Tudi letos 10 žensk iz Slovenije sodeluje v programu Empowering Women in Agrifood (EWA) za razvoj podjetniških idej v agroživilskem sektorju. EWA je program EIT Food, ki ga podpira Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT), organ Evropske unije.
V ponedeljek, 16. junija, se je program Empowering Women in Agrifood uradno začel z mreženjskim dogodkom, na katerem so se zbrale izbrane udeleženke in mentorji. Dogodek sta organizirali EIT Food in Center poslovne odličnosti Ekonomske fakultete fakultete (CPOEF), ki sta odgovorni za lokalno izvajanje programa EWA.
Na srečanju sta udeleženke pozdravila Alicja Krakowska iz EIT Food North-East in doc. dr. Blaž Zupan, CPOEF, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani in EWA Slovenija. Udeleženke so spoznale korak za korakom, kako zaščititi intelektualno lastnino, še posebno blagovno znamko.
Cilj programa EWA je osredotočen na zmanjšanje razlik med spoloma v podjetništvu, posebej v agroživilskem sektorju, kjer ženske le redko zasedajo vodilne položaje. Udeleženke bodo v šestih mesecih deležne individualne podpore mentorjev, pridobivale znanje, krepile samozavest ter vzpostavile mrežo novih partnerjev in stikov za razvoj podjetniške ideje.
Slovenske udeleženke EWA so zelo motivirane in izjemne ženske, ki predstavljajo inovativne ideje s podjetniškim potencialom. Na dogodku se je ustvarilo živahno vzdušje, saj so udeleženke predstavile svoje izdelke in omogočile drugim, da jih poskusijo in izkusijo.
Spoznajte 10 podjetnic programa EWA v Sloveniji:
Lara Božič – Selfuel je naravni energijski napitek v prahu, ki podpira zdrav življenjski slog z rastlinskimi izvlečki guarane, adaptogenimi zelišči, elektroliti in vitamini, brez sladkorja ali umetnih dodatkov. Namenjen je posameznikom z napornim življenjskim tempom, ki iščejo trajnostno energijo brez zdravstvenih kompromisov. V nasprotju s klasičnimi energijskimi pijačami, ki vsebujejo visoke odmerke kofeina in sladkorja, Selfuel nudi dolgoročno podporo energiji in počutju. Poslovni model vključuje spletno prodajo prek Amazona, lastne trgovine, naročniške pakete in razvoj AI-aplikacije za personalizirane zdrave rutine, s ciljem spodbujanja dobrega počutja in trajnostnih navad.
Petra Gorečan – Milkimami je slovenska blagovna znamka, ki razvija funkcionalne prigrizke (laktacijski piškoti, granola) za doječe mamice, izdelane iz naravnih, lokalnih sestavin, ki spodbujajo tvorbo mleka in nudijo hranila. Poleg prehranske podpore gradi skupnost, izobražuje o dojenju in promovira trajnost z ekološko embalažo in majhnimi serijami. Poslovni model temelji na direktni spletni prodaji, partnerstvih s strokovnjaki in vsebinskem marketingu, z načrtovano širitvijo na Italijo in Nemčijo. Z več kot 7.000 prodanimi izdelki in 38 % ponovnih nakupov Milkimami naslavlja izzive mamic, krepi lokalno gospodarstvo in ustvarja pravičen prehranski sistem.
Meta Jeraj – Simply Soup ponuja vnaprej pripravljene, vakuumsko pakirane in zamrznjene sestavine za tradicionalne juhe, kot sta goveja in bučna, iz 100 % slovenskih naravnih sestavin brez umetnih dodatkov. Omogoča hiter, zdrav in okusen obrok, ki ohranja vitamine, vlaknine in minerale, naslavlja pomanjkanje časa in podpira zdrave prehranske navade. Z lokalno pridelavo in minimalno embalažo zmanjšuje ogljični odtis in zavržke hrane, podpira slovenske kmete in trajnost. Poslovni model temelji na B2C prodaji prek tržnic, lokalnih trgovin in postopni širitvi v večje verige, s poudarkom na kakovosti in lokalnosti.
