Logo MojaObčina.si
JUTRI
11°C
3°C
NED.
14°C
2°C
Oceni objavo

VODENJE IN ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE

Občina Vojnik je leta 2019 sprejela Vizijo in strategijo razvoja občine Vojnik 2020–2030, ki temelji na vrednotah in stalni participaciji občanov. S strategijo smo postavili cilje in ukrepe za razvojne stebre Gospodarstvo, Promet, Okolje, Izobraževanje in Kakovost življenja. V preteklih številkah Ogledala ste spoznali, kako z delom uresničujejo strategijo strokovni sodelavci in sodelavke občinske uprave Občine Vojnik. Danes pa bo predstavila cilje strategije in svoje delo direktorica občinske uprave mag. Mojca Skale, ki vodi in organizira delo občinske uprave, dejavno sodeluje pri razvojnem načrtovanju in investicijskem vzdrževanju ter tudi izvaja operativna strokovna dela.
 1.   Katere naloge izvajate kot direktorica občinske uprave?

Delo je razdeljeno na tri področja.

-       Vodenje in organizacija dela občinske uprave.

Občina Vojnik sodi med srednje velike občine in ima enovito občinsko upravo, kar pomeni, da nimamo oddelkov. Zato je moje področje dela še bolj raznoliko in posega na različna področja. Kot direktorica občinske uprave koordiniram in vodim delo sodelavcev in sem odgovorna za zakonitost delovanja občinske uprave. Opravljanje funkcije zahteva, da poznam zakonodajo, ki pokriva različna področja občinske uprave: delovno, pravno, finančno – računovodsko, okoljsko in tako naprej. Občina ima namreč pristojnosti za izvajanje v preko 250 zakonih.  

Zelo pomembno je uspešno izvajanje kadrovskih zadev javnih uslužbencev: vodenje javnih natečajev in javnih razpisov ter najboljša izbira kadra, premestitve, letni razgovori, motiviranje in usmerjanje sodelavcev v boljše delo, usklajevanje novosti in predlogov. Pomembni sta izbira mentorjev in dejavna pomoč novozaposlenim pri nadomeščanju zaposlenih zaradi daljših odsotnosti. Poudarek je tudi na vzpostavitvi notranjih pravil in odgovornem delu vsakega zaposlenega.

Večja reorganizacija je bila nazadnje narejena leta 2019, ko smo ustanovili skupno občinsko upravo z 8 občinami za različna področja dela (medobčinska inšpekcija, redarstvo, urejanje prometa, proračunsko računovodstvo in varstvo okolja). Rešitev se je izkazala za učinkovito, saj tako letno pridobimo približno 88.000,00 EUR sofinanciranja države.

-       Razvojno načrtovanje in investicijsko vzdrževanje.

Vodila sem pripravo, izdajo publikacije in spremljanje Dolgoročne razvojne strategije Občine Vojnik 2010–2020 ter Vizije in strategije Občine Vojnik 2020–2030.

Dejavno se vključujem v informatizacijo poslovnih procesov občinske uprave in občinskih organov ter vodim projekte informacijskih rešitev (strojna in programska oprema). Usmerjamo se v področje digitalizacije, ki je čedalje pomembnejša tudi za občane in podjetja. Maja smo se skupaj s konzorcijem 18 občin prijavili za nepovratna sredstva na Javni razpis za demonstracijske projekte vzpostavljanja pametnih mest in skupnosti, ki ga je objavilo Ministrstvo za javno upravo. Občina Vojnik se je prijavila za sredstva e-LEK-a (Lokalni energetski koncept), digitalno prometno strategijo, merilnik za kakovost zraka ter digitalni turistični vodič.    

Razvojne naloge se laže izvajajo s sodelovanjem v komisijah (za e-poslovanje in za okolje) pri Skupnosti občine Slovenije (v nadaljevanju SOS), kjer si izmenjavamo dobre prakse, iščemo skupno reševanje problemov ipd. V zadnjem obdobju sem sodelovala v dveh evropskih projektih:

-  projektu CircE, kjer je bila partner SOS, Občina Vojnik pa je sodelovala kot deležnik. Poudarek je bil na krožnem gospodarstvu v turizmu kot npr. lokalna hrana in zmanjševanje odpadkov, ponovna uporaba predmetov in opreme – centri ponovne uporabe, učinkovita raba energije in prostora – razpršene namestitve turistov z enotno točko (recepcijo);

-  dveletnem projektu 100 Intelligent Cities Challenge (ICC), kjer sodeluje SOS in 12 občin. Namen projekta je, da mesta in občine iz različnih delov Evropske unije združimo moči in uspešno razvijamo občine in gospodarstvo kljub pandemiji COVID-19. Za dosego tega bomo izkoristili priložnosti, ki jih prinašajo digitalne tehnologije in tako bo naš razvoj trajnostno naravnan za kakovostno življenje v občini.

