In kaj pomeni delovati EKO v šolskem vsakdanu?
Otroci odgovorijo takole: »Pomembno je ločevati odpadke. Tudi po malici ločimo ostanke hrane od plastične embalaže. V kartonsko škatlo odlagamo neuporabni papir, v ustrezne koše pa razgradljive bio odpadke, plastiko in mešane odpadke. Vsi vemo, kam moramo ošiliti barvice ali zavreči uporabljen robček. Skrbimo, da je naša učilnica vedno urejena in čista, prav tako tudi naši predalčki in mize. Varčujemo z vodo, ugašamo luči in odstiramo zavese, odpiramo okna in čistimo atrij za igro. Super je tudi zbiranje odpadne embalaže in papirja za izdelavo novih uporabnih predmetov. Tako si izdelamo lutke iz nogavic in enostavne igrače, družabne igre, glasbila, pomagala za računanje pri matematiki, lepe posodice za pisala, pisane škatlice za spravilo drobnih stvari,.. Še bolj super je zbiranje zamaškov in pokrovčkov za dobrodelno akcijo.«
Seveda to ni vse.
- V učilnici posadimo potaknjence in zanje primerno skrbimo, da nam lepšajo prostor.
- Prebiramo knjige z ekološko vsebino, napišemo svojo pravljico in jo ilustriramo.
- Naučimo se zapeti eko himno. Ob njej izdelamo plakate in letake, ki jih odnesemo domov in jih potisnemo v poštne nabiralnike najbližjih sosedov, da bi tudi oni delovali eko.
- Pripravimo razstavo z izdelki v šolski avli.
- Sodelujemo v vsaj enem izmed projektov mednarodnega programa Ekošole, kjer smo bili z različnimi izdelki tudi opaženi in nagrajeni. Konec avgusta 2022 smo v projektu Odpadkom dajemo novo življenje dobili priznanje za drugo mesto v kategoriji prve triade. Vsak otrok si je ob vodenju učiteljice Suzane iz trakov starih bombažnih majic s pletenjem izdelal svojo kolebnico, gospod hišnik nam je prijazno dodal še lesene ročaje in že se je začelo učenje preskakovanja kolebnice. Skakali smo pred in po pouku, pa med odmori, tekmovali z drugimi in sami s seboj. Kot šola smo tudi v letošnjem šolskem letu dobili priznanje za drugo mesto v prvi triadi – pridobili so ga učenci interesne dejavnosti pod vodenjem učiteljice Elizabete v projektu Eko paket - Kreativno ustvarjanje iz embalaže za mleko in sokove, za izdelek Pot mleka in življenje slovenske krave mlekarice. Oblikovali so pravljico o kravici Burji, vanjo vpletli še nekaj prepoznavnosti Ajdovščine ter iz omenjene embalaže izdelali namizno družabno igro. Če želite več izvedeti o nagrajenih izdelkih, pa pokukajte na spletno stran šole.
Upam, da smo vas prepričali, da je delovati EKO pravzaprav način življenja za lepšo prihodnost.
Klavdija Jerončič



