Delo zaplaninskega društva je dobro zapisano na Gasilski zvezi Vrhnika, je bilo slišati na slovesnosti. Njen poveljnik Benjamin Svenšek je o društvu izrekel same pohvale, z njimi ni skoparila tudi predsednica Andreja Lenaršič: »Zaplaninski gasilci vedno najdete skupni jezik in povezovanje. Uspešni ste na operativnem področju. Zadnja leta blestite pri delu z mladimi. Organizirate številne dejavnosti, moštvo se pomlajuje, članstvo raste. Naj vas še naprej spremlja sv. Florjan.« Za govornico je stopil tudi član upravnega odbora Gasilske zveze Slovenije in predsedujoči notranjski regiji Franjo Bukovec, ki je dejal, da je nekoč skoraj bosopeto društvo napredovalo v društvo z moderno opremo in operativno enoto.
Slovesnost, na kateri so podelili tudi zahvale društvom,
podjetjem, obrtnikom in posameznikom, ki so vsak na svoj način pomagali in
sooblikovali društvo, se je sklenila z blagoslovom (župnik Mohor Rihtaršič) novega moštvenega vozila (GVM1,
mercedes sprinter) s
prikolico za motorno brizgalno in rezom slavnostnega traku. Posebej so se zahvalili
tudi Jakobu Pivku in Jožetu Mescu (Urhu), ustanovnima članoma društva.
Po končanem uradnem delu se je dogajanje preselilo na travnik pod gasilskim
domom, kjer je za dobro vzdušje skrbel ansambel Modrijani.
Gašper Tominc, foto: GT
Kratka kronika
Tako kot v drugih krajih, je gasilska zavest tudi na Zaplani
starejša kot 50 let, a kljub temu je morala dozoreti. Tako je 3. februar 1973
tisti datum, ko se je z ustanovitvijo društva začela pisati njegova kronika. Da
je namen padel na plodna tla, dokazuje 27 tečajnikov, ki so se še isto leto
odločili za opravljanje izpita za vstop v gasilske vrste. Prva motorna
brizgalna je »prišla« iz Logatca, svoje mesto pa je imela pri Bizjanu. A ne za
dolgo, kajti leto dni po ustanovitvi društva so začeli graditi gasilski dom,
kjer je poleg nje kmalu našel prostor še iemvejev kombi. Sredi osemdesetih so
kupili boljšo izvedenko našega mariborskega avtomobilskega tovarnarja, v
devetdesetih pa še avtocisterno. Pred časom ja »tamčka« nadomestilo novo vozilo
GVV1. Ob 40. obletnici društva je v garažo zapeljala nova avtocisterna AC16/50
na mercedesovem podvozju, letos pa se ji je pridružilo še novo moštveno vozilo
mercedes sprinter (GVM1).