Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Ajdovščina
DANES
14°C
3°C
JUTRI
16°C
2°C
Oceni objavo

Župan ponovno v šolskih klopeh

V četrtek, 12. oktobra 2017, so vsi trije 8. razredi Osnovne šole Danila Lokarja v okviru predmeta 'domovinska in državljanska kultura in etika' gostili župana Občine Ajdovščina, Tadeja Beočanina. V svoje šolske klopi so ga, skupaj z učiteljico Natašo Čuk in Inštitutom za mladinsko politiko, povabili zato, da bi podrobneje spoznali delovanje občine, naloge župana in občinskega sveta ter mu hkrati predali nekaj predlogov, kako bi se kot mladi v svoji občini še bolje počutili.

V preteklih tednih so učenci pod okriljem Inštituta za mladinsko politiko že spoznavali delovanje občine in njene organe ter se seznanili z drugimi zanimivostmi slovenskih občin. Med drugim so ugotovili, da ima Slovenija kar 212 občin, da je največja občina po površini občina Kočevje, ki meri kar 555 km2,medtem ko se občina Osilnica kot najmanjša občina po številu prebivalcev ponaša z zgolj 377 prebivalci. Tokrat pa so želeli izvedeti nekaj več o občini Ajdovščina, zato so o svoji občini povprašali kar župana, ki ni skrival zadovoljstva nad zvedavostjo svojih mladih sogovornikov. Ravnodušnega pa ga niso pustili niti predlogi učencev, s katerimi so dokazali, da v svoji občini radi živijo in jim je mar, v kakšno smer se bo občina razvijala. Predlogi, ki so jih predali županu, so obsegali tako želje po novih srednješolskih programih do ureditve novih oz. obnovitve obstoječih pešpoti ter igrišč. Nenazadnje so se dotaknili tudi zabave in prostega časa otrok ter možnosti izgradnje novih trgovskih centrov v Ajdovščini. Učenci so presenečeno ugotovili, da so določeni njihovi predlogi že na dnevnem redu občine, hkrati pa so tudi spoznali, zakaj določeni projekti terjajo dlje časa do realizacije. Pomembno pa je bilo tudi spoznanje, zakaj občina ne more posegati na vsa področja oz. ugoditi vsem željam svojih občanov.

Tovrstna srečanja otroke nedvomno spodbujajo k aktivni participaciji v družbi. Razumevanje procesov participacije in občutek, da vsako mnenje šteje in lahko na bolje spreminja okolje, v katerem živimo, predstavlja korak h krepitvi participacije. Slednje pa je proces, ki se mora začeti že v otroštvu.
Inštitut za mladinsko politiko

Mnenja otrok:

Pri predmetu Domovinska in državljanska kultura in etika nas je obiskal župan Tadej Beočanin. Seznanil nas je z delom župana, nalogami občine, občinskim svetom in z njegovimi načrti za Ajdovščino. Od nas je želel izvedeti, kaj pogrešamo v naši bližini oziroma kako si mi mladi predstavljamo lepšo in boljšo Ajdovščino. Župan je na naša vprašanja odgovarjal kratko in jedrnato. Nekatere naše ideje in predloge je podprl in jih pohvalil kot dobre, za druge pa nam je razložil, zakaj niso izvedljive. Lepo je bilo od njega, da je bil pripravljen priti med nas in da ga zanima naše mnenje. Če bo imel župan še čas, bi bila  vesela njegovega ponovnega obiska.

Urška Bučinel, 8.c

Od obiska župana smo izvedeli veliko. Da ima v načrtu narediti plažo ob Lokavščku, novo glasbeno šolo, da bi rad povečal število delavnih mest da se trudijo, da bi v Ajdovščini odprli nove srednješolske programe in še veliko zanimivega. Naučili smo se tudi,da ima občinski svet 26 članov, ki odloča o idejah,ki jim jih predstavi župan in da občina dobi od države okoli 500 evrov na občana. Zanimiva informacija je bila tudi, da lahko župana obiščemo ob četrtkih dopoldne, ko je na razpolago za naše pobude, pohvale in kritike.

 V pogovoru z njim smo  izvedeli veliko, med drugim tudi to, da nas je strah spraševati in se izpostaviti. Meni je bilo srečanje zelo všeč in bi si želela  več takšnih učnih ur, saj se tako naučimo spoštljivo pogovarjati in poslušati drug drugega.

Tina Hrovat, 8.c

Oglejte si tudi