Logo MojaObčina.si
JUTRI
23°C
10°C
ČET.
26°C
11°C
Oceni objavo

Popestrili smo pouk na OŠ Kanal

OŠ Kanal je uspela s prijavo na program Popestrimo šolo. Že celo šolsko leto potekajo raznolike dejavnosti, usmerjene v ohranjanje planeta Zemlja in odnos do narave in ljudi.

OŠ Kanal ima poleg osnovnih vrsto dejavnosti, ki sodijo v razširjeni program šole. Zlasti želimo sodelovati v programih, ki nas vpenjajo v širšo ali ožjo lokalno skupnost. V preteklosti smo že bili izbrani kot izvajalci ali pa kot partnerji v programih – Comenius, Vodni viri, Spodbujanje kulturnega kapitala ...

Javni sklad RS za razvoj kadrov že tretje leto zapored razpisuje program Popestrimo šolo. OŠ Kanal se je na razpis prijavila že prvo leto. Žal je bil razpis objavljen šele spomladi in časa za izvedbo dejavnosti je bilo takrat malo. Tako smo bili v hudi časovni stiski, saj smo prijavili širok program. K sreči smo imeli veliko počitniških aktivnosti, ki pa, žal, niso bile prav nič množično obiskane. Toda že prvo leto smo se veliko naučili. Izkušnje so nam prišle prav ob prijavi v novembru 2014. Naša vloga je bila ocenjena z visokim številom točk in prejeli smo pozitiven odgovor. Tega smo bili zelo veseli. Zanesljivo je k uspešnosti naše vloge prispevalo tudi načrtovano sodelovanje s partnersko šolo Tolmin.

 

Pri izvajanju zelo raznolikih dejavnosti kot mentorici sodelujeta strokovni delavki na OŠ Kanal učiteljica angleščine Tanja Zalar in psihologinja Anja Cussini. Naslov naših dejavnosti je Naš planet Zemlja – ohranimo vrednote narave in človeka ter premagujmo ovire v nas in med nami. Pri učencih želimo razvijati odnos do narave in do ljudi, ki so ob nas. Tako že celo šolsko leto potekajo zelo raznolike dejavnosti, ki se navezujejo na mednarodni dan s področja naravoslovja v tistem mesecu. Tako je 2. 2. mednarodni dan mokrišč, 3. 3. dan varčevanja z energijo, 22. 4. dan Zemlje … Temeljni cilj je, da so učenci aktivni, dejavnosti morajo biti inovativne in pestre. Čeprav vse aktivnosti potekajo po pouku in ob sobotah, je udeležba, zlasti mlajših učencev, zelo velika. Sredi februarja smo že dosegli polovico števila načrtovanih udeležencev. Ravnateljica OŠ Kanal Milka Zimic je ob začetku izvajanja projekta razmišljala:“ Sama sicer ne maram termina »projekt«. Projekt ima namreč svoj načrt, začetek in zaključek izvedbe. Vrednote, ki jih z našim delom obujamo, vzpostavljamo in gojimo, pa SO in MORAJO BITI trajne! Kako to doseči? Upam, da bo naš program vsaj kamenček; delček; svetla lučka … na poti k trajnosti.“

V maju praznujemo svetovni dan družine, zato načrtujemo vikend družabnih iger, namenjen družinam, ki bodo iz lego kock gradile naselje. Tudi v juniju in juliju se nam lahko pridružite. Veseli bomo čisto vseh.

In kaj vse smo že počeli? Da so dejavnosti resnično pestre, vam povedo utrinki, ki so jih zapisali mladi nadobudneži.

 

Januarja smo se povzpeli na Mengore.

Z učiteljico Tanjo Zalar smo v soboto šli na pohod na Mengore, kjer stoji cerkvica. Pot je bila naporna. Na vrhu Mengor sem se usedla na klopco, s katere je bil najlepši razgled po dolini. Po malici smo odšli na Most na Soči, kjer smo si v muzeju ogledali, kako so bili opremljeni vojaki.

