Učitelji podaljšanega bivanja na OŠ Danila Lokarja Ajdovščina se dobro zavedamo, da so vrednote, kot so prijateljstvo, strpnost, prijaznost, čut za sočloveka v današnjem svetu hitrega bivanja, odločanja in delovanja, postavljene na stranski tir. Učenci so podvrženi instantnim hitrim odločitvam, ki v ospredje postavljajo njih kot individuume in ne skupnosti, v kateri se gibajo in živijo. Zato smo se odločili, da mednarodna dneva prijaznosti in strpnosti vključimo v obsežnejši projekt in jima posvetimo cel mesec. V projekt je bilo vključenih približno 250 učencev, ki po pouku ostajajo v podaljšanem bivanju. Potekal je tako na matični šoli, na OPPNIS in na podružnični šoli v Lokavcu. Sodelovalo je tudi 20 mentorjev učiteljev, ki so z različnimi delavnicami in dejavnostmi popestrili ure v podaljšanem bivanju in razredne ure v oddelku 4. a razreda na matični šoli.
Delavnice so bile prilagojene starosti otrok. Skupna točka je bil obisk šolske knjižničarke Nataše Markič, ki je v vseh oddelkih brala knjige, o katerih so se učenci nato pogovarjali. V šolski knjižnici je pripravila razstavo knjig na tematiko strpnosti, prijateljstva in reševanja sporov. Tako se je ob enem promoviralo branje, poskrbelo za razmišljanje na letošnjo temo praznovanja meseca šolskih knjižnic (Branje za globalni mir in življenje v harmoniji) ter spodbujalo prijateljstvo, strpnost in medvrstniško sodelovanje. Po prebrani knjigi je v oddelku potekal razgovor o temi. Učenci so ob tem podajali svoja mnenja o knjigi in dejstva, ki so jih iz literature slišali. Splošna ugotovitev učencev je bila, da mnenja lahko hitro zamenjamo za dejstvo in ga kot tako širimo dalje. Nesprejemanje mnenj drugih vodi v spore. Spoznali so: če želimo, da nam je skupaj lepo, se moramo truditi vsi, vsak dan, po svojih najboljših močeh.
V nižjih razredih so učenci risali za sošolce. Male likovne stvaritve so dobile nove lastnike, ki so jih z veseljem odnesli domov. Učenci so iz barvnih papirjev izrezali dlani in jih pritrdili na panoje in nastale so verige prijateljstva, ki brez meja obkroža svet. Iz lego kock so oblikovali imena sošolcev ter ob izdelku povedali sošolcu prijazno misel. Med vodenimi dejavnostmi so izdelovali zapestnice prijateljstva injih podarjali sošolcem. Na šolskem igrišču so se skupaj igrali socialne igre, ob katerih nihče ni bil izključen. Četrto in petošolci so poiskali kamenčke in nanje pisali prijazne misli. Podarili so jih sošolcem, delavcem šole in profesorjem sosednje Srednje šole Vena Pilona Ajdovščina. Pisali so prijazna pisma, ki jih bodo učitelji dostavili varovancem Doma starejših občanov Ajdovščina. V usmerjenem prostem času so četrtošolci ustvarjali s pisano besedo in sliko. Na panoju je nastala prava razstava stripov, ki so jih ustvarili. Učenci vseh razredov se z veseljem ustavijo in si preberejo stripe s skupnim naslovom in temo Lepa beseda lepo mesto najde. Pri razrednih urah so učenci četrtega a razreda z razredničarko Lilijano Rijavec razmišljali in odgovarjali na vprašanje, kaj pomeni strpnost oz. kako si jo razlagajo. Misli so strnili in jih zapisali na razredni plakat. Ugotovili so, da strpnost pomeni, dastrpno poslušamo sogovorca in ga gledamo v oči, smo prijazni, pomagamo drugim v stiski, sprejmemo drugega v igro, se vljudno pogovarjamo, poskušamo razumeti drugega, uporabljamo lepe besede hvala in prosim, osebi damo novo priložnost, govorimo resnico in ne lažemo o drugemu, govorimo z dobrim namenom, sprejemamo drugačnost.Sestavili so sklepno misel razreda, da je strpnost mešanica poslušanja in razumevanja drugih oseb ter da se preprosto vidi, če si strpen ali ne.
Učenci OPP NIS so se v okviru podaljšanega bivanja pogovarjali o pomenu strpnosti med učenci in učitelji. Kako strpni so, so testirali z družabnimi igrami, kjer so se dogovorili, da je najpomembnejše pravilo, da se med igro ne jezijo, kričijo in se kregajo. Na začetkujim to ni najbolje uspelo, z vajo pa so postali vedno bolj strpni in se na koncu iskreno veselili uspeha sošolcev.
V današnjem svetu, kjer strpnosti in prijaznosti pogosto primanjkuje, je lepo opazovati mlade ljudi, ki se zavedajo pomena in nujnosti obojega.




