Logo MojaObčina.si
DANES
21°C
10°C
JUTRI
21°C
12°C
Oceni objavo

Tudi mladi ustvarjajo doživetja v turizmu

Turistična zveza Slovenije (TZS) je v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo pripravila že 31. festival Turizmu pomaga lastna glava. Včeraj je bila v mariborskem Mercator centru Tabor sklepna turistična tržnica, na kateri so se predstavili najboljši udeleženci festivala. Vsako leto osnovnošolci pripravijo turistične naloge, v katerih razvijajo turistične ideje in proizvode; nemalo se jih na koncu tudi uresniči. Tema letošnjega festivala je bila Potujem, torej sem.
Festival je v tridesetih letih spodbudil neizmerno količino idej za preživljanje prostega časa v manjših ali večjih slovenskih krajih, v znanih ali skorajda neznanih kotičkih Slovenije. Na festivalu so še zlasti dobrodošli tisti mladi, ki nenehno iščejo kaj novega, drugačnega; nekaj, česar še nismo videli in doživeli, je pa tako zanimivo, da bi turista zagotovo pritegnilo. 


Pri čemer ni govor le o idejah, saj mladi pripravijo naloge z načrtom za pripravo in izvedbo sejemske predstavitve turistične prireditve, pohoda, spominka, vodnika … Sodelovanje na festivalu sicer vključuje izdelavo turistične naloge in predstavitev na turistični tržnici.

TZS si prizadeva, da bi k sodelovanju privabila čim več mladih in jim ponudila izziv, kako razvijati turistično ponudbo v domačem kraju. Na razpis za letošnji festival se je prijavilo kar sto osnovnih šol, vsaka s svojo edinstveno idejo, na podlagi katere so učenci razvili turistični proizvod na določenem območju.

Na sklepo, je prisotne nagovoril predsednik TZS Peter Misja in poudaril,  da so zamisli mladih in njihove predstavitve izvrstne. Na prireditvi je svoje turistične ideje predstavilo 35 najboljših ekip ob pomoči moderatorja Tiborja Baieja. Vsak nastop je bil nekaj posebnega, morebitni bodoči turistični delavci pa so slikovito sporočali obiskovalcem vse tisto, kar bi jih utegnilo zanimati, če bi se podali po zanimivih poteh Slovenije in uživali v sprehodih, kolesarjenju, kulinariki in številnih drugih dejavnostih.

 

Takšne predstavitve so za mlade velik izziv, saj morajo svoje ideje predstaviti tako, kot da bi bili na pravem turističnem sejmu. Pogosto je slišati, da pri tem prekašajo poklicne turistične delavce, saj so pri delu izjemno zavzeti in ustvarjalni. Na TZS so prepričani, da je takšno udejstvovanje nemalokrat povod za nadaljnje delo v turizmu. Festival Turizmu pomaga lastna glava je tako tudi kalilnica prihodnjih turističnih delavcev.

Strokovna komisija je na sklepni tržnici izbrala 16 najboljših stojnic, ki so jih pripravili učenci OŠ Bovec, OŠ Lucija, OŠ Antona Aškerca Rimske Toplice, OŠ Črni vrh, OŠ Ljudski vrt Ptuj, OŠ Sv. Ana, OŠ Miška Kranjca Velika Polana, OŠ Ludvika Pliberška Maribor, OŠ Šentjanž pri Dravogradu, OŠ Simona Gregorčiča Kobarid - Podružnična šola Breginj, OŠ Podbočje, OŠ Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica, OŠ Puconci, OŠ Podčetrtek, OŠ Fokovci in OŠ Col.

"Mi se ne damo, uspešnost smo zopet potrdili na včerajšnji zaključni tržnici TPLG v Mariboru. Med 35 najboljšimi ekipami iz cele Slovenije smo se uvrstili med 16 najboljših med najboljšimi in dobili praktično nagrado" so nam danes sporočile mentorice učencev OŠ Kobarid - Podružnične šole Breginj. 

Poleg tega so bili nagrajeni posamezniki za najboljšega promotorja in promotorko na stojnici in šole za najvztrajnejšo promotorsko ekipo na tržnici, najboljši nastop, najizvirnejše povabilo, najboljšo kostumografijo, najizvirnejšo postavitev stojnice, najboljšo animacijo na stojnici, najizvirnejše promocijsko gradivo, najizvirnejše zeleno doživetje, najboljši spominek, za prilagojen program ljudem s posebnimi potrebami, najbolj zabavno dogajanje na poti in najboljše ekipno delo.

Vsi udeleženci sklepne prireditve festivala so prejeli praktične nagrade, najboljše ekipe pa bodo sponzorji projekta popeljali na turistične izlete po Sloveniji. Na TZS upajo, da se bodo letošnje projektne ideje uresničile v čim večjem številu in da jih ne bodo pospravili v predale, saj lahko popestrijo že obstoječo turistično ponudbo občin. Le prisluhniti jim je treba.

Generalni sponzor projekta Mercator, d. d. je že deseto leto zapored odprl vrata svojih večjih nakupovalnih centrov in mladim osnovnošolcem omogočil, da so marca in aprila na osmih tržnicah predstavili svoje delo staršem, lokalnemu okolju, gospodarstvu in preostalim obiskovalcem centrov.

Čestitke vsem učencem in mentorjem!

 

 

Oglejte si tudi