Logo MojaObčina.si
JUTRI
11°C
3°C
NED.
14°C
2°C
Oceni objavo

Zanimivo je, da lahko slovenski vojak varuje države po celem svetu, če pa hoče varovati Slovenijo in našo južno mejo, pa potrebuje dvotretjinsko večino poslancev.

Situacija na Balkanu ni najbolj rožnata. Pred nekaj meseci so bila zelo intenzivna poročila o tem, kako je Turčija dobesedno spodbujala določene migrante, da nadaljujejo svojo pot proti Evropi. Ta pritisk se je najprej dogajal na Grčijo, sedaj je koronavirus celotno situacijo nekoliko zaustavil. Kljub temu se na celotni balkanski poti od Grčije pa vse do Slovenije v različnih državah po poročilih različnih služb zadržuje večje število migrantov, katerih cilj je zahodna Evropa. Ti migranti bodo poskušali svojo pot nadaljevati proti zahodu preko Slovenije. Avstrija je svoje meje izjemno zavarovala. Na vzhodni strani tudi Madžarska. Brez ustreznih ukrepov se Sloveniji lahko zgodi, da bo postala na neki točki migrantski žep, če ne bo primerno in pravočasno ukrepala. V Sloveniji imamo na razpolago več sil, ki lahko pomagajo, da mejo ustrezno zavarujemo. Policija že vlaga izjemne napore v to, da zavaruje našo južno mejo, ob tem pa jim že danes pomaga 190 pripadnikov in pripadnic slovenske vojske, in to brez kakršnih koli posebnosti oz. težav. Ta trenutek na podlagi 37. člena Zakona o obrambi slovenska vojska sodeluje na meji in pomaga slovenski policiji pri varovanju mej. Seveda pa je ta pomoč relativno omejena, ker so omejena tudi pooblastila.

 

V 37. a-členu natančno piše, kakšne pristojnosti oz. kakšna pooblastila bi z aktivacijo tega člena dobila slovenska vojska. Natančno tudi piše, da se ta pooblastila izvajajo pod istimi pogoji, kot veljajo za policiste. Tudi glede časovnega okvira je v zakonu jasno zapisano, da aktivacija velja največ tri mesece.

Torej, če bi 37. a-člen od prvega do četrtega odstavka vsi natančno prebrali, potem bi bil marsikateri strah neupravičen in marsikatera težava popolnoma brezpredmetna.

V primeru aktivacije 37. a-člena bi vojska dobila naslednja pooblastila: 

- lahko opozarjajo,

- lahko napotujejo,

- lahko začasno omejujejo gibanje oseb,

- lahko sodelujejo pri obvladovanju skupin in množic.

V NSi si težko predstavljamo, da bi slovenska vojska s temi štirimi pooblastili predstavljala širšo nevarnost za slovensko družbo.

Bi pa ta štiri pooblastila lahko vsaj v pomembnem delu razbremenila slovensko policijo, ki vsekakor opravlja dobro delo na južni meji. Res je nenavadno, da ne bi v situaciji, v kakršni se je znašla Slovenija, uporabili vse varnostne in obrambne strukture, ki jih država ima za zagotavljanje varnosti celotne države, njenih državljanov in njene imovine.

V NSi ugotavljamo, da se v razpravah konstantno straši s slovensko vojsko. Pripadniki in pripadnice slovenske vojske so navsezadnje naši sodržavljani, so naši sosedje, bratje, sestre, so naši znanci in prijatelji, ki služijo domovini. 

Takšni posamezniki so v preteklosti obranili našo domovino, v tem trenutku pa dan na dan pomagajo v naravnih nesrečah, vsakodnevno izvajajo nujno helikoptersko medicinsko pomoč ...

Prav zaradi vsega naštetega je nenavadno, da nekateri mislijo, da v teh kritičnih trenutkih niso primerni za to, da pomagajo svoji državi.

 

Aktivacijo 37. a-člena v NSi vidimo predvsem v razbremenitvi policije na južni meji, policijske sile pa bi lahko pomagale v notranjosti države. Aktivacija 37. a-člena ne pomeni vojske na ulicah, vladne diktature in nadzora nad prebivalci. Iz tega naslova smo v NSi na pristojnem odboru podprli aktivacijo 37. a-člena Zakona o obrambi, ki pa ni dobil zadostne dvotretjinske podpore.

Oglejte si tudi