Vsi, ki smo kakorkoli povezani s pomembnim življenjskim obdobjem; starši doma, stari starši,
učiteljice v šoli, skrbimo, da je kakovostno vzgojno-izobraževalno delo naša skupna naloga.
Na naši Prvi osnovni šoli Slovenj Gradec se trudimo, da ustvarjamo partnerski odnos vseh nas, ki sodelujemo z otroki, ki vstopajo v prvi razred. Le-ta temelji na razumevanju, poznavanju drug drugega in skupnem dialogu vseh sodelujočih, posebej učiteljev in staršev.
Prvi korak je tudi takrat,
ko vidiš, da so stvari drugačne,
kot si mislil ti.
Pedagoški trikotnik pri nas živi in ob enakovredni porazdelitvi odgovornosti smo zavezani vsi; učitelji v šoli na predmetno strokovnem področju učenja in starši na družinskem področju življenja in dela. Le skupaj bomo lahko zadostili naraščajočemu trendu, da v šolskem procesu sooblikujemo fleksibilnega, samozavestnega, samostojnega in odgovornega mladega človeka.
Otroški svet v predšolskem obdobju je majhen, omenjen z domačim in znanim. Vrtec predstavlja zanje prvo prelomnico med družino in začetkom institucionalne vzgoje.
Prvi korak je najtežji
in se kar naprej ponavlja.
Vedno je kakšna prepreka,
ki te neprestano ustavlja.
Začetek formalnega izobraževanja, torej devetletna osnovna šola, je pri nas kljub veliki vključenosti otrok v programe predšolske vzgoje (med 75% in 85%, odvisno od okolja) ognjeni krst za vso družino. Za otroke predstavlja korak v širjenje obzorij, usmerjenost k napredku in samostojno preizkušanje na vrstniškem parketu medosebnih odnosov. Za starše pa prehod v šolo predstavlja naraven proces prvega rahljanja odvisnostnih vezi med njimi in otroci.
V enem samem dnevu otroci zamenjajo znano z neznanim, predvidljivo z nepredvidljivim, domače s tujim, vzgojiteljice (»druge mame«) z učiteljicami.
Različne dejavnosti, ki se v letošnjem šolskem letu odvijajo na naši Prvi osnovni šoli, potekajo preko celega šolskega leta in so čudovita odskočna deska za prve septembrske dni, ko bodo otroci zakorakali čez šolski prag. Vsebine so pripravljene skrbno in s ciljem, da šola ni samo učni predmet, didaktična sredstva, različne tehnike poučevanja in memoriranje znanja, temveč, da je šola resnično življenje otrok in odraslih; vitalen, živ organizem, ki je izrednega pomena za občutek lastne vrednosti otrok v najbolj občutljivih letih življenja.
Želimo, da bi otroci na prehodu iz vrtca v osnovno šolo imeli dober občutek, da bi se veselili novega obdobja, izredno pomembnega obdobja v njihovem življenju
.
Vsako leto znova, ko se srečujemo odrasli, vzgojitelji, učitelji in starši, v želji, da najdemo pot do otrok, ki pričenjajo svoje formalno izobraževanje, me spreleti misel, ki sem jo zasledila v Pavitrovi knjigi (2002): "Mi nočemo bleščečih učencev, mi hočemo duše, ki živijo." (str. 186).
Nasvidenje v mesecu februarju 2014, ko se bomo srečali ob vpisu vašega otroka, na naši Prvi osnovni šoli v Slovenj Gradcu.
Narediš prvi korak in že vidiš,
da je naslednji spet prvi,
kot da si celo življenje
na nekakšni cirkuški vrvi.
(Vinko Möderndorfer)
Veronika Gosak Krebs
Šolska svetovalna služba
Prva osnovna šola Slovenj Gradec