Zakon o začasnih ukrepih v zvezi s sodnimi, upravnimi in drugimi javnopravnimi zadevami za obvladovanje širjenja nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19) določa začasne ukrepe na področju poslovanja v upravnih zadevah in drugih javnopravnih zadevah, ki so usmerjeni v zmanjševanje možnosti širjenja virusne okužbe zaradi izvajanja procesnih dejanj na strani strank in na strani organov, brez vpliva na pravni položaj strank.
Ukrepi, ki se nanašajo na tek rokov, ukrepe v zvezi s poslovanjem in vročanje
1. Tek rokov
Od uveljavitve zakona do objave sklepa Vlade RS v Uradnem listu RS o prenehanju razlogov, roki ne tečejo, kar pomeni, da vsi, ki so bili pozvani k odpravi kakršnihkoli pomanjkljivosti ali prilaganju dokazov, niso dolžni obveznosti izpolniti v roku, ki je zapisan v dokumentu in to ne bo vplivalo na njihov pravni položaj. Zaradi prekinitve teka roka bodo obveznosti lahko izpolnili po prenehanju ukrepov.
Prekinitev tega roka ne pomeni, da stranke ne smejo ali morejo izpolniti morebitnih obveznosti v času prekinitve, kolikor to lahko storijo, za to ni ovir, če na primer organu po elektronski poti in po pošti lahko pošljejo podatke ali listine, ki jih potrebuje za izvedbo postopka. Prekinitev tega roka tudi ne pomeni, da organi ne bodo poslovali oziroma opravljali svojih zakonitih pristojnosti. Seveda je pri tem treba upoštevati omejitve tudi na strani organov, ki v tem času poslujejo drugače kot sicer.
Poleg prekinitve rokov, ki varujejo pravni položaj strank, zakon prekinja tudi instrukcijske roke za organ (npr. po veljavnem zakonu mora organ v petih delovnih dneh opraviti formalni preizkus zadeve, v roku dveh mesecev mora izdati in vročiti odločbo, v 15 dneh mora prva stopnja poslati pritožbo, v 30 dneh po odpravi odločbe je treba ponovno odločati ipd..). Prekinitev tega roka pomeni, da v času prekinitve rok ne teče, po prenehanju ukrepa, pa bo organ odločbo izdal v času, ki mu je preostal oziroma takoj, ko bo mogoče, ker bodo izpolnjeni pogoji za zakonito odločitev.
Tek rokov se ne prekine v posamičnih upravnih zadevah, če obstaja nevarnost za življenje in zdravje ljudi, za javni red in mir, za javno varnost, za premoženje večje vrednosti, če je od odločitve v zadevi odvisno preživljanje stranke, če je od odločitve odvisno uveljavljanje drugih pravic, ali če je to potrebno zaradi nujnega in učinkovitega izvajanja oblasti (nujne zadeve). Okoliščine (kaj je nujno) bodo ugotavljali organi v vsakem primeru posamično.
2. Ukrepi v zvezi s poslovanjem
Strankam se v upravnih zadevah ne omogoča vlaganje pisnih in ustnih vlog ter dajanje ustnih izjav pri organu, razen vlog za uveljavitev pravic, ki se obravnavajo v skrajšanem ugotovitvenem postopku. Pisne vloge se lahko vlagajo po elektronski poti brez varnega elektronskega podpisa, če je identiteto vložnika mogoče ugotoviti na drug zanesljiv način.
V praksi to pomeni, da lahko stranke vlagajo vloge pisno po pošti na naslov Občina Brezovica, Tržaška cesta 390, 1351 Brezovica in po elektronski pošti na naslov: info@brezovica.si.
3. Vročanje
V času posebnih ukrepov se osebno vročanje ne bo izvajalo.
Osebno vročanje pomeni, da poštar na naslovu poišče naslovnika in mu ob podpisu vročilnice vroči pošiljko. Če naslovnika ne najde, mu pusti sporočilo, da jo prevzame v 15 dneh na pošti. Če ne pride na pošto, se pošiljka vrže v hišni predalnik, če ga nima se vrne organu. Vročitev pa v vsakem primeru velja za opravljeno 15 dan od dneva, ko je puščeno sporočilo.
Z zakonom je prepovedano tudi vročanje v prostorih organa, vročanje z javnim naznanilom pa je omejeno na svetovni splet.
V kolikor imate kakršnekoli vprašanja glede uveljavljanja pravic, ki so vezana na postopke, ki jih vodi Občina Brezovica, smo vam na voljo preko e-pošte: info@brezovica.si ali tel. 360-17-70.
Več na povezavi:
Brezovica, 23.3.2020
Občinska uprava
Občine Brezovica





