Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za sobota, 10.12.2016

pretežno jasno
Ponoči bo pretežno jasno, ob morju bo lahko občasno nizka oblačnost, po nižinah v notranjosti bo nastala megla. Najnižje jutranje temperature bodo od -7 do -2, ob morju in v višjih legah od 2 do 7 stopinj.
-4°C | 8°C
nedelja, 11.12.2016
-2°C | 8°C
ponedeljek, 12.12.2016
1°C | 14°C
torek, 13.12.2016
-4°C | 9°C
sreda, 14.12.2016
2°C | 9°C
Opozorila
Petek, 9.12.2016 ob 18h
Dodatnega opozorila ni.
-4°C
8°C
pretežno jasno
Nahajaš se tukaj: Novice Turizem

Moj kraj je turizmu prijazen


TURIZEM, DOGODKI

| |
26.09.2012      7:30
A A

Moj kraj je turizmu prijazen


Rdeča nit letošnjega strokovnega programa Vipavske trgatve je bil turizem. Kakšne so možnosti razvoja v turizmu, kakšne so priložnosti, kako se vidimo v turizmu, kaj lahko vsak sam in kaj lahko kot skupnost doprinesemo k turističnemu razvoju kraja?


Obiskovalci so z zanimanjem polslušali vabljene goste
Obiskovalci so z zanimanjem polslušali vabljene goste
Deli:
Dejstvo je, da je turizem pomembna gospodarska dejavnost, Vipavska dolina pa ima velik potencial za razvoj, na kar kažejo tudi odzivi obiskovalcev,  ki v dolino prihajajo pretežno iz Francije, Avstrije, Nemčije, Belgije, Nizozemske, Italije …

 

V okviru projekta 'Moj kraj je turizmu prijazen' so bili izpeljani trije dogodki. Poleg izobraževalne delavnice z dr. Janezom Bogatajem na temo turističnega spominka in večera z degustacijo na temo vinskega turizma pod vodstvom Melite Lemut Sternad, je bil osrednji dogodek okrogla miza 'Turizem v Vipavi'.

 

Okroglo mizo je vodila Suzana Žvokelj Ferjančič, s svojimi prispevki pa so sodelovali župan Občine Vipava mag. Ivan Princes, mag. Tomi Brezovec, predavatelj na Fakulteti za turistične študije – Turistici, Janko Humar, direktor Lokalne turistične organizacije Sotočje in Regionalne destinacijske organizacije Smaragdna pot, Mara Bratož iz Turističnega društva Podnanos in lokalna turistična vodnica,  Božo Jež, lastnik Turistične kmetije Abram ter Maja Hladnik iz Centra za razvoj podeželja TRG Vipava, vodja Turistično informacijskega centra Vipava.

 

Občina kot lokalna skupnost ustvarja pogoje za razvoj. Župan Princes je predstavil investicije, ki jih je občina Vipava izvedla oz. jih izvaja z namenom odpiranja možnosti turizmu. Ena večjih investicij je ureditev kampa na Turi. Občina je uredila tudi šolo na Erzelju, trenutno obnavlja grad Lanthieri, ureja se pešpot Bela. Skupnost pa mora izrabiti priložnosti, ki se jim ponujajo. Župan je izpostavil tudi dobro delovanje lokalne turistične vodniške službe, ki jo koordinira TRG Vipava in ponovno dobro delovanje gostilne Podskala.

 

Mag. Brezovec iz Turistice je predstavil elemente turistične destinacije in vlogo destinacijskega managementa. Turistična destinacija je tista, ki jo gost razume kot destinacijo. Potrebno je ponuditi tisto, kar turisti želijo. Turist pričakuje, da bo zadovoljil neke svoje motive. Kakšne goste bomo pritegnili z našo ponudbo? Ali so produkti, ki jih ponujamo atraktivni? Navsezadnje, ali vemo, kakšnega turista želimo? Bomo raj za kolesarje, kamping turiste, visokocenovne goste …? Gre za različne tipe gostov in s tem za različne tipe ponudbe. Za nek tržni segment je potrebna celovita ponudba. Pomemben je konsenz, kakšen tip gosta bi radi. Ponudba pa mora biti usklajena s potrebami in željami lokalnega prebivalstva. Kaj želimo, koga želimo? Turisti iščejo predvsem avtentičnost. Ključno je, kako nas turisti dojemajo.

 

Janko Humar je predstavil delovanje Lokalne turistične organizacije Sotočje kot primer dobre prakse. Pomembne aktivnosti LTO Sotočje, ki pokriva občini Tolmin in Kobarid, so aktivnosti TIC - a, urejanje internetnega portala, v okviru katerega deluje tudi rezervacijski sistem. Najbolj pomemben in tudi najbolj viden je TIC. Marketinške dejavnosti destinacije, ki jih vodi LTO so obiski sejmov, borz, delavnic, izdaja publikacij, organizacija študijskih tur (npr. za novinarje …), organizacija dogodkov (Natour 2012). Aktivnosti sofinancirajo ponudniki.  LTO Sotočje sodeluje na regionalnem nivoju v večih sklopih, med drugim v okviru Smaragdne poti (v kateri je tudi Vipavska dolina), kar pripomore k večji prepoznavnosti in racionalizaciji delovanja. V zadnjih desetih letih so na območju LTO Sotočje podvojili namestitve, potrojili nočitve in s  tem podaljšali bivanje gostov na destinaciji.