Dejavno sem sodelovala pri vzpostaviti Obrtno-poslovne cone Arclin, Centra ponovne uporabe in Medgeneracijskega centra Vojnik, energetsko svetovalne pisarne v Vojniku, pri energetski sanaciji: zamenjavi stavbnega pohištva na večstanovanjskih objektih neprofitnih stanovanj v lasti Občine Vojnik, pri razširjenih energetskih pregledih javnih objektov v lasti Občine Vojnik, prenovi javne razsvetljave (skupni projekt s koroškimi občinami), pripravi dokumentacije in pridobitvi sredstev sofinanciranja EKO sklada in Stanovanjskega sklada RS za projekt Nova Cerkev 22: vodenje aktivnosti najboljše rešitve za idejno zasnovo, pri projektiranju in pridobitvi gradbenega dovoljenja ter najugodnejšega izvajalca za rekonstrukcijo, delno spremembo namembnosti in energetsko sanacijo. Vodim investicijsko vzdrževanje poslovnih prostorov v občinski lasti, kot je Keršova ulica 8 v Vojniku, zunanjo ureditev z energetsko sanacijo fasade poslovno-stanovanjskega objekta Keršova ulica 12 in postopke popolne obnove neprofitnih stanovanj: Prušnikova  ulica 23, Celjska cesta 19, Celjska cesta 10, Keršova ulica 10 v Vojniku ter Frankolovo 7.

-       Izvajanje operativnih strokovnih del.

Kot strokovna sodelavka Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja pripravljam pozive, javne razpise in druga gradiva za komisijo, pišem zapisnike ter skrbim za izvajanje sklepov komisije. Vodim postopke za podelitev priznanj Občine Vojnik (zlati, srebrni in bronasti grbi, priznanja župana, priznanja za študijske dosežke, priznanja za življenjsko delo na področju kulture) in sodelujem pri obrazložitvah. Pripravljam tudi različna strokovna gradiva za občinski svet in jih usklajujem z ostalimi sodelavci in županom.

K mojim delovnim obveznostim spada tudi iskanje možnosti racionalizacije odhodkov in pridobivanje prihodkov Občine Vojnik. Imam pooblastilo razpolaganja odhodkov proračunskih postavk za področje občinske uprave, občinskega sveta, financiranje političnih strank ter vzdrževanje stanovanj in poslovnih prostorov v občinski lasti.

Spremljam spremembe zakonodaje in poročila računskega sodišča ter vključujem njihove ugotovitve v naše poslovanje. Dejavno sodelujem z inšpektoratom za javni sektor, računskim sodiščem, komisijo za pritožbe iz delovnega razmerja, revizorjem informacijskih sistemov … Vodim katalog informacij javnega značaja, seznam upravnih postopkov in načrt integritete: obveščanje o zakonodaji s področja korupcije (omejitev poslovanja, nezdružljivost funkcij, podatki o premoženjskem stanju, poročila …). Sodelujem pri Občinskem programu varnosti, stanovanjskem programu, lokalnem energetskem konceptu, sem koordinatorica za enake možnosti žensk in moških.

Kot novost v tem letu izvajamo Analizo potreb za starejše; tako ste občani še vedno vabljeni, da izpolnite vprašalnik na naši spletni strani, ali pokličete na Občino, da vam ga pošljemo.

2. Imate pa tudi stike s strankami – občani. Kdaj se obrnejo na vas?

Med ljudmi je splošno prepričanje, da se dela na občini bolj slabo in premalo, skratka, pri nas je delati ‘zelo luštno’. Priznam, tudi moj prvi predsodek je bil približno tak, saj sem prišla na Občino s področja gospodarstva. Kmalu sem ugotovila, da je na Občini veliko raznolikega dela, a pogosto ni uspešnega zaključka, saj moramo upoštevati zakonodajo ter zadevo obravnavati celostno (z več vidikov). Marsikdaj pa rešitev, ki je pozitivna za nekoga,  spodbudi drugim negativna čustva. Na Občini delo ni vedno utečeno in po ustaljenih vzorcih, saj prihajajo k nam posamezniki z različnimi problemi, in ko že misliš, da poznaš večino rešitev, se pojavi situacija, v kateri ugotoviš, da je zadeva nova – problem, ki ga do zdaj še nismo reševali.

