Na šoli smo vključeni tudi v projekt Erasmus + z naslovom: Pogovarjamo se: gradimo mostove preko komunikacije in sprejemanja, v katerem smo raziskovali vključenost v šolsko življenje učencev s priseljenskim ozadjem v partnerskih šolah na Hrvaškem, v Španiji, na Švedskem in Irskem. Skupina strokovnih delavcev, ki deluje na področju učencev s priseljenskim ozadjem, je izoblikovala idejo in podala pobudo, s katero so se predstavili jeziki, ki jih govorijo učenci naše šole.
Letos smo prvič Evropski dan jezikov obeležili na celi šoli.S praznovanjem, kjer smo na 12 stojnicah predstavili jezikovno pestrost Evrope ter jezike, ki jih govorijo in se jih učijo učenci naše šole, smo pokazali, da nas pestrost pravzaprav bogati. Na vsaki stojnici smo lahko spoznali in se naučili nekaj novega bodisi o jeziku bodisi državi, prehrani ipd.
Odziv učencev, ki so aktivno sodelovali na stojnicah je bil: »Lepa izkušnja a naporna!« Medtem ko so učenci obiskovalci stojnic obisk in ogled pokomentirali kot: »Zanimivo, veliko informacij in prijetno.«
Stojnice so obiskali čisto vsi učenci, od prvega do devetega razreda, spoznali pa so italijanski, albanski, bosanski, makedonski, srbski, hrvaški, ukrajinski, ruski, španski, turški, nemški in angleški jezik, seveda pa ni manjkala niti slovenska stojnica.https://www.ajdovscina.si/arhiv_vseh_objav/2025092613330896/
»To je bila tudi priložnost za medvrstniško druženje, spoznavanje različnih kultur ter posledično tudi povezovanje in sprejemanje,« je med drugim poudarila ravnateljica Osnove šole Danila Lokarja Kristina Angelov Troha. (pridobljeno 29. 9. 20205 s spletne strani: https://www.ajdovscina.si/arhiv_vseh_objav/2025092613330896/ )
Na panoju OPB-ja ob mednarodnem dnevu miru (21. 9.) je zapisana misel: »Ko spoštujemo jezike, spoštujemo ljudi. Ko spoštujemo ljudi, gradimo mir.« Zavedanje slednjega je izrednega pomena v sedanjih razmerah, ko je mir v Evropi na težki preizkušnji.
Pisatelj Danilo Lokar, po njem se naša osnovna šola tudi imenuje, je nekoč zapisal: »Jezik je dom; dom je jezik.« Evropski dan jezikov je njegovo misel potrdil, na šoli jo poskušamo skozi različne dejavnosti in projekte tudi uresničevati.
V tem zanimivem dnevu povezovanja in sodelovanja smo bili priča, da raznolikost združuje in da jeziki niso le orodje sporazumevanja, ampak most do novih prijateljstev in sožitja med nami.
Učence drugošolce smo povprašali o dejavnostih na stojnicah in povedali so:
Meni je bilo všeč, ker sem videl veliko različnih zastav.
Poskusili smo tudi sladice iz različnih držav. Zelo dobro je bilo.
Zanimivo mi je bilo, ko smo šteli v različnih jezikih.
Nekatere besede iz slovenščine so bile podobne, nekatere pa zelo različne od drugih.
Nataša Markič in Mateja Vuga