Zelo mi je bilo všeč. Upam, da bom še kdaj šla na Mengore.

Marija Kralj, 5. b

 

Hodili smo po gozdu, kjer smo videli kaverno, v kateri so se med vojno skrivali vojaki. Jaz sem šel v eno manjšo jamo. Bilo je zelo temno, zato sem si svetil z baterijo. V jami je bilo samo kamenje. Počutil sem se neprijetno, kot da bi me opazoval mrtev vojak.

Na koncu naše poti smo šli še v muzej 1. svetovne vojne. Tam sem videl čelade, puške, nože, naboje, medalje in ostanke bomb. Bilo je zanimivo.

Jaka Jug, 5. b

 

V januarju smo imeli tudi naravoslovni popoldan.



 

Opazovali smo taljenje ledu v vodi, drsenje čevljev po deski. S pomočjo knjig smo naredili klanec in nanj prislonili desko. Po njem smo spuščali čevlje.Izvedela sem, kateri čevelj hitreje drsi. Ta poskus mi je bil najbolj všeč.

Najbolj mi je bilo všeč, ko smo naredili ledeni obesek. Rabili smo ledeno kocko, sol, krožnik in vrvico. Na led smo posuli sol in čez položili vrvico. Le-ta se je obdržala na ledu. Tako smo naredili ledeni obesek.

Naredili smo tudi stolp iz ledenih kock. Ledeno kocko smo posolili in nanjo položili novo ledeno kocko, pa sol, pa spet ledeno kocko… Ledene kocke so se sprijele in nastal je ledeni stolp.

 » Navdušeni naravoslovci«





Februarja smo spoznavali različne bolj in manj poznane poklice, med drugimi je učence zanimalo delo kamnoseka in vizažista.

Kamnosek Slavko Brezavšček je bil naš mentor. Pokazal nam je orodja in pripomočke, ki jih  uporablja pri svojem delu, in sicer razne vrste kladiv, brusilko, dleto, tolkač, diamantni papir za brušenje in  vrsto kamna ter nam povedal,  za kaj ga uporablja. Kamnosek pri delu nosi zaščitno masko, rokavice, očala in zaščitno obleko. Vse to ga pri delu varuje pred prašnimi delci in udarci.

Kamen režejo z zajlo (jeklena vrv). Najprej zvrtajo luknje, v nje dajo zajle, ki se vrtijo in pri tem režejo kamen. Izrezane kose naložijo na kamione, ki jih odpeljejo.

Poskusil sem delati s »teloritko« ( brusilko). Brusil sem kamen, da je postal gladek. Bilo je težko.

Učenci, ki so pokazali zanimanje za ta poklic: Luka Stubičar, Andraž Hvalica, Kristjan Laščak, Miha Pogačnik, Jaka Velušček, Matija Koren, Janez Lemut, Rok Leban, Peter Pirih



Bila sem na delavnici za vizažista. Naša mentorica je bila Katja, ki se tudi sama ukvarja z ličenjem. Najprej nam je predstavila osnove ličenja. Za tem smo na papir skicirali „make up“, nato pa smo ličile druga drugo. Bilo je zabavno in zanimivo.

Eva Trampuš, 8. a



Marca 2015 smo bili kemiki v Salonitu.

V soboto smo se učenci udeležili delavnice kemik – laborant. S kombijem smo se odpeljali v Salonit Anhovo, kjer so nas vljudno sprejeli.  Pospremili so nas v sobo, kjer so nas opremili s haljami,  rokavicami in zaščitnimi očali. Dobili smo tudi delovne liste in pisala. Razdelili smo se v dve skupini. Naša skupina se je najprej seznanila  s praktičnim delom. Vodička nam je pokazala pripomočke v laboratoriju ter pokazala postopek dokazovanja apna v klinkerju. Del postopka smo izvedli tudi sami. Za dobro opravljeno delo smo bili pohvaljeni. Sledil je še teoretični del. Sprehodili smo se po laboratorijski stavbi, kjer so nam sproti predstavili postopke pridobivanja cementa ter testiranje vzorcev klinkerja. Na koncu smo si z varne razdalje ogledali še peč in ostale faktorje, pomembne za proizvodnjo cementa.

