Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za ponedeljek, 23.07.2018

delno oblačno
Danes dopoldne bo pretežno oblačno, predvsem v vzhodni polovici Slovenije bo tudi deževalo. Nekaj več sonca bo na Primorskem. Zapihal bo veter severnih smeri, na Primorskem povečini šibka burja. Popoldne se bo delno zjasnilo, še bodo možne posamezne krajevne plohe. Najvišje dnevne temperature bodo od 24 do 27, na Primorskem okoli 30 °C.
16°C | 29°C
torek, 22.07.2018
16°C | 25°C
sreda, 24.07.2018
14°C | 29°C
četrtek, 25.07.2018
15°C | 29°C
petek, 26.07.2018
16°C | 29°C
Opozorila
Ponedeljek, 23.7.2018 ob 6h
Dodatnega opozorila ni.
16°C
29°C
delno oblačno
Nahajaš se tukaj: Novice Gospodarstvo

Odprla se je prva trgovina z lokalnimi ......


TURIZEM, GOSPODARSTVO

| |
06.12.2016      10:34
A A

Odprla se je prva trgovina z lokalnimi izdelki s certifikatom Bohinjsko/from Bohinj v Bohinju


V Bohinjski Bistrici so v začetku meseca odprli prenovljeno mesnico Loških mesnin, v kateri je tudi prva trgovina z izdelki znamke Bohinjsko/from Bohinj.


Foto: Mitja Sodja
Foto: Mitja Sodja
Deli:

 

Zgodbo tokrat začenjamo na začetku. Zametki znamke Bohinjsko s konkretnimi prvimi koraki segajo nekaj let nazaj. »Eno je klobasa, drugo Bohinjska klobasa,« se spominja začetkov Milena Košnik, takrat zaposlena na Občini Bohinj, ko sta z Dušanom Jovičem razmišljala o vrednosti bohinjskega porekla in prišla na idejo o zaščiti bohinjskih izdelkov pod posebno blagovno znamko. Tako se je z delavnim naslovom Izdelki in pridelki iz Bohinja začela zgodba o znamki Bohinjsko, na občini z Mileno Košnik in na komisiji za kmetijstvo z Dušanom Jovičem. Najprej so v Stari Fužini pripravili prvo delavnico s pridelovalci in predelovalci, med udeleženci pa so bili tudi predstavniki ministrstva za kmetijstvo in ministrstva za gospodarstvo. Naredili so prvi popis vseh izdelkov in zbrali informacije s čim vse se ljudje v Bohinju ukvarjajo. Izhajali so iz Bohinjske sirarske poti in nato hitro razširili tudi na druga področja kulinarike in obrtnih izdelkov. Najprej je bila to bolj domena Občine in komisije za kmetijstvo, ker pa so se aktivnosti hitro razširile je koordinacijo prevzel zavod Turizem Bohinj, kjer aktivnosti zdaj vodijo v okviru centra za kakovost. »Mene je najbolj motilo to, da so samo drugi izkoriščalo prepoznavnost Bohinja. Spomnim se mlekarja iz Dolenje vasi na začetku svoje dejavnost, ko je ravno začel prodajati na tržnici v Ljubljani in negodoval nad slabo prodajo. Sem mu v šali še rekel naj napiše, da je iz Bohinja. To je takoj pograbil in poteza se je seveda takoj izkazala za uspešno,« pravi Dušan Jovič.

Danes število ponudnikov v mreži Bohinjsko vztrajno raste. Vključuje 43 ponudnikov, ki skupaj ponujajo kar 247 certificiranih izdelkov. V štirih letih, odkar se izvaja podeljevanje certifikata kakovosti, ki zagotavlja geografsko poreklo in visoko kakovost izdelkov je znak postal prepoznan pri turistih in domačinih. Bistvo delovanja pa ni le v mali nalepki, ki krasi posamezne izdelke, ampak v načinu delovanja Centra za kakovost, ki stremi k povezovanju imetnikov certifikata, njihovemu mreženju in udejanjanju poslovnih idej, ki vodi so dviga števila novih izdelkov in možnosti za zaposlitev.

 

Pomemben mejnik v razvoju znamke Bohinjsko pa predstavlja tudi prva trgovina z lokalnimi izdelki s certifikatom Bohinjsko/from Bohinj, ki bo odprta v 'mesnici' v Bohinjski Bistrici. Lokalni izdelki so doslej prodajali le na sobotni tržnici, torkovih večerih v Stari Fužini in na domovih proizvajalcev. Z novo trgovino, ki bo zagotovo priložnosti za ponudnike, pa dobimo priložnosti tudi lokalni prebivalci, ki bomo lokalne pridelke lahko kupili na enem mestu. Prednost na policah, bodo imeli izdelki s certifikatom Bohinjsko/from Bohinj. Ob skorajšnjem odprtju nove trgovine in načrtih za naprej direktor Turizma Bohinj Klemen Langus pravi:

»Zelo me veseli to, da smo se uspeli dogovoriti s Škofjeloškimi mesninami. To je, se mi zdi, zelo velik korak. Čakajo pa nas še drugi izzivi. V prihodnje imamo namen odpreti še kakšno trgovino v Bohinju, tudi naše druge aktivnosti z vodenjem informacijskih centrov v Bohinju bomo vezali na spodbujanje znamke Bohinjsko. Z mesninami se dogovarjamo, da bi, v kolikor bo prišlo do odprtja trgovine v Ljubljani, vključili prodajo izdelkov znamke bohinjsko tudi tam. Radi bi prodrli na tuja tržišča, nekaj možnosti se odpira v Avstriji. Vendar to so zdaj še zametki naših idej in načrtov za prihodnje delo. Oziroma načrtov samega centra za kakovost, ki je v bistvu neke vrste inkubator, platforma tudi za drug aktivnosti. Podeljevanje certfikata Bohinjsko/from Bohinj in promocija izdelkov je samo en del centra za kakovost, ki se ukvarja tudi s tem, kako se destinacija preko različnih medijev predstavlja navzven. Je platforma za razvoj novih idej, novih produktov, platforma za povezovanje deležnikov v kraju. In tudi širše.«




0 (Bodi prvi!)
Oceni članek

Povezani članki
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Bohinj!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!