V sredo, 10. aprila, je malo pred enajsto uro dopoldan na železniško postajo v Ivančno Gorico prisopihala parna lokomotiva 25-026. Kot nam je zaupalo prisotno spremno osebje tokrat še ni šlo za promocijsko vožnjo, ampak za testno vožnjo na relaciji Ljubljana – Ivančna Gorica.
Lokomotiva, ki je v lasti Slovenskih železnic, je bila izdelana leta 1920 na Dunaju in ima 1300 konjskih moči. Parne lokomotive serije 25 so na vseh slovenskih progah vozile predvsem tovorne vagone, oznako 25-026 pa danes uporabljajo za vleko muzejskih potniških vagonov.
Vsekakor je bil to zanimiv dogodek v centru Ivančne Gorice, ki je vzbudil zanimanje marsikaterega občana.
O parni lokomotivi (Vir: sl.wikipedia.org)
Parna lokomotiva je lokomotiva, ki kot pogonsko sredstvo uporablja vodno paro. Le-ta nastaja v parnem kotlu, ki je kurjen s premogom, z lesom, včasih tudi s šoto. Para opravi delo v parnem stroju, moč pa se prenaša preko vezne in pogonske ojnice do pogonskih koles.