Občana oziroma vlogo praviloma najprej sprejme in obravnava sodelavec, pristojen za obravnavano področje. Včasih se moramo zaradi širine problema vključiti tudi drugi zaposleni ali župan. Sama se v reševanje določene zadeve vključim, če je potrebno moje znanje in izkušnje. Če so stranke nezadovoljne z delom sodelavca, želijo dodatna pojasnila in odgovore neposredno od mene ali župana. Marsikdaj je dovolj, da pojasnim, da zakonodaja ne dopušča uveljavitev njihovih želja, drugič pa najdemo še kakšno drugo rešitev, ki je v skladu z zakonodajo. Večkrat so kompleksni problemi pri investicijah povezani tudi s področjem lastništva in zemljiških zadev. Marsikdaj moramo zato tudi projekte spremeniti in tako se podaljša postopek izvajanja investicije. Skratka name se obrnejo stranke, ki so praviloma nezadovoljne s predhodno rešitvijo. Sem pa zelo vesela, ko nekatere stranke delo sodelavcev tudi pohvalijo.   

Večkrat me kličejo ali poiščejo občani – stranke, ki imajo vprašanja iz različnih pristojnosti Občine in želijo kontaktne podatke oziroma širše informacije z različnih delovnih področij sodelavcev. Sodelujem tudi z najemniki neprofitnih stanovanj in najemniki poslovnih prostorov.   

3. Katere naloge ste izvajali dodatno v času epidemije in kako se je občinska uprava v času COVID-19 reorganizirala? Kakšno je bilo sodelovanje s civilno zaščito?

Zadnje leto je bilo polno sprememb za vse. Prvič sem se kot vodja soočila z epidemijo, z nujno reorganizacijo dela, da bi ostali sodelavci in sodelavke zdravi, da bi čimbolj zaščitili stranke – občane. Pravzaprav sem čutila globok strah za njihovo zdravje. Bila sem stroga pri ukrepih, da ostanemo zdravi, kar je seveda zaradi različno mislečih zaposlenih prineslo določene pomisleke. Epidemija je pokazala, koliko smo kot občina sposobni hitrih sprememb in kako uspešno lahko omogočimo delo od doma, pri čemer mi je tehnično pomagal sodelavec za informatiko. Občani so z razumevanjem sprejeli, da sprejemamo v prostorih le napovedane stranke in še to le zaradi zadev, ki se ne morejo rešiti po telefonu, preko e-pošte ali po pošti.

Potrebno je bilo uskladiti delo: kdo, kaj in kdaj, ne samo v občinski upravi, ampak predvsem za občane (prostovoljstvo, civilna zaščita in tako dalje).

Pripravili smo ustrezne odredbe, s katerimi se je komu morda zdelo, da "težimo", dejansko pa smo se čutili odgovorni za zdravje zaposlenih in občanov. Spremljala sem dnevne spremembe zakonodaje, spletno stran NIJZ, iskala odgovore na medicini dela.

Kot članica Civilne zaščite sem se udeleževala tedenskih sestankov na daljavo, pisala zapisnike ter predlagala nekatere ukrepe. Izdali smo letake s pomembnimi telefonskimi številkami ter pripravljali obvestila za občane na spletni strani Občine.

S štabom Civilne zaščite smo delovali usklajeno s skupnim ciljem, da ostanemo zdravi.    

4. Občina Vojnik sodi med uspešne in razvojno naravnane občine. Katera priznanja je prejela občina v času vašega vodenja občinske uprave? Kako predstavljate občino?

Pomembnejša priznanja, ki jih je prejela Občina Vojnik, so: Planetu Zemlja prijazna občina (štirikrat), Mladim prijazna občina, Občina po meri invalidov, Prostovoljstvu prijazno mesto (dvakrat), priznanje Dobre prakse v slovenski javni upravi, certifikat kakovosti za uspešni razvojni položaj občine.

Kot urednica sem sodelovala pri publikacijah: Simboli in mejniki – Občina Vojnik,  Zemljevid  tematskih poti in znamenitosti občine Vojnik ter Pomembne osebnosti občine Vojnik. V zadovoljstvo mi je bilo, ko je bila izbrana moja ideja za prepoznavni znak "Čepur" v grbu Gradišča  pri Vojniku. Občasno organiziram in vodim dogodke, kot je Dan odprtih vrat občine, Dan kulturne dediščine.    

Sodelujem z odgovorno urednico Ogledala in občinske spletne strani ter pomagam pri vsebinskih pregledih občinskih člankov. Pripravljam informativne članke, kot je vsakoletni zbir vseh investicij in projektov, predstavitev strateških izhodišč, poslovanje Občine in drugo.

5. V strategiji ste začrtali cilje, ki bi jih naj Občina Vojnik dosegla do leta 2030. Morda nekaj pomembnejših izpostavite.

Postavitev ciljev je bila pri pripravi strategije zelo pomembna. Preko delavnic smo vključili tudi občane. Z vmesnim preverjanjem njihovega uresničevanja sledimo, če smo na pravi poti.

Na področju gospodarstva smo postavili naslednje ključne cilje:
nižanje stopnje brezposelnosti;
- povečanje števila nočitev in turističnih kapacitet ter počivališč za avtodome;

- povečanje števila registriranih kmetij z dopolnilno dejavnostjo in ekoloških kmetij s certifikati;
- p
ovečanje števila javnih najemnih stanovanj;
- p
ovečanje površin za obrtno-poslovne cone;                                                          - nagrade za inovativnost (za vsa področja).

Na področju gospodarstva je vpliv občine predvsem posreden: finančne spodbude, dopolnjevanje prostorskega načrta občine, povezava celotne turistične ponudbe občine Vojnik z regijo, spodbujanje gradnje energetsko varčnih objektov ...

Ključni cilji v razvojnem stebru "Promet":

- lastniška ureditev občinskih cest;
- p
ovečanje dolžine asfaltiranih kategoriziranih občinskih cest;
- r
ekonstrukcije občinskih cest in mostov;
- b
istveno več pločnikov, kolesarskih poti in stez;
- p
ovečanje števila javnih parkirnih mest;
- s
prehajalne in tematske poti;
- p
ovečanje števila urejenih avtobusnih postajališč ter električnih polnilnic.

Ključni cilji v razvojnem stebru "Okolje":                                                                                                                   

- povečanje gospodinjstev, ki so priključeni na javni vodovod, čistilne naprave in organiziran odvoz odpadkov;           povečanje energetske učinkovitosti javne razsvetljave in javnih objektov;                                                                 - povečanje števila optičnih priključkov.

Na področju izobraževanja so cilji:

- povečanje notranjih in zunanjih površin v otroških vrtcih ter s tem tudi števila mest za predšolske otroke;
- o
dobritev občinskih štipendij za deficitarne poklice;
- n
agrade za dela na tematiko občine (Rad te imam Vojnik – RTMV);
- p
ovečanje števila izobraževalnih programov za starejše.


Ključni cilji v razvojnem stebru "Kakovost življenja" so:

- povečanje števila zdravnikov;
- p
ovečanje občinskih prostorov za kulturne dejavnosti ter zunanjih površin, namenjenih športu;
- v
eč programov in tradicionalnih prireditev mladih.

Ker pa se naša strategija lahko glede na nove potrebe občanov spreminja, vas vabimo, da nam posredujete tudi vaše nove predloge za dopolnitev ciljev Občine Vojnik.

6. Veliko časa pri vašem delu je namenjenega sodelavcem ter koordinaciji med njimi in strankami – občani. Kaj želite še povedati našim občanom in občankam? Morda kakšna anekdota.

Da sem zahtevna vodja, ki išče nove pristope za razvoj občine, pove tudi naslednja anekdota. Pošljem razglednico zaposlenim s svojega dopusta. Ker zakrijem podpis tako, da se podpišem spredaj (na fotografijo razglednice), ne pa zadaj, kjer je sporočilo, sodelavka reče: "Nič ne moremo lenariti. Še, ko je na dopustu, nam da za študirat!"

Občanom bi povedala, da s sodelavci opravimo veliko različnega in zahtevnega dela. Žal, kdaj tudi pozno ali/in ne v skladu z željami občanov. In to je veliko bolj vidno in slišano kot vse tisto, kar je opravljeno dobro. Še naprej se bomo trudili, da bomo uspešno razvijali Občino Vojnik na vseh področjih:  komunala (vodovodi, kanalizacije, čistilne naprave), lokalne ceste in javne poti, kolesarske steze, pločniki, predšolska vzgoja, osnovnošolsko izobraževanje, šport, kultura, društvene dejavnosti, premoženjsko-pravne zadeve, varstvo okolja, turizem, kmetijstvo, podjetništvo, varnost, digitalizacija ... za vse to in še več namreč skrbimo.  

Z zadovoljstvom sprejmemo vaše predloge, s katerimi bomo skupaj s sodelavci in sodelavkami, z županom in Občinskim svetom ustvarili še boljše pogoje za uresničitev vizije Občine Vojnik, ki je: "Občina Vojnik bo z neokrnjenim naravnim okoljem, povezanostjo navznoter in navzven ter infrastrukturno urejenostjo predstavljala prijazno življenjsko okolje za družine in starostnike, hkrati pa tudi privlačno destinacijo za šport, rekreacijo in turizem. Gospodarski in kmetijski razvoj bo temeljil na načelih trajnosti, podjetništva in naprednih tehnologij." 

Mojca, z vašo predstavitvijo nalog ste našim občanom in občankam predstavili cilje iz Vizije in strategije 2020–2030, ki ste jih in jih še boste zasledovali pri svojem delu. Vsa področja dela, ki jih opravljate, so pomembna za občanke in občane; od vašega dela je odvisno ustvarjanje dobrih pogojev za poslovanje občine, za življenje ljudi v njej in za zadovoljstvo, da živimo v urejeni občini.

Pripravila: Lea Sreš

Foto: Matjaž Jambriško, Lea Sreš

Oglejte si tudi