V tem obdobju se približa papirju, možnosti, ki jih ponuja material sam, ga navdušujejo in navdihujejo. Tehnični postopek izpopolni na svojstven način, papir sam pa mu ne pomeni zgolj nosilca likovnega dela, temveč sredstvo izražanja. Svojevrstnost njegovega dela je preseganje mej materiala ter izhajanje iz oziroma vstopanje v material vse do njegovega bistva. Med nastajanjem papirja se namreč z dodajanjem elementov iz drugačnih virov in barvnih pigmentov njegova struktura spreminja, pridruži se igra s plastenjem in prosojnostjo, vlakno pa vse do konca ostaja nepredvidljivo in od ustvarjalca zahteva prilagajanje naravnemu procesu. V drugi fazi ustvarjanja se umetnik posveti obdelavi nastalega papirja – vanj vstavlja geometrijske elemente, odtise, v svež papir vrezuje z grafitom … Ta poseg v in na papir odstira ključen in bolj oseben odnos in dialog med nosilcem in delom. Jure Mikuž v spremnem besedilu kataloga k razstavi o umetniku zapiše, da »njegov ustvarjalni in miselni svet ne pripada samo zahodni likovni, slogovni in filozofski tradiciji, ampak je popolnejši, univerzalen. Zdi se soroden spoštljivemu čaščenju tušev, pigmentov, risarskih, slikarskih in drugih pripomočkov ter posebni pazljivosti pri pripravi nosilcev, kot so ročno izdelani papirji in platna, kakršna od nekdaj poznajo na Daljnem vzhodu, zlasti na Kitajskem in Japonskem.« Pallijeva posebna pot, na kateri se prepušča »prostemu asociativnem toku« in na kateri je zasnoval »popolnoma individualno likovno poetiko«, ki ji je zvesto sledil in vztrajal v njej vse življenje, spominja na »vzhodnjaški filozofski in verski koncept tao, kot pot, ki je nauk, počelo osebnega spoznanja življenja v vsakdanjem svetu in kozmosu.«
Mario Palli (Gorica, 1946), Tolminec po materini strani, v Sloveniji razstavlja že vse od konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja, v Pilonovi galeriji pa se samostojno predstavlja že drugič (prvič v letu 1998 z razstavo Mario Palli, Slike). Goriški umetnik je leta 1965 diplomiral na Državnem umetnostnem zavodu v Benetkah na oddelku za freskantsko slikarstvo, od leta 1967 pa je poučeval risanje in slikarstvo na umetnostnih šolah v Gorici, Bariju in Trstu. Kot uveljavljen in samosvoj grafik je sodeloval na številnih pomembnih mednarodnih grafičnih razstavah, bienalih in trienalih, na katerih je prejel številne nagrade in priznanja.
Celovito predstavitev umetnikovega ustvarjanja bo zaokrožila slikarska razstava z naslovom Oksimoron v Gradišču ob Soči (od 22. aprila do 29. maja 2016).
Razstava Izbrisani odtisi, papir Marija Pallija bo v Pilonovi galeriji na ogled do nedelje, 17. aprila 2016.
Pilonova galerija