Logo MojaObčina.si
DANES
13°C
7°C
JUTRI
19°C
6°C
Oceni objavo

Nekatere vrednote so ključnega pomena

Življenje prinaša vsak dan nove izzive, postavlja nas pred preizkušnje, nove priložnosti. Ljudje, ki so ustvarjalni, zagnani in uspešni pri svojem delu, stremijo k napredovanju in izboljšanju razmer na področju, kjer delajo. Nataša Čerenak, nova ravnateljica OŠ Vojnik, je takšna. Njene pedagoške izkušnje, želja po prepoznavnosti šole, sodelovanje na vseh ravneh, uspešnost in varnost učencev, so cilji, ki bodo v ospredju. Na prvo mesto postavlja otroka, vrednote, njegovo znanje in oblikovanje njegove osebnosti, učenje za življenje; ob pomoči stroke, staršev in lokalne skupnosti.
Osnovna šola Vojnik je "vaša" šola že dolga leta. Kakšna je vaša poklicna pot od prve zaposlitve do mesta ravnateljice šole?

Lahko bi rekla, da se je moja poklicna pot začela že v osnovnošolskih časih. V prostem času sem se vedno igrala šolo in seveda, bila sem učiteljica. Ker smo me vedno zanimala vsa področja, sem izbrala študij razrednega pouka. Ves čas mojega službovanja sem zvesta OŠ Vojnik. Moja prva služba je bila že v absolventskem času, in sicer na Podružnični šoli v Šmartnem v Rožni dolini, nato sem kar 16 let poučevala v Socki in zadnja štiri leta tam prevzela tudi vodenje podružnice. Pred sedmimi leti me je dosedanja ravnateljica Olga Kovač povabila v Vojnik, kjer sem sprejela delo pomočnice ravnateljice. V vsem tem času sem ob pomoči in podpori dosedanje ravnateljice dobro spoznala življenje in delo v vseh enotah, za kar sem ji iskreno hvaležna.

Z novim šolskim letom je pred vami nova naloga. Z upokojitvijo dosedanje ravnateljice Olge Kovač ste bili izbrani za ravnateljico šole. Kako je v vas zorela ta odločitev?

Če odkrito povem, da o ravnateljevanju nikoli nisem razmišljala. Nenadna odločitev dosedanje ravnateljice Olge Kovač, da se upokoji, me je pripeljala do tega, da prevzamem mesto ravnateljice. Ob vzpodbudi kolektiva in misli na to, da še nadgradimo vse dobro, kar je že zgrajeno, ter z mislijo, da otrokom nudimo največ, kolikor je v naši moči, je bila sprejeta ta odločitev. Hvaležna sem tudi Lidiji Eler-Jazbinšek in Marjani Rojc, ki sta bili pripravljeni sprejeti delovno mesto pomočnice ravnateljice. Verjamem, da bomo s skupnimi močmi in z izjemnim kolektivom uspeli nadaljevati dosedanje uspešno delo.

Kaj je tisto, kar si kot ravnateljica OŠ Vojnik še želite?

Kdor me pozna, dobro ve, da so zame vrednote, kot so spoštovanje, odgovornost, pravičnost, zaupanje, sodelovanje, strpnost ter znanje, ključnega pomena. Želim si, da bi znali učenci, zaposleni in starši te vrednote negovati, jih nadgrajevati in z medsebojnim zaupanjem in sodelovanjem graditi šolo, ki bo učencem v oporo in pomoč pri oblikovanju njihove osebnosti. Prizadevala si bom, da bo naša šola še naprej prostor, kjer se bodo učenci počutili sprejeti, varni, da bodo spoznali, da imajo tu ob podpori vseh strokovnih delavcev možnost razvijanja svojih sposobnosti v največji meri.

Kaj bi izpostavili iz pripravljenega programa vodenja šole?

Poleg razvijanja vrednot, ki sem jih že omenila, si želim, da bi učence učili predvsem za življenje. Menim, da je v današnjem času najbolj pomembno, da se učenci znajdejo v kopici podatkov, da znajo izluščiti kakovostne podatke ter jih znajo uporabiti, pridobljeno znanje pa zmorejo povezati. Poseben poudarek bomo namenili aktivnim učnim oblikam, s čimer želimo doseči, da učenci prevzamejo aktivno vlogo v procesu učenja in tako razvijajo ustvarjalnost. V obdobju zaprtja šol je po mojem mnenju največji primanjkljaj nastal ravno na področju socialno-čustvenega razvoja in gibalnega razvoja otrok. Odpravljanju teh primanjkljajev bomo zato dali še poseben pomen.

Zavedam se, da uspešno šolo gradimo vsi deležniki: učenci, starši, zaposleni in lokalna skupnost. Zato sta povezovanje in sodelovanje za uspeh ključnega pomena. Verjamem, da bomo vsi deležniki med seboj dobro sodelovali in skupaj gradili šolo, ki bo otrokom omogočala optimalen celostni razvoj.

Kakšna je vaša popotnica učencem in staršem ob začetku še enega neobičajnega, s KOVID-19, zaznamovanega  šolskega leta 2021/22?

Menim, da nas je epidemija postavila pred veliko preizkušnjo. Vsi smo bili na preizkušnji, koliko zmoremo sodelovati, se razumeti, se spoštovati in biti potrpežljivi. Prepričana sem, da si vsi želimo, da je šola v šoli, kajti le to je prava šola. Zato verjamem, da bomo prav vsi ravnali odgovorno in spoštljivo do ukrepov, da uspemo tudi ta čas čimprej preiti in se vrnemo zopet v šolo, kot smo je bili vajeni nekoč. TRDNO VERJAMEM, DA BOMO Z ROKO V ROKI ZMOGLI TUDI TO.  

Tekst: Lea Sreš

Foto: Matjaž Jambriško

Oglejte si tudi