V ajdovskem Fructalu so svojemu širokemu naboru pijač dodali še vodko. Po svetu priljubljeni in uveljavljeni alkoholni pijači pa so dodali še ščepec slovenskega. Žitnemu destilatu so namreč dodali 'šepet slovenske ajde in vodo izpod slovenskih Alp', kot so novost pospremili na predstavitvi v Ljubljani.
Toda vodka naj bi svoj osvajalski pohod začela čez lužo, konec aprila v New Yorku. Pod blagovno znamko Slovenia vodka jo bo tržilo ameriško zasebno podjetje Good Voda, s Slovencem Emilom Gasparijem kot izvršnim direktorjem. Ideja o vodki s 'šepetom' ajde pa se je porodila znanemu slovenskemu etnologu Janezu Bogataju, da bo 'ajdovo' vodko polnilo ajdovsko podjetje je bilo po tem tudi nekako logično, saj so v Fructalu tudi ameriški podjetniki prepoznali pravega partnerja. V Fructalu so nato vodko tudi razvili, k slovenski identiteti vodke Slovenia pa sta pripomogla še Steklarna Hrastnik s posebno steklenico in sežanski Feroplast, ki je oblikoval pokrovček steklenice.
V družbi Good Voda so prepričani, da bo vodka Slovenia tržna uspešnica, tudi zato, ker so k promociji pritegnili prepoznavna imena iz šovbiznisa, kot so komik Bill Murray, plesalec Mihail Miša Barišnikov ali vrhunski kuhar Peter X. Kelly.
Kdaj bo ajdov(sk)o vodko moč pokušati tudi v Ajdovščini, še ni znano. Menda daje ajda pijači posebno mehkobo …
rl