Turizem je razvojna priložnost, ker je odporen na krizo, na mednarodnem trgu so zanj ugodne razmere. Zato pa so potrebna jasna in dolgoročna zaveza v lokalnem razvojnem programu in  osnovni pogled na  turizem kot gospodarsko dejavnost. Za izvajanje le - tega so potrebna sredstva in usposobljena ekipa.

 

Maja Hladnik iz Turistično informacijskega centra Vipava je predstavila turistično dogajanje v Občini Vipava v zadnjih petih letih. Vipavska dolina je zanimiva za obisk domačih in tujih gostov. Domači so predvsem enodnevni obiskovalci, ki pridejo v Vipavsko dolino posamično ali v organizirani skupini. Največ tujih gostov prihaja iz Francije, sledijo jim Nemci, Italijani in Avstrijci. Na petem mestu so gostje iz ZDA. Obiskovalci Vipavske doline v veliki meri povprašujejo po vinu in kulinariki, naravnih in kulturnih znamenitostih, možnostih nastanitve, športu in rekreaciji ter po prireditvah z vsebino, značilno za naše kraje.

Zaključek sogovornice je bil odgovor na vprašanje, »Kako naprej«? V turistično informacijskem centru Vipava verjamemo, da bo Vipavska dolina postala še prepoznavnejša turistična destinacija, če se bomo udeleževali sejemskih nastopov in različnih promocijskih aktivnostih doma in v tujini, poleg vina ponudili tudi ostale darove narave (češnje, marelice, ...), motivirali ponudnike in krepili samozavest (verjamem v kakovost mojih storitev, izdelkov). Dobro je, da se ponudniki poslužujejo strokovnih mnenj (kakšno zgibanko pripravim, spletno stran ...). Poleg tega je potrebno ponuditi nove turistične programe, (namenjene družinam, mladim, športnikom ...), vlagati v prireditveni turizem, uporabiti še neizkoriščene vire za razvoj turizma (rečni turizem – reka Vipava). Pomembno je določiti kratkoročne in dolgoročne cilje ter vire za dosego ciljev.  Nenazadnje se je potrebno zavedati, da je vsak občan del turističnega mozaika.

 

Mara Bratož iz TD Podnanos, ki je letos junija v sodelovanju s KS Podnanos organiziralo odmevne dogodke 'Tistega lepega dne' je predstavila izkušnjo, kako jim je uspelo pripraviti prireditev, ko si je gledališko igro ogledalo 2. 400 ljudi, film pa 800 ljudi.  Pomembno je, da je prireditev zastavljena tako, da jo domačini sprejmejo, zato pa je potreben individualen pristop do vsakega krajana.  Za turizem je pomembno in potrebno združevanje ponudnikov, da vsak nekaj prispeva in se s skupnimi močmi nekaj naredi. Pomembno je tudi, da se s turizmom ne spreminja ne kraj in ne ljudje.

 

Božo Jež je predstavil neizkoriščen potencial planote Nanos. Potencial so ljudje in njihove zgodbe. V porastu je povpraševanje po jahalnem turizmu. Zanimiv bi bil prikaz transporta ledu iz trškega ledenika … Ljudje hodijo na Nanos zaradi sproščanja – pohodništva, kolesarjenja … Na  Nanosu je bila včasih zanimiva tudi šagra pri sv. Hieronimu, ki se je je udeležilo 3000 do 4000 ljudi.

 

Kakšno destinacijo bomo izbrali, je bilo vprašanje ob koncu. Kaj in koga želimo. Ljudje morajo začutiti turizem in s pomočjo izobraževanj in dogodkov priti do zavedanja, da se od turizma lahko tudi nekaj ima, da turizem je gospodarska dejavnost.

 

Strokovni večeri v okviru Vipavske trgatve so potekali v sklopu projekta 'Moj kraj je turizmu prijazen', ki je preko LAS Zgornje Vipavske doline in Komenskega Krasa sofinanciran s sredstvi Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (os LEADER). Namen projekta  je motiviranje lokalnega prebivalstva k vključevanju v turistične dejavnosti.  Poleg okrogle mize je v sredo potekala izobraževalna delavnica z dr. Janezom Bogatajem na temo turističnega spominka.

Glede na to, da obiskovalci Vipavske doline v veliki meri povprašujejo po vinu, možnosti degustacij, nakupu vina ter kulinariki, smo na sobotni večer z degustacijo vin povabili Melito Lemut Sternad iz Visoke šole za vinogradništvo in vinarstvo. Večer je potekal v duhu vinskega turizma 'Kaj zanima gosta ob vinu o vinu'?

 

Vse delavnice so pritegnile številne poslušalce, ki vidijo priložnosti v turistični dejavnosti.

Izobraževalne delavnice na temo turizma v sklopu projekta 'Moj kraj je turizmu prijazen' se bodo nadaljevale v zimskem času. Takrat bo razpisan tudi natečaj za turistični spominek Občine Vipava.

 

Avtorici: Urška Grmek in Maja Hladnik,  TRG Vipava





0 (Bodi prvi!)
Oceni članek
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Vipava!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!


Latnik
Številka: 180
Izšla: 28.10.2016
Poglej Pdf
Prelistaj E-izdajo

Bodite prvi pri oddaji mnenja.