Eva Mustafa – Startup Nonstop zmanjšuje živilske odpadke z inovativno predelavo pivskih tropin v hranljive prehranske izdelke, kot so mešanice za peko, krekerji in grisini. Z uporabo lokalnih surovin in razvito tehnologijo predelave spodbujamo krožno gospodarstvo, zmanjšujemo ogljični odtis in podpiramo trajnostni prehranski sistem. Sodelujemo s pivovarnami, pekarnami in restavracijami, hkrati pa nagovarjamo ozaveščene potrošnike. Poslovni model temelji na B2B in B2C prodaji prek spletnih platform, tržnic in darilnih paketov. Nonstop združuje funkcionalnost, trajnost in okus, s ciljem širjenja na druge živilske presežke in krepitve lokalne agroživilske verige.
Anica Štublar – Čebela krajina razvija fermentirane živilske izdelke iz čebeljih pridelkov (med, cvetni prah, propolis) z dodatkom koprive, kot so namazi, napitki in prigrizki. Fermentacija povečuje hranilno vrednost, probiotike, antioksidante in protimikrobne lastnosti, ki podpirajo prebavo, imunski sistem in zmanjšujejo vnetja. Uporaba lokalnih surovin in zelišč zmanjšuje ogljični odtis, spodbuja trajnostno kmetovanje in biotsko pestrost. Poslovni model temelji na prodaji prek sejmov, spletne trgovine in lokalnih trgovin, z izobraževalnimi delavnicami. Izdelki ciljajo na zdravju osveščene potrošnike, ki cenijo naravne, lokalne alternative.
Lana Petek – Superfood Sprinkles so naravni, hrustljavi posipi iz lokalnega sadja/zelenjave in superživil, brez sladkorja ali aditivov, ki izboljšujejo prehransko vrednost obrokov. Z dehidracijo pri nizki temperaturi ohranjajo vitamine, vlaknine in minerale, spodbujajo zdravje in nadomeščajo sladkorne mrvice. Uporaba lokalnih presežkov in biorazgradljive embalaže zmanjšuje ogljični odtis, podpira trajnost in krožno gospodarstvo. Namenjeni so zdravju ozaveščenim odraslim, staršem in športnikom. Poslovni model temelji na spletni prodaji in sodelovanju z lokalnimi pridelovalci, z načrtovano širitvijo na tuje trge.
Katja Šturm – Inovativni izdelki iz liofiliziranih špargljev, pridelanih na družinski kmetiji, ponujajo hranilno bogate, naravne in trajnostne prehranske rešitve. Liofilizacija ohranja vitamine, antioksidante in minerale, omogoča celoletno uporabo in zmanjšuje živilske odpadke. Linija vključuje špargljev prah, koščke in prehranske dodatke za kulinariko in dobro počutje. Sonaravna pridelava brez pesticidov in biorazgradljiva embalaža podpirata krožno gospodarstvo. Poslovni model temelji na neposredni prodaji, spletni trgovini in sodelovanju z gostinci. Ciljni kupci so zdravju osveščeni posamezniki, družine in restavracije, ki cenijo lokalno, kakovostno in trajnostno hrano.
Janja Matk – Visokogorska ekološka kmetija prideluje izdelke iz kozjega mleka, kot so sladoled, liofiliziran sladoled, kozje maslo in potencialno gee maslo, z uporabo avtohtonih slovenskih pasem in lokalnih sestavin (pehtran, suhe hruške, janež). Liofilizacija ohranja hranilnost in omogoča dolgotrajen rok uporabe, idealen za turistične spominke. Butična proizvodnja spodbuja trajnost, zmanjšuje odpadke in podpira lokalno gospodarstvo. Ciljni kupci so zdravju osveščeni potrošniki, turisti in kulinarični navdušenci. Poslovni model temelji na neposredni prodaji v radiju 60 km, z vizijo širitve v nišne trge.
