Spoštovani! Februarski žledolom je poškodoval dobršen del železniške proge med Ljubljano in Divačo. Najhujše so bile posledice med Borovnico in Pivko. Tam je bila vozna mreža, ki vlake napaja z električno energijo, tako rekoč popolnoma uničena. Šlo je za naravno nesrečo brez primere, ki je za nekaj časa popolnoma ustavila vožnje tovornih vlakov v vsej Sloveniji in izredno ovirala tudi vožnje potniških vlakov.
V skladu s sklepom vlade in ministra za infrastrukturo in prostor na progi med Borovnico in Sežano do sanacije proge vozijo samo tovorni vlaki z dizelskimi lokomotivami. Njihova vožnja s seboj žal prinaša hrup, v Borovnici pa poteka menjava električnih lokomotiv z dizelskimi, kar pomeni dodatne obremenitve okolja.
Na Slovenskih železnicah se zavedamo, da vožnje dizelskih lokomotiv skozi borovniško občino motijo številne krajane. Zato smo že sprejeli več ukrepov, s katerimi poskušamo hrup kar najbolj zmanjšati. Pri menjavi lokomotiv na borovniški železniški postaji delo ves čas organiziramo tako, da so obremenitve okolja s hrupom in izpušnimi plini manjše. Zagotovili smo mesta za čakajoče lokomotive kar najdlje od hiš, ob daljših postankih pa strojevodje dizelske lokomotive ugašajo.
Sanacija proge se je začela takoj po žledolomu, dela pa potekajo v skladu z razpoložljivimi sredstvi, ki jih zanje namenja lastnik železniške infrastrukture – država. Na Slovenskih železnicah načrtujemo, da bo do konca leta spet vzpostavljena mreža med Prestrankom in Logatcem. To pomeni, da bodo dizelske lokomotive namesto med Prestrankom in Borovnico vozile le še med Logatcem in Borovnico. Na tem odseku bo tako od konca leta potrebnih manj dizelskih lokomotiv in s proge bomo prej umaknili starejše lokomotive, ki povzročajo več hrupa.
Na Slovenskih železnicah si bomo še naprej prizadevali, da bi v kar najkrajšem času spet vzpostavili pogoje za vožnjo električnih lokomotiv na progi, ki je nepogrešljiv del slovenskega železniškega omrežja in edina železniška povezava Luke Koper z notranjostjo Slovenije. Hkrati se vsem občanom in občankam Borovnice ponovno opravičujem zaradi večjega hrupa in jih prosim za razumevanje.
Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic




