Ljubljana

DANES
22°C
12°C
JUTRI
23°C
9°C
Oceni objavo

Z elektriko v nogah

Linearni čas, ki ga v zahodni kulturi živimo, zdaj že lahko brez strahu rečemo “nekulturi”, nam narekuje ritem ožanja zavesti. Ko sedemo v avto, se ta še zoža. Takrat pogosto zaživimo v nekakšnem nevrotičnem stanju, ko postanemo nevarni sebi in drugim. Mobilnost v avtomobilnem kokonu vozniku daje občutek zavarovanosti pred zunanjim svetom, ki ga nemalokrat celo sovraži, če ne to, pa vsaj spravlja v stisko. V avtu je tako na “varnem”, kar v njem sproža prikrite, težko obvladljive namere; sedaj boste pa videli Hudiča. In na žalost ga pogosto tudi res.
Bolj pogoste pa so seveda blažje oblike pozabe, kdo smo in kaj smemo. Kot denimo tale primer. Odlična dama, do konca urejena, primerno odišavljena, v nesramno prestižnem avtomobilu, čaka pred rdečim semaforjem. Na hitro ureja vso pozabljeno toaleto, popravi razmazan make up, s sredincem obriše čez rob potegnjeno šminko, z nohtom med zobmi odstrani pozabljene ostanke zajtrka, otrpne, in obvisi pred vzvratnim ogledalom. Skoraj tantrično naslado ob zeleni luči prekine šele celoten orkester trobljenja avtomobilov za njo.
Vsega tega dama na kolesu ne bi mogla početi, na električnem še toliko manj. Zahteva namreč obe roki in precejšnjo zbranost, še bolj pa nekakšno pozabo tegob življenja. V času vožnje zagotovo. To pa že pomeni nekakšen psihični reset, ki v teh časih kar nekaj šteje. In nenazadnje, na električnem kolesu pravzaprav še nismo opazili, da bi voznik, tako kot njegovi “kolegi” v avtu, z dvignjenim sredincem sporočal udeležencem v prometu kako jih ljubi.
Električno kolo, po mnenju nekega voznika, tako kot alkohol, zahteva celega človeka. In sedaj k času, s katerim smo začeli ta zapis. Po raziskavah prometnih strokovnjakov gre za element, ki pri odločitvah posameznikov, s čim se bodo prevažali, igra odločilno vlogo. Krajši ko je čas, lažja je odločitev za vrsto prevoza. Najpogosteje je to seveda avto, čeravno gre pogosto za nesmiselno, neodgovorno, neekonomično, neekološko, škodljivo, nevarno ravnanje. “Skok” do trgovine, na kavo, k zdravniku, ko je vse skorajda čez cesto, govori, ne toliko o “ekonomiji” našega časa, temveč bolj o naši izgubljenosti v času.
Razlogov za nakup električnega kolesa je seveda cela vrsta in morda za konec še tehnični drobec. Od vžiga avtomobila do segretja motorja na delovno temperaturo je potrebnih približno deset kilometrov. Torej precej več, kot je razdalja do naših hitrih “skokov”. Takšno trpinčenje motorja se slej ko prej pozna tudi na osebnem računu, slovenskem svetišču vseh smislov obstoja.
Torej, še en razlog za takšno e-kolo, z vetrom v laseh, če teh ni, pa okoli ušes. Sicer pa kolesarskih čelad, seveda.
Kolesarski svet, da nam bo lažje na svet živet.


Doživite lepote Slovenije na kolesu.
Bodite del Kolesarskega Sveta.


Vodeni kolesarski izleti in kolesarska spletna trgovina.

Oglejte si tudi