Logo MojaObčina.si

Vransko

DANES
3°C
-1°C
JUTRI
3°C
-7°C
Deli
2603

Pomen dihanja in dihalnih vaj za starejše osebe

 

 Dihamo pravzaprav nezavedno, o tej telesni funkciji niti ne razmišljamo, a ko pride že do najmanjše ovire pri dihanju, je to opozorilo, da je dihanje zelo pomembna funkcija in za življenje nujno potrebna.

Se kdaj vprašamo, zakaj tako pomembni funkciji ne posvečamo dovolj pozornosti?

Vadba moči in vzdržljivost mišic, ki nam omogočajo funkcijo vdiha in izdiha, je dokazano učinkovita za različne osebe in tudi bolnike. Njeni učinki so: povečanje telesne zmogljivosti, bolj pozorni smo na zdrav način življenja oziroma izboljšamo kvaliteto življenja, lažje obvladujemo dihanje in zmanjšamo obolenja dihalnega aparata.

Današnji način življenja v marsičem zmanjšuje kakovost življenja, z dihalnimi vajami oziroma kakovostnim dihanjem pripomoremo k sprostitvi in izboljšanju zdravja.

Za naše potrebe bom opisala nekaj preprostih vaj, ki jih izvajamo tudi s stanovalci Zavoda Sv. Rafaela Vransko.

- Dihalne vaje delamo vsak dan, najbolje zjutraj in zvečer, vzeti si je potrebno vsaj 15 minut.

- Preden pričnemo z dihalnimi vajami, poskrbimo za primeren prostor. Najbolje je, da dihamo v naravi. Če vadimo sede, sedimo na stolu, ki podpira hrbtenico. Pljuča naj imajo največjo možnost širjenja.

- Osredotočimo in zavemo se, da bomo dihali. Kadar smo razburjeni, jezni, žalostni, to vajo najbolj potrebujemo.

- Poskušamo dihati umirjeno, brez prisile. Pomembno je, da v celoti izdihnemo, da naredimo prostor za svež zrak. Ko vdihnemo, se trudimo napolniti vse skrite kotičke pljuč.

- Osredotočimo se na dih in potujemo z njim počasi skozi nosnici, skozi grlo, po bronhijih v pljuča, v vedno bolj oddaljene pljučne mešičke in po isti poti nazaj. Vdihan zrak si lahko predstavljamo v neki sveži barvi, sončni barvi, izdihanega pa v temnejši barvi.

S stanovalci redno izvajamo dihalne vaje v sklopu skupinske terapevtske vadbe. Po pogovoru z  njimi sem ugotovila, da  na prvo mesto postavljajo dihalne vaje, sledijo raztezne in potem kondicijske vaje.

Jutranja vaja jim pomaga, da so mirnejši preko dneva, večerna vaja pa, da lažje zaspijo.

 

Zapisala Simona Novak, diplomirana fizioterapevtka.

 

 

 

 

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi

Komentarji

Za komentiranje se morate prijaviti.
Na ta prispevek še ni komentarjev. Bodi prvi!