Začel se bo s projektom, ki bo združeval umetnike in umetnosti; že naslednji dan bo na isti lokaciji nastopil trenutno najbolj popularen in iskan duo 2Cellos. Da bo Ljubljana Festival ponovno središče vaših doživetij, bodo do 10. septembra poskrbeli še izjemni umetniki, kot so Béjart Ballet, Orkester Gewandhaus Leipzig z dirigentom Riccardom Chaillyjem, Mariinsko gledališče iz Sankt Peterburga z dirigentom Valerijem Gergijevim, ruski koreograf Boris Eifman in njegova istoimenska baletna skupina, izjemni umetniki z londonskega West Enda, Buena Vista Social Club z Omaro Portuondo in drugi.
V središču letošnjega programa sta obletnici glasbenih genijev, 200. obletnica rojstva Richarda Wagnerja in Giuseppeja Verdija, ter izjemna umetniška ustvarjalnost Rusije.
Otvoritveni dogodek
Odprtje letošnjega že 61. Ljubljana Festivala bo posebno doživetje. V glasbenem delu bomo pod dirigentsko taktirko Ivana Repušića slišali tri skladbe izpod peres Antona Brucknerja, Richarda Wagnerja in Petra I. Čajkovskega.
Te Deum je v svojem bistvu sijajno glasbeno, z besedo podprto poveličanje skladateljeve neizpodbitne vere v Boga in hvalnica Stvarniku. Uverture in predigre k posameznim Wagnerjevim opernim umetninam so lahko tudi samostojna dela, ki jih z veseljem izvajajo na koncertnih odrih, publika pa jih vselej hvaležno sprejme. Slavnostno uverturo 1812 pa je Čajkovski napisal leta 1880 ob priložnosti posvetitve cerkve Kristusa Odrešenika v Moskvi, posvečena pa je spominu Napoleonovega poraza v Rusiji leta 1812.
Ars Electronica
Glasbeni dogodek pa bo obogaten z nenavadnimi in osupljivimi vizualnimi učinki, ki jih pri nas nismo vajeni, drugje pa postajajo takšne prireditve pogosta ponudba velikih festivalov in prireditev na prostem. Za vse to bo poskrbela družba Ars Electronica, ki v svojih laboratorijih ciljno razvija nove metode umetniškega izraza. Te se gibljejo od kulture in izobraževanja do industrije in gospodarstva. Zavedajo se, da je moderna informacijska tehnologija za vlogo umetnosti bistveni dejavnik družbenih inovacij. Pri tem je tonsko snemanje v koncertnih dvoranah enako pomembno kot različno, vizualno in zvočno soustvarjanje na zunanjih prizoriščih.


