam k drznosti, inovativnosti in kreativnosti bomo ljudje postali malce bolj oprezni. Christopher Coomes, svetovalec v družbi BTC, je obiskovalcem zagotovil, da se bomo že čez 7 let sprehajali po digitalnih poljih metavesolja. Vzporedni svet niso oddaljene sanje Marka Zuckerberga, temveč realnost, v katero morajo (predvsem blagovne znamke) vstopiti čim prej. Denis Oštir, direktor razvoja pri družbi VIDAA, je oznanil, da bomo v jutrišnji dan stopili s pametnimi oziroma povezanimi napravami, ki bodo na vseh življenjskih področjih povzročile bitke za povezanost. V slednjo so tehnološki velikani, kot so Amazon, Google, Apple in Facebook, že vstopili, zdaj pa je žogica na naši strani. Povezanost s končnimi kupci in ljudmi je v resnici stvar nadzora, zato bomo morali uporabniki previdno rokovati s tehnologijo, ki nam bo v prihodnje lajšala življenja. Njegova opozorila je podkrepil direktor razvojnega oddelka v iPROM-u Nejc Lepen, ki v tehnološko naprednem svetu vidi mnogo prednosti, a ob prepostavki, da že danes postane naša najvišja vrednota zasebnost in varnost osebnih podatkov.
Miha Valentinčič, direktorja podjetja eFrend, je obiskovalce pomiril, naj jih ob tem ne skrbi, temveč naj bo to spodbuda za kreativnost. Ob primeru Elona Muska, ki je s Teslo popolnoma spremenil in na glavo postavil svet avtomobilizma, je vplival tudi na spremembo kulture. Morda je prav Musk vplival na odločitev Valentinčiča, ki se je odločil, da bo postal bolj samooskrben in finančno rentabilen. Na streho doma si je postavil sončno elektrarno, s katero pridobiva energijo za celotno hišo, prav tako vozi električen avto; inovativno, kreativno in varno. In tako moramo stopati v prihodnost tudi mi.
V jutrišnji dan poglejmo tako, da se ozremo v preteklost
Dogodek o pametni prihodnosti so zaključili strokovnjaki na področju kozmetike in hrane. Na obeh področjih se bomo v prihodnje očistili vsega odvečnega.Snovanje izdelkov od začetka do police je vse prej kot preprosta pot, so razložili Judita Železnik iz tržnega komuniciranja Kozmetike Afrodita, Petra Marinko, ustanoviteljica kozmetične blagovne znamke Nabie, Martin Rojnik, ustanovitelj in direktor Grashke, in Tereza Poljančič, ustanoviteljica blagovne znamke Tereza's Choice. Poleg vrhnuske tehnologije nas bo jutri zaznamovala moč narave in do nje bomo morali biti ob vsem tehnološkem šumu vedno bolj prijazni. To bomo dosegli tako, da se bomo za hip ozrli v preteklost, se vrnili k lokalnim in ekološkim izdelkom. Medtem ko nas bo ena tirnica vlaka prihodnosti z visoko hitrostjo peljala v vzporedni digitalni svet, bo druga tirnica od nas zahtevala razmislek o etiki, vrednotah in vračanju k enostavnejšim praksam, ki so jih poznali naši predniki. Le tako bomo lahko uravnotežili trende prihodnosti, ki so v resnici že vse okoli nas.




