Logo MojaObčina.si
JUTRI
17°C
5°C
NED.
16°C
1°C
Oceni objavo

Vipavska vina v Južni Koreji

Velikega vinskega sejma v Južni Koreji se je udeležilo devet slovenskih vinarjev, največ iz Vipavske doline. Predstavitev slovenskih vinarjev v Daedžonu je organizirala Razvojna agencija ROD iz Ajdovščine. Na sejmu so sicer ocenjevali več kot 4.000 vzorcev vin iz 29 držav sveta.

Med 24. in 27. oktobrom 2016 je nemška družba DWM (Deutsche Wine Marketing ) v mestu Daejeon v Južni Koreji pripravila četrto ocenjevanje vin z naslovom 'Asia Wine Trophy'. V Južno Korejo so potovala vina iz vipavskih kleti Ferjančič, Krapež, Pasji Rep, Sutor, Sveti Martin in Žorž, Benedetiča iz Goriških Brd, Kobala s Štajerske in Freliha z Dolenjske.

Odziv vinarjev na povabilo k sodelovanju na sejmu je organizatorja, Razvojno agencijo ROD iz Ajdovščine, prijetno presenetil, saj to dokazuje, da se vinarji dobro zavedajo koristnosti in pomembnosti medsebojnega sodelovanja. Izbor posameznih vin pa je potekal na osnovi trendov in okusov na azijskem trgu.

Organizacijsko in logistično je projekt zahteval kar nekaj usklajevanja in predpriprave, saj je bilo potrebno vsa vina predčasno poslati v Južno Korejo ter opremiti razstavni prostor. Pri tem se je ekipa Razvojne agencije ROD iz Ajdovščine izjemno izkazala. Ob podpori organizatorjev v Južni Koreji je bilo vse brezhibno pripravljeno in izvedeno.

Peter Stegovec, Sveti Martin, Brje: »Za sodelovanje smo se odločili zaradi tega, ker se nam zdi to območje zanimivo, saj iščejo posebna vina. Hkrati je to trg za vina z višjo dodano vrednostjo. Na sejem smo poslali barbero, ki je najbolj prepoznavno vino iz naše kleti, ta je imela letnico 2013 in je bila dve leti v hrastovih sodih. Drugo vino pa je bila pet dni macerirana pinela, letnik 2012, ki je bila dve leti v akacijevih sodih.«

Martin Krapež, Vina Krapež, Vrhpolje: »Za sodelovanje smo se odločili zato, ker moramo iskati trge v tujini, saj želimo razširiti prodajo svojih vin. Seveda pa tudi popolnoma zaupamo Urošu in Davidu, ki sta nas zastopala. Predstavili smo se z zvrstjo chardonnayja, pinele in rebule Lapor belo 2012 ter z merolotom 2011. «

Na povabilo organizatorjev sta se ocenjevanja vin udeležila tudi dva ocenjevalca iz Slovenije – Uroš Bolčina in David Bratož. Uroš Bolčina je enolog svetovalec, ki sodeluje s številnimi vinarji ter na ocenjevanjih vin tako v Sloveniji kot v tujini. David Bratož pa je direktor Razvojne agencije ROD iz Ajdovščine. Ocenjevanja se je udeležil na povabilo korejskih organizatorjev, ki jih je spoznal na drugih ocenjevanjih, ki jih je pripravila družba DWM.

Mednarodna organizacija za trto in vino, OIV iz Francije, predstavlja najvišjo avtoriteto na področju ocenjevanj, s čimer je zagotovljena najvišja kakovost ocenjevanja. Pri ocenjevanju sodeluje tudi Mednarodna zveza enologov, ki pomeni najpomembnejše združenje enologov na svetu. Tu pa je še VinoFed - Svetovna federacija vinskih ocenjevanj s sedežem v Kanadi. V okvir te federacije sodi tudi mednarodno ocenjevanje vin Vino Ljubljana, ki je sicer najstarejše vinsko ocenjevanje na svetu.

Kako velik dogodek se je zgodil v Južni Koreji, deželi s 50 milijoni prebivalcev, priča tudi podatek, da je na ocenjevanje letos prispelo več kot 4000 vzorcev vin iz 29 držav sveta. Ocenjevanja se je udeležilo več kot 120 ocenjevalcev iz 21 držav.

V okviru dogodka so pripravili tudi mnoge delavnice za azijske uvoznike vin. Eno teh, natančneje predstavitev slovenskih vin, je vodil Uroš Bolčina. Zelo dober obisk delavnice je dokaz razvoja in napredka azijskega trga na vinskem področju, hkrati pa tudi odraz velikega interesa azijskih uvoznikov za slovenska vina. 

Ocenjevanju je sledil tudi tridnevni vinski sejem, ki se ga je udeležilo več kot 200 razstavljavcev iz 17 držav. Med najbolj uveljavljenimi vinarji iz Francije, Italije, Španije, Portugalske, Nemčije, Avstrije, Moldavije, Gruzije in drugih so bila izjemno zanimiva in navdušujoča prav vina naših, slovenskih vinarjev, največ je bilo vin iz Vipavske doline.

Obiskovalci sejma so bili enostavno navdušeni nad slikovitim slovenskim predstavitvenim prostorom, ki so ga krasili motivi iz Vipavske doline. Razlog za to je tudi dobra siceršnja promocija Slovenije v Južni Koreji ter kakovost predstavljenih vin. Slovenija je v Južni Koreji dovolj poznana in priljubljena destinacija. Južni Korejci veliko potujejo in so dobri turisti, zato je potrebno to priljubljenost čim bolje izkoristiti tako s turističnega kot z vinskega ter z gospodarskega vidika.

David Bratož: »Interes za slovenska vina in poznavanje Slovenije so nas prijetno presenetili. Predvsem se je izkazalo, da ima vsako vino z 'avtorskim' pristopom svojega kupca, ne glede na ceno in izvor. Predstavitev vin pridelanih iz avtohtonih in mednarodnih sort, kompleksnost vin, maceracije grozdne drozge, majhnost pridelave … vse to so med drugim faktorji, ki so zelo pritegnili pozornost različne strukture ljudi. V sklopu pogovorov z uvozniki ter vodstvom sejma smo se dogovorili za obisk delegacije azijskih uvoznikov vin, somellierjev ter novinarjev v Sloveniji.«

Skupina bo obiskala Slovenijo konec aprila prihodnje leto. Obisk bo priložnost za sklenitev poslov med slovenskimi vinarji in azijskimi uvozniki ter za dodatno predstavitev lepot Slovenije.

Tanja Krapež, ROD 

Oglejte si tudi