Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Brezovica
JUTRI
12°C
2°C
SRE.
13°C
1°C
Oceni objavo

Občinska celostna prometna strategija: Rezultati ankete in vabilo na javno razpravo

Priprava Občinske celostne prometne strategije (OCPS) je bila v polnem teku tudi čez poletje. S širšo delovno skupino smo oblikovali osnutka vizije in ciljev razvoja prometa v naši občini, preko spletne ankete pa smo preverjali vaše potovalne navede ter zbirali mnenja, čemu je pri načrtovanju prometa treba dati največ pozornosti. In kakšni so rezultati?

Anketo je izpolnilo preko 350 občank in občanov, ki so odgovarjali na vprašanja o svojih potovalnih navadah, pogojih za spremembo le-teh ter vrednotah, ki bi jih bilo treba upoštevati ob načrtovanju prometa. Preverili smo tudi, kaj menijo o nekaterih ukrepih.

Skoraj dve tretjini vprašanih se nekajkrat na teden odpravi v Ljubljano, pogosto tudi do trgovin in storitev, pri čemer se odločajo za tiste, ki so bližje domu. V središče občine je opravljenih manj poti, skoraj četrtina se tja odpravi le nekajkrat na leto ali manj. Med ostalimi občinami se anketirani najpogosteje odpravijo v Vrhniko, manj pa v Borovnico ali na Ig.

Kam in kako se opravi največ poti?

Vprašanje o načinih potovanja je pokazalo, da na večino lokacij in dejavnosti potujejo z avtomobilom, kar je v primeru daljših razdalj tudi povsem razumljivo (v druge občine, do oddaljenih trgovin in storitev …).  Aktivneje, to je peš, s kolesom, e-skirojem, e-kolesom, se odpravijo le na rekreacijo, 45 % jih to pot opravi peš in 16 % s kolesom. V središče občine ter do trgovin in storitev v bližini doma se aktivno, pri čemer prevladuje hoja, odpravi približno četrtina anketiranih. Manjši delež aktivnih poti se kaže tudi zaradi tega, ker je središče dosegljivo peš ali s kolesom (do 2 km) le 30 % in trgovine 44 % anketiranim. Med tem pa bi lahko bil delež aktivnih prihodov večji za poti v šolo. Ta je na primerni razdalji za hojo ali kolesarjenje (do 2 km) 46 %, a gre v šolo peš ali s kolesom le 17 %. Delež bi lahko bil tudi dvakrat večji, k čemur bi lahko pripomogli boljši pogoji, v tem primeru predvsem varna šolska pot. V anketi so sicer odgovarjali starši šolarjev oz. zaposleni v šoli, saj med anketiranimi ni bilo nikogar v starosti pod 20 leti. 

Kje so potenciali za izboljšanje prometa?

Velika večina anketirancev se strinja, da je treba v občini Brezovica izboljšati pogoje za hojo (83 %) in kolesarjenje (86 %) z vidika varnosti in udobja, izboljšati je treba tudi frekvenco in potek linij javnega potniškega prometa (81 %) ter trajnostne načine potovanj bolj spodbujati in ljudi ozaveščati (80 %). 

Povečanju območij za pešce je naklonjenih 63 % anketiranih, bolj deljena pa so mnenja glede omejevanja hitrosti avtomobilskega prometa (43 % se s tem popolnoma strinja, 35 % pa nasprotuje) in glede omejevanja dostopov avtomobilom za katerega je bila večina celo proti (31 %  se je s predlogom popolnoma strinjalo, 40 % pa nasprotovalo). Je pa zanimivo to, da sta ravno tadva ukrepa pogoj za vzpostavitev peš con, s katerimi bi lahko bistveno izboljšali pogoje za hojo in kolesarjenje.

Več kot tri četrtine (77 %) anketirancev se strinja oz. popolnoma strinja, da je treba s širitvijo in/ali gradnjo novih cest omogočiti hitrejše potovanje z avtomobilom, kar je z vidika varnosti in udobja pešcev in kolesarjev ter omejenega prostora, prav tako kot nestrinjanje glede omejevanja dostopov avtomobilov, kontradiktorno z rezultati prvih treh trditev.

Kaj je pri načrtovanju prometa najbolj pomembno?

Anketiranim je pri načrtovanju prometa daleč najbolj pomembna varnost ljudi. Varnosti sledijo vrednota zdravje, boljši pogoji za hojo in kolesarjenje, varovanje okolja in lažja uporaba javnega potniškega prometa. Malo manj glasov je dobil status »quo«, pri katerem naj bi se ravnalo kot do sedaj, še manj pa zagotavljanje boljših pogojev za avtomobile. Najmanj pomembno se anketiranim zdi zagotavljanje prijetnih območij po meri človeka, kjer je avtomobilov malo ali nič.   


Preverili smo tudi, kdaj bi bili pripravljeni opraviti več poti peš ali s kolesom. Odgovori so pokazali, da so eden izmed pogojev bolj urejene, varnejše in bolj smiselno umeščene pešpoti in kolesarske steze. Med razlogi za pogostejše kolesarjenje pa so bili tudi možnosti varnega parkiranja v središču občine ali na postajah JPP ter izposoja koles.

Prav tako nas je zanimalo mnenje glede dveh hipotetičnih ukrepov, in sicer – dopolnitev in razširitev obstoječe kolesarske infrastrukture in obstoječih pešpoti, ki sta bila podprta s strani skoraj vseh anketiranih.

Javna razprava, kjer boste svoja mnenja lahko podali v živo

Naslednji korak priprave strategije je, da prometne izzive, s katerimi se dnevno srečujete, predstavite na javni razpravi, ki bo potekala 10. 9. 2024 ob 17. uri v Domu krajanov v Notranjih Goricah. Spregovorili bomo o tem, kaj je potrebno, da boste za krajše razdalje po občini raje sedli na kolo in za prevoz na delo uporabili javni potniški promet, kako poskrbeti še za večjo varnost otrok in ranljivih skupin. Skupaj bomo oblikovali vizijo in cilje, predvsem pa z vašim sodelovanjem prepoznali ključne prometne izzive in iskali najboljše rešitve, ki bodo omogočile še kakovostnejše življenje. Vaše izkušnje v prometu, kjer se pojavljate kot pešci, kolesarji, uporabniki javnega potniškega prometa ali vozniki osebnih vozil, so namreč izjemno pomembne.

 

Vabljeni tudi na spletno javno razpravo OCPS Brezovica

 

Sočasno z javno razpravo v živo, ki bo potekala 10. 9. 2024 ob 17. uri v Domu krajanov v Notranjih Goricah, bo odprta tudi spletna javna razprava, kjer boste na https://cps.projekti.si/brezovica ter preko QR kode na zemljevid občine lahko vnesli izzive, s katerimi se dnevno soočate v prometu. V naslednji fazi priprave pa konkretne ukrepe za izboljšanje prometa. Vljudno vabljeni!

 

 

 

Oglejte si tudi