Otroški parlamenti so programi vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo. Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v vseh šolah po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu. Projekt se izvaja že od leta1990 inpomeni eno od izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih po demokratičnem postopku izberejo sami. V programu sodelujejo ob podpori mentorjev in prostovoljcev učenci in dijaki iz večine slovenskih šol. Organizator nacionalnega programa otroškega parlamenta je Zveza prijateljev mladine Slovenije.
Nastal je na pobudo učencev z namenom, da bi lahko javno spregovorili, predstavili svoja mnenje, ideje, dileme o vprašanjih, ki so pomembna v obdobju odraščanja v okolju, kjer živijo, se šolajo ali preživljajo prosti čas. Deluje v obliki zasedanj, ki potekajo v osnovnih šolah v razrednih skupnostih in na šolskem parlamentu. V vsaki šoli učenci izberejo delegacijo za občinski otroški parlament. Na občinskem otroškem parlamentu pa zberejo delegacijo za regijski otroški parlament, kjer predstavniki zastopajo interese vrstnikov na državnem otroškem parlamentu, ki poteka v dvorani Državnega zbora v Sloveniji.
Na letošnjem 25. občinskem otroškem parlamentu, ki je zasedal v sejni sobi Občine Ravne na Koroškem, so mladi razpravljali na temo Izobraževanje in poklicna orientacija.
Organizatorka letošnja občinskega parlamenta je bila Osnovna šola Prežihovega Voranca Ravne na Koroškem, sodelovale pa so vse tri ravenske osnovne šole, saj so se jim pridružili še učenke in učenci iz
OŠ Juričevega Drejčka in OŠ Koroški jeklarji.
Za temo letošnje debate so mladi parlamentarci izbrali Izobraževanje in poklicna orientacija. Preden so mladi začeli debatirati, smo prisluhnili kratkemu kulturnem programu, ki so ga pripravile učenke in učenci
OŠ Prežihovega Voranca.
Kasneje je delovno predsedstvo pričelo z uradnim zasedanjem in pozvalo predstavnike šol, da predstavijo svoje poglede na letošnjo temo Izobraževanje in poklicna orientacija. Prisluhnili smo, kako so se s temo izobraževanja in poklicne orientacije spoprijeli na vseh treh osnovnih šolah in bili priča zelo zanimivi debati in številnim različnim predstavitvam in ugotovitvam.
K besedi je delovno predsedstvo povabilo tudi občinstvo in kot prvi je spregovoril župan Občine Ravne na Koroškem dr. Tomaž Rožen, ki je mladim razpravljavcem naprej zaželel dobrodošlico v mestni hiši ter jim povedal kar nekaj spodbudnih in pohvalnih besed, jim čestital ob odlično izvedenem parlamentu in jih pozval, naj še naprej ostajajo tako delovni in marljivi, saj je veliko odvisno predvsem od delovnih navad.
Mladi razpravljavci so na današnji razpravi podali številne dokaj zanimive ugotovitve. Med drugim so ugotovili, da »brez izobrazbe in brez znanja praktičnih spretnosti ne moremo skrbeti sami zase in smo odvisni od drugih. Z izobrazbo pa lahko uresničimo, kar želimo, drugače nimamo izbire v življenju. Več znanja pomeni tudi več možnosti za napredovanje. Z več znanja in višjo izobrazbo bodo lahko tudi naša pričakovanja v karieri večja. Prav zato je izbira šole ali poklica pomembna odločitev za vsakega posameznika. Pomembno je, da o tem dobro premislimo in si vzamemo dovolj časa za to, da si izberemo šolo in poklic, ki ga bomo z veseljem opravljali do konca življenja.«
In kot so povedali že v uvodu: »Vsakdo ima pravico do izobraževanja in dostopa do poklica in nadaljnjega usposabljanja.« So pa zanimive tudi njihove misli, kako nekateri ne bodo mogli izbirati šolanja med številnimi srednjimi šolami, saj je vpis nanje odvisen od učnega uspeha, delovnih navad ... Veliko lažje in ceneje pa je tudi ostati v domačem kraju, ker so stroški manjši. Nekateri bodo morali zaprositi za štipendije. Tudi takšna so bila njihova razmišljanja o današnji temi o poklicni orientaciji in izobraževanju, zaključili pa so z besedami: »Verjamemo, da nam bo s skupnimi močmi uspelo ustvariti prihodnost, ki bo polna priložnosti tudi za nas mlade ljudi. Vsem še enkrat hvala in se vidimo naslednje leto.«