Anja Zorko – Belokranjski trio je kosmično-semenska mešanica iz lokalnih slovenskih surovin, ki združuje tri okuse: Lepa Anka, Zeleni Jurij in Hruške, Jabulke, Slive. Podpira zdravje z visoko vsebnostjo vlaknin, omega maščob, beljakovin in superživil, izboljšuje prebavo, imunski sistem in razpoloženje. Trajnostna pridelava, steklena embalaža in refil opcija zmanjšujejo ogljični odtis. Namenjena je zaposlenim, ki cenijo hiter, zdrav in lokalni obrok. Poslovni model vključuje to-go različico z jogurtom, naročniške pakete in širitev na tuje trge, kar krepi lokalno samooskrbo in povezuje podeželje z urbanim okoljem.
Nina Bavdek – Slana granola je inovativen, zdrav in rastlinski prigrizek iz lokalnih, sezonskih sestavin, kot so ovseni kosmiči, semena in naravne začimbe, brez glutena, umetnih dodatkov ali konzervansov. Bogata z beljakovinami in vlakninami, je primerna za vegane, alergike in ljubitelje trajnostne prehrane. Namenjena je zdravju osveščenim posameznikom, športnikom in zaposlenim, ki iščejo priročne, hranljive prigrizke. Poslovni model temelji na spletni prodaji, sodelovanju s kavarnami in specializiranimi trgovinami, z uporabo trajnostne embalaže. Projekt krepi lokalno ekonomijo, spodbuja zdravo prehranjevanje in zmanjšuje ogljični odtis.
Spoznajte izbrane mentorice in mentorja v programu EWA Slovenija:
· dr. Petra Medved Djurašinović
· Lucia Lučka Klanšek
· Rok Starič
· Nika Močnik
· Anja Žagar
· Urša Žorž Požrl
· Anuška Beltram
· Mateja Vadnjal
· Nika Škerjanc
· Maša Madon
Kaj sledi?
Udeleženke programa EIT Food EWA v Sloveniji bodo v naslednjih šestih mesecih:
· posvetile nešteto ur razvoju podjetniške ideje;
· imele vsaj 6 ur svetovanj na mesec s svojimi mentorji;
· poglobile znanje z ogledom virtualnih usposabljanj ter raziskavi o razvoju podjetja;
· udeležile strokovnega izobraževanja v živo;
· komunicirale z mediji;
· na zaključni prireditvi 11. novembra predstavile napredek, dosežen med programom in se potegovale za nepovratna sredstva v skupni vrednosti 15.000 EUR!
Kaj je EIT Food?
EIT Food je največja in najbolj dinamična svetovna skupnost za inovacije na področju hrane. Pospešujemo inovacije za vzpostavitev prehranskega sistema, primernega za prihodnost, ki proizvaja zdravo in trajnostno hrano za vse. Ob podpori Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo (EIT), organa Evropske unije, EIT Food vlaga v projekte, organizacije in posameznike, ki delijo skupne cilje za zdrav in trajnosten prehranski sistem. EIT Food spodbuja inovacijski potencial v podjetjih in na univerzah. Ustanavlja in širi zagonska agroživilska podjetja z namenom, da bi na trg poslala nove tehnologije in izdelke. Podjetnike in strokovnjake opremljajo z znanji, potrebnimi za preoblikovanje prehranskega sistema. V središče dela EIT Food postavlja potrošnike in jim pomaga graditi zaupanje v prehransko verigo.
EIT Food je ena od devetih inovacijskih skupnosti, ki jih je ustanovil Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT), neodvisni organ EU, ustanovljen leta 2008 za spodbujanje inovacij in podjetništva v Evropi.
Več informacij najdete na spletni strani www.eitfood.eu ali nas spremljajte prek družbenih medijev: Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube in Instagram.