Dan se mi je vtisnil v spomin, saj sem veliko novega izvedel in pridobil tudi nekaj izkušenj.

Matej Gorjup, 8.a



Učili smo se različne jezike

V torek je na šoli potekala jezikovna delavnica. Tema delavnice je bil znakovni jezik. Obiskala nas je učiteljica znakovnega jezika Simona Drev.

Pokazala nam je abecedo, ki smo se jo tudi naučili, nato pa posneli filmček, kjer smo v znakovnem jeziku povedali zgodbo o žabjem kralju. Na koncu smo igrali igro Activity, in sicer  fantje proti puncam. Zmagali smo fantje. Tako smo dan lepo zaključili.

Aleks Humar, 9. b



 8. 3. smo imeli delavnici turškega in ruskega jezika.

Turško delavnico sta vodila Kenan in Kenan, dobra prijatelja z enakim imenom. Eden izmed njiju živi v Sloveniji in zna slovensko, drugi pa je govoril turško. Spoznali smo nekaj turških besed, ki se zelo razlikujejo od slovenščine. Pogovarjali smo se v angleščini. Potem smo skuhali sütlac. Medtem ko smo jedli, smo si ogledali še krajši posnetek o Istanbulu.

Udeleženci – učenci 7. razreda

 

V maju smo bili fotografi v kar šestih krajih občine.

Fotografski popoldan se je izvajal 14. maja, 2015. Izbirala sem med šestimi kraji. Izbrala sem si Lig z okolico. S fotografiranjem smo pričeli v Britofu, kjer stanuje tudi naša mentorica Urška Humar Bajt. Tam smo fotografirali vasico ter cerkev, nato pa smo se odpeljali naprej in fotografirali še Lig. Ustavili  smo se tudi pri cerkvi  Marijino Celje, v vasi Bajti in nad Kostanjevico. Nato smo se odpeljali proti Kanalu. V šoli smo v računalniški učilnici slike prenesli na šolske računalnike. Slike smo si z zanimanjem ogledali. Zahvalili smo se mentorici in se odpravili domov. To je bil zame še en nepozaben dan. Naučila sem se, kaj pomeni zlati rez ter spoznala skrite kotičke Liškega.

Tadeja Brezavšček, 6. a

Četrtkovo popoldne smo preživeli v družbi mentorice Polone Lipičar in učiteljice Lorene Zelinšček. S fotografiranjem smo začeli v Levpi pri cerkvi. Najprej nam je mentorica predstavila osnove tehnike fotografiranja. Začeli smo s samostojnim raziskovanjem pokrajine. Po zaključenem obhodu po Levpi smo se odpravili na Sukavec, kjer smo lahko od daleč fotografirali s soncem obsijano Levpo. Pot nas je vodila do cerkve svetega Tomaža nad Kopriviščem. Nazadnje smo se odpravili še v Kal, kjer smo v kamero zajeli še smučišče, čebelnjak in vojaško pokopališče. Dan se je zaključil z izborom fotografij. Za vse je bila to prijetna in zanimiva izkušnja.

Matej Gorjup, 8. a


Pa še kaj smo doživeli. In še bomo. Dejavnosti bodo potekale tudi med počitnicami. Ne dolgočasite doma in se nam pridružite. Vse dejavnosti so zanimive, brez ocenjevanja, kljub temu pa na vsaki dobimo veliko novega znanja. Več o njih si lahko prebereta na spletni strani OŠ Kanal.







Oglejte si tudi