Logo MojaObčina.si

Vransko

DANES
23°C
10°C
JUTRI
24°C
8°C
Deli
2216

Kdaj preneha obveznost plačila davka na odjavljeno vozilo?

Zapuščena in odslužena vozila so še vedno težava, saj jih malomarni lastniki prepogosto pustijo tudi v naravi, kjer nanje naletijo sprehajalci. Zato so se odgovorni v državi odločili in 1. aprila 2018 uvedli davek, ki ga morajo plačati zadnji lastniki takšnih vozil. Namen ukrepa je, da lastniki sami poskrbijo za odjavljena vozila in da ta ne končajo na divjih odlagališčih, parkiriščih in na drugih podobnih neprimernih mestih, kjer onesnažujejo in kazijo okolje.

V tej zvezi bi vse lastnike odjavljenih vozil radi spomnili, da so zavezani plačilu dajatve na odjavljeno vozilo, če v enem letu po odjavi vozila iz prometa tega niso oziroma ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem. Dajatev za odjavljena vozila so dolžni plačevati lastniki za odjavljena osebna vozila (vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg vozniškega sedeža), tovorna vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone in trikolesne mopede. Dajatev pa ne velja za odjavljena vozila s statusom starodobnega vozila. 

Dajatev za odjavljeno vozilo se plačuje enkrat letno v enkratnem znesku. Če lastnik odjavljenega vozila prenese lastništvo na drugo osebo, ki ima sedež ali prebivališče v Republiki Sloveniji, novi lastnik postane zavezanec za plačilo dajatve za odjavljeno vozilo v istih rokih kot prejšnji. Višina dajatve za odjavljeno vozilo se določi v višini 25 % letne dajatve, ki je za tako vozilo določena (odvisno od delovne prostornine motorja (ccm) vozila), vendar ni manjša kot 25 evrov. 

Posebej bi radi poudarili, da je zavezanec za plačilo dajatve zadnji lastnik vozila, ki je  evidentiran v registru vozil. Datum, od katerega začne teči obveznost plačila dajatve, je datum, ko je bilo vozilo dejansko odjavljeno iz prometa in ne od datuma spremembe lastništva vozila. 

Upravna enota Žalec novim lastnikom vozil, tako fizičnim kot tudi pravnim osebam s stalnim prebivališčem oziroma sedežem na območju Upravne enote Žalec, pošilja na podlagi evidence registriranih vozil predhodno obvestilo glede obveznosti plačila dajatve za odjavljeno vozilo. 

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo, ki deluje v okviru Ministrstva za infrastrukturo, v 15 dneh po nastanku obveznosti plačila dajatve za odjavljeno vozilo pošlje lastniku odjavljenega vozila plačilni nalog za plačilo nastale obveznosti. Lastnik mora plačilo izvesti v 30 dneh po prejemu naloga. 

Obveznost plačila dajatve za odjavljeno vozilo preneha, če iz evidence registriranih vozil  izhaja, da je bilo vozilo znova registrirano oziroma če zavezanec upravni enoti ali nosilcu javnega pooblastila predloži:

– potrdilo o uničenju vozila v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja (seznam zbiralnih mest za oddajo vozila v ekološko razgradnjo najdete na spletni strani http://eko-mobil.si/zbiralna_mesta);
– policijski zapisnik, iz katerega izhaja, da je bilo vozilo ukradeno;

– dokazilo, da je bilo vozilo registrirano v drugi državi ali

– izvozno carinsko deklaracijo s potrditvijo izstopa vozila iz carinskega območja Unije.

Upravna enota ali pooblaščene registracijske organizacije takoj po predložitvi ustreznih dokumentov vnesemo podatke iz teh dokumentov v evidenco registriranih vozil.

Da se izognete slabi volji in nepotrebnim stroškom, vsem lastnikom odjavljenih vozil svetujemo, da pravočasno poskrbite za odjavljeno vozilo oziroma  uredite status vašega vozila.

 

Za dodatne informacije smo vam na voljo na Krajevnem uradu Vransko na telefonski številki 03 703 28 20, ki je odprt vsak torek od 8.00 do 12.00 in od 12.30 do 15.00 ure. Lahko pa nas pokličete tudi na sedež Upravne enote Žalec na številko 03 713 51 20 ali nam pišete na e-naslov ue.zalec@gov.si.

 

 

                                                           Simona Stanter

                                                           načelnica Upravne enote Žalec

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Oglejte si tudi