Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za četrtek, 27.07.2017

delno oblačno
Ponoči bo na zahodu delno jasno. Proti vzhodu bo več oblačnosti, občasno bo še možna kakšna kaplja dežja. Najnižje jutranje temperature bodo od 8 do 14, ob morju okoli 16 stopinj C.
13°C | 28°C
petek, 28.07.2017
14°C | 30°C
sobota, 29.07.2017
18°C | 32°C
nedelja, 30.07.2017
18°C | 31°C
ponedeljek, 31.07.2017
19°C | 35°C
Opozorila
Sreda, 26.7.2017 ob 18h
Dodatnega opozorila ni.
13°C
28°C
delno oblačno
Nahajaš se tukaj: Novice Kultura Umetnost

Zaključek drugih Valvasorjevih mednarodnih ......


DOGODKI, ZAVODI, UMETNOST

| |
10.09.2015      10:38
A A

Zaključek drugih Valvasorjevih mednarodnih grafičnih dnevov


Zaključek in hkrati vrhunec drugih Valvasorjevih mednarodnih grafičnih dnevov je v galerijo gradu pritegnil številne obiskovalce, ki so si lahko ogledali rezultate enotedenskega ustvarjanja šestih grafičnih umetnikov.


Deli:

Slovenski plemič, učenjak in polihistor Janez Vajkard Valvasor (1641–1693) je 12. aprila 1678 na gradu Bogenšperk ustanovil grafični zavod – bakroreznico in tiskarno za bakroreze. Bila je prva te vrste na slovenskih tleh, zato predstavlja tudi začetek prvega velikega poglavja v grafični umetnosti na Slovenskem. Valvasor je na gradu enajst let na lastne stroške vodil delavnico, vzdrževal mednarodno zasedbo bakrorezcev, tiskarjev in slikarjev in bil ob enem tudi glavni risar in založnik. Po zaprtju delavnice se ja na gradu Bogenšperk grafična produkcija ustavila za dobrih 325 let.

 

Javni zavod Bogenšperk je skupaj s Tehniškim muzejem Slovenije, Galerijo Božidar Jakac Kostanjevica na Krki ter slikarjem in grafikom Jankom Oračem želel znova opozoriti na te pomembne začetke grafične umetnosti pri nas ter po Valvasorjevem zgledu vzpostaviti  kakovostno grafično zbirko z mednarodno umetniško grafično produkcijo na Bogenšperku.

Z veliko zanosa in ponosa smo v preteklem letu zaključili prve Valvasorjeve mednarodne grafične dneve. Cilj je bil dosežen. V prostorih zibelke slovenske grafike smo znova pognali kolesje grafične preše, v zraku je bilo čutiti ustvarjalni nemir in znova so nastajale grafike. Z veliko željo, da bi Valvasorjevi mednarodni grafični dnevi na gradu Bogenšperk postali tradicija in z njimi grad Bogenšperk ponovno del umetniškega zemljevida Evrope, smo se lotili snovanja drugih Valvasorjevih grafičnih dnevov, ki smo jih napovedali aprila z razstavo grafik Karla Zelenka.

Če smo lani govorili o uspešnem začetku z eminentnimi ustvarjalci, letos veseli dejstvo, da je organizatorjem uspelo celo nekoliko dvigniti produkcijske pogoje in da je komisiji uspelo ponovno privabiti izjemno kakovostno bero grafičnih ustvarjalcev. Ta ducat avtorjev, ki so se predstavili v dveh letih, pomeni namreč za organizatorja potrditev dobrega dela in še večjo obvezo za naprej, za občudovalce likovne umetnosti pa dejstvo, da so v kraju pridobili ugledno kulturno prireditev, ki jo je finančno podprlo tudi domače podjetje Trgograd d.o.o. Tudi letošnjemu izboru ustvarjalcev je seveda najprej botrovala njihova kakovost in dejstvo, da je grafična produkcija v njihovem opusu izjemno pomemben, če ne celo edini način umetniškega izražanja. Pri izboru smo želeli pokazati tudi generacijska nadaljevanja grafične tradicije v Sloveniji in širino geografske zastopanosti panoge.

 

Poklicno kontinuiteto tako prav gotovo izkazuje Ivo Mršnik, ki, tudi zaradi profesorjev Rika Debenjaka in Marjana Pogačnika, pri katerih je končal specialko, sodi med duhovne naslednike znamenite ljubljanske grafične šole. Pri Riku Debenjaku je študiral tudi Dževad Hozo, ki je leta 1973 ob ustanovitvi Akademije likovnih umetnosti v Sarajevu prevzel vodenje katedre za grafiko in duh ljubljanske grafične šole prenesel tudi v Sarajevo. Med prvimi generacijami študentov sta bila tudi letošnja udeleženca grafičnih dnevov na Bogenšperku, Igor Konjušak in Zora Stančič. Stančičeva je kasneje končala še grafično specialko v Ljubljani, Konjušak pa svoje znanje prenaša naprej na Akademiji likovnih umetnosti v Zagrebu. Iz istega kroga profesorjev izhaja Lojze Logar, pri katerem je specialko končala Mojca Zlokarnik, še ena predstavnica srednje generacije udeležencev, ki izjemno krmari tako med slikarstvom in grafiko kot med teorijo in prakso. Nadaljevanje tradicije in nadgradnjo poetike lahko opazimo tudi pri obeh predstavnikih mlajše generacije, Nini Koželj, ki je grafična znanja pilila pri lanskem udeležencu grafičnih dnevov na Bogenšperku, Črtomirju Frelihu, in predstavniku s štajerskega konca Stevanu Čukalcu, ki je prva znanja dobil pri profesorju Samuelu Grajfonerju na Pedagoški fakulteti v Mariboru ter dodatna znanja na akademiji v Ljubljani pri Branku Suhyju.

 

Razstavo, ki jo je svečano odprla direktorica Tehniškega muzeja Slovenije, gospa Natalija Polenec, si lahko ogledate v odpiralnem času gradu do 30. novembra 2015.

 

Valvasorjeve grafične dneve so omogočili Javni zavod Bogenšperk, Galerija Božidar Jakac Kostanjevica na Krki, Tehniški muzej Slovenije ter podjetje Trgograd d.o.o.

 

 

Joži Vovk

Direktorica




0 (Bodi prvi!)
Oceni članek

Povezani članki
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Šmartno pri Litiji!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!



Bodite prvi pri oddaji mnenja.