Logo MojaObčina.si
DANES
26°C
9°C
JUTRI
26°C
11°C
Oceni objavo

Slovenski knjižnično-muzejski Mega kviz na OŠ Dobravlje

Na Osnovni šoli Dobravlje že vrsto let rešujemo knjižni kviz. V njem vidimo priložnost za spodbujanje učencev k odkrivanju novih znanj, vedenj, prepoznavanju znamenitih osebnosti, zgodovine, Slovenije, branja, iskanja informacij in navajanja virov.
Kviz je v preteklosti že večkrat spremenil obliko in metodo reševanja. Vedno pa je bil pripravljen tako, da smo na šolah učence morali najprej motivirati, nato poiskati kolegice in kolege, ki so bili pripravljeni sodelovati, izvesti pedagoške ure v obliki medpredmetnih povezav, predstaviti to obliko dela v zbornici, ter poskrbeti za pole za reševanje in liste z gesli, ki so bili ob zaključku oddani v Lavričevo knjižnico.

Vsekakor smo šolski knjižničarji tisti, ki smo običajno mentorji reševanja Mega kviza na šolah in hkrati tisti, ki poženemo kolo reševanja.

Letošnji Mega kviz je bil v celoti zgodovinski: Rimljani na naših tleh. S kolegico Branko Zaletel Marušič, ki poučuje zgodovino, sva skupaj oblikovali načrt dela. Odločili sva se, da bomo Mega kviz reševali v dveh oddelkih 7. razreda in treh oddelkih 8. razreda. Izvajali sva ure medpredmetne povezave knjižnično informacijskih znanj in zgodovine. Učenci, ki so se sami javili, so pripravili kratko predstavitev sklopa v obliki govornega nastopa, ki je bil podprt s projekcijo. Nato smo sklop reševali skupaj, vsako vprašanje razložili, se o njem pogovarjali in skupaj poiskali rešitev. Viri za predstavitev so morali biti navedeni. Zaželeni so bili knjižni viri. Ob zaključku vsake šolske ure smo na posebni list za gesla napisali delno geslo in tako smo se postopoma bližali končnemu Mega geslu. Ob reševanju kviza so učenci utrjevali snov iz zgodovine in hkrati smo skupaj odkrili še vrsto zanimivih zgodovinskih podrobnosti.

Za obisk kulturnih ustanov smo poskrbeli na šoli. Učenci 7. razreda so jih letos obiskali kar pet. Učenci 8. razreda pa tri oziroma štiri.

Reševanje Mega kviza je potekalo od jeseni do spomladi. Aprila smo zbrali vse rešitve in jih posredovali Lavričevi knjižnici. Na zaključni prireditvi je z rešenim Mega kvizom tako sodelovalo veliko število učencev. Še bolj kot to pa je pomembno dejstvo, da smo se z organiziranim delom, sodelovanjem in predstavitvami veliko naučili.

Učenci 7. razreda so rešili pet sklopov in dobili pet žigov kulturnih ustanov. Izžrebani so bili za izlet v neznano. Z gospo Martino Zalar, ki je bila koordinatorka Mega kviza v Lavričevi knjižnici, smo se udeležili arheološke delavnice v prostorih (parku) Goriškega muzeja. Učenci so uživali v delavnicah izkopavanja in lepljenja razbitega posodja. Na zaključni prireditvi so naši učenci poleg izleta v neznano prejeli tudi knjižne nagrade in knjižna kazala. To pa je tudi priložnost, da se srečamo mentorji in učenci vseh šol naše občine, ki so sodelovali v reševanju Mega kviza. Letošnja gostja je predstavila delo arheologa. Nagrade pa so se lepo porazdelile med vse šole, učence in mentorje.

Reševanje knjižnično-muzejskega Mega kviza na naši šoli spodbujamo in organiziramo tako, da je za učence to oblika pouka, ki motivira za branje, učenje in  pridobivanje znanj na drugačen, učencem zanimiv način.

Irma Krečič Slejko

Oglejte si tudi