Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
6°C
JUTRI
24°C
8°C
Oceni objavo

Občina Kidričevo v prvi fazi priprave Celostne prometne strategije

Občina Kidričevo je v začetku poletja 2020 skupaj s Fakulteto za logistiko Univerze v Mariboru pričela z izdelavo strateškega dokumenta Celostna prometna strategija (CPS). Namen tega zavezujočega dokumenta je začrtati smernice razvoja mobilnosti v občini v smeri trajnostne mobilnosti, kjer se z namenom večje kakovosti bivanja in manjših vplivov na okolje celovito razvijajo vsi prometni sistemi. Velik pomen pri pripravi dokumenta ima tudi vključevanje javnosti. Javnost lahko namreč preko javnih razprav, delavnic, anket ali delovnih skupin aktivno sodeluje skozi različne faze, vse do sprejema na občinskem svetu.
Trenutno je priprava Celostne prometne strategije v fazi analize stanja, kjer se je med drugim izvedla tudi anketa prebivalcev, s katero smo pridobili značilnosti obstoječega stanja prometa v Občini Kidričevo. Podatki 144 zbranih anket prebivalcev Občine Kidričevo prikazujejo, da se kot najpogostejši način potovanja pojavlja uporaba lastnega avtomobila z 21 %, nato hoja s 17 % in kolo s 16 %. Najmanj uporabljena načina potovanja sta avtobus z 8 % oziroma kombinacija avtobus/avtomobil s 6 %. Več podrobnosti najdete na sliki 1: Modal split v Občini Kidričevo.

 

Anketiranci so odgovarjali tudi na vprašanje, iz katerega je mogoče razbrati pomembnost posameznega področja z vidika prometnega urejanja. Po mnenju občanov, ki so sodelovali v raziskavi, so najpomembnejša področja, ki jih je treba reševati v prihodnje, vezana predvsem na kolesarjenje (več kolesarskih stez) in železniški promet (pogostejša vožnja vlakov). Kot najmanj pomembno področje pa so občani izpostavili lokacije avtobusnih postaj bližje njihovemu domu ter željo po več pločnikih (slika 2: pomembnost področij z vidika prometnega urejanja – uteži).

 

Zanimivo je tudi vprašanje, vezano na potovalne navade, kjer se je ugotavljalo, koliko minut hoje od destinacije, kamor so anketiranci namenjeni, običajno parkirajo svoje osebno vozilo. Tako jih največ parkira od 2 do 5 minut hoje od destinacije. Le 5 % anketiranih svoje vozilo parkira tako daleč od destinacije, da hodi več kot 10 minut. Pri vprašanju, koliko minut hoje oddaljeno javno parkirišče je za anketirance še sprejemljivo, pa so kot najpogostejši odgovor podali od 2 do 5 minut, kar se razlikuje od podatkov za druga primerljiva okolja. 

 

Zbrani podatki bodo skupaj z ugotovitvami drugih aktivnosti, kot so ogledi stanja in delavnice, omogočili vpogled v realno stanje na področju prometa v občini. S tem bomo omogočili sprejem takšnega strateškega dokumenta, ki bo v največji možni meri upošteval mnenje ljudi. V nadaljevanju analize stanja so predvidene še javne razprave in delavnice za še bolj poglobljen vpogled v stanje na področju prometa in v s tem povezano kakovost bivanja. Vabljeni, da se udeležite katere izmed prihodnjih aktivnosti in tudi vi prispevate svoj pogled na urejanje mobilnosti v Občini Kidričevo. O aktivnostih vas bomo sproti obveščali in vam nudili možnosti sodelovanja preko spletne strani Občine Kidričevo, na portalu www.mojaobcina.si/kidricevo ter na Facebook strani občine.

Oglejte si